Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Satt och stirrade på tangentbordet i typ en timma. Händer inget alls här och finns inga arbetsuppgifter, märkte inte ens att en timma hade gått.
Kinesiska kollegan väckte mig ur min dvala "Du måste gå ut, titta! Sol och luft. Gå ut nu!" jag började min vanliga radda om att det inte går för jag måste sitta här på plats etc. Blev sedan utsläpad på ett halvbryskt sätt runt huset. Känner mig nu tiotusen gånger bättre. :)

Kom in nyss och alltså det finns ju verkligen inget syre i receptionen öht. :meh:
 
Dricker te med honung och kommer med glada tillrop till maken, som försöker ta sig hem från London. Den stackaren har haft en riktigt otursförföljd resa och nu verkar det som att de inte kan komma hem eftersom de av någon anledning inte har lyckats få ihop tillräckligt med personal till tåget. Lokförare finns men inte "train manager", vad nu det kan tänkas betyda. När han åkte dit igår blev de försenade med 2 timmar p.g.a tekniska problem och han missade därför ett viktigt möte. Hans kollega, som kom med ett annat tåg från ett annat håll, missade också det mötet eftersom hans tåg leddes om till en annan linje - där någon sedan blev påkörd av ett annat tåg, så de satt fast i flera timmar. Verkar som att det inte var meningen att deras företag skulle ge sig ut och resa detta dygnet 😅
 
@MJLee Du behöver inte svara eller berätta, och jag skriver med ren omtanke så det är inte meningen att kritisera på något vis. Nu är jag ju relativt ny på forumet också, så ursäkta eventuellt bananskal. Men jag undrar om det finns någon särskild anledning till att du undviker att kontakta vården? Jag blir orolig för dig när du uppenbart inte mår bra ❤️ Jag tycker liksom verkligen det verkar vara läge att koppla in proffs, så du inte blir sämre och så du slipper må såhär. Det är ju ett problem i sig om du har en spärr för att ta hjälp av vården, även om din reaktion säkert har helt förståeliga anledningar. Om det är så att där finns en spärr så kanske det går att jobba lite med den oavsett ditt mående just nu, så det inte behöver bli ett hinder i skarpt läge? Det jag skriver är säkert inget nytt för dig, gissar jag, så det jag egentligen vill förmedla är ju mest att du har lika stor rätt som alla andra att nyttja sjukvården vi har i Sverige och jag hoppas du är rädd om dig.
 
En del djur äter fästingar ibland, men knappast något djur behöver äta just fästingar.
Men fästingar finns för sin egen skull och struntar glatt i det.
https://www.nrm.se/faktaomnaturenoc...asvar/vilkenfunktionharfastingen.9005238.html

Visserligen fel kontinent men de här små krabaterna äter visst massor med fästingar.
800px-Baby_opossum.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 027
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp