Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår inte lika illa och har inte spytt igen. Eftersom jag har en tid den 16 så behöver jag inte gå innan dess. Känns liksom så futtigt att gå till läkare särskilt på en akut tid hos VC. Så många har värre besvär.

Update: pratade med 1177. Eftersom jag inte är uttorkad och bs håller sig på plats ska jag ringa VC imorgon och be om en akut tid. Får prata med VC. Men fasiken vet vad de ska göra.
 
... Det verkar som att de inte har så stor lastbil heller. Hittills av vad jag sett så verkar de köra fram och tillbaka från lagret (antar jag) inne i stan O_o
Alltså. Det är ju galet slöseri! :crazy:
Ah, nej nu såg jag att lagret ligger utanför stan dit jag såg dem köra nyligen. Så de måste ha kört mellan olika personer inne i stan och sedan behövt åka tillbaka och lasta på flera saker de ska leverera. Jag ligger på nummer 3 nu, men klockan är efter den tid som de sa att de skulle köra ut möblerna mellan. Jag undrar verkligen hur de tänker göra, går ej att nå dem på deras telefonnummer. Skulle vara bra att veta om de kommer ikväll eller inte.
Just nu är chauffören i Kungsholmen och jag bor i Täby 😅 (för de utanför Stockholm, det ena är lite söder om stan och jag bor en bra bit norrut om stan)
Fortsättning följer...
 
Ska sluta jobba och ladda upp för dagens stora crescendo: Anskaffa årets julgran till Brf-en!
Vi ska gå i samlad trupp och införskaffa gran, sen ska alla skratta när finans- grannen ska bära granen hem iklädd helt fel klädsel. Därefter ska den upp i trapphuset, pyntas och därefter ska alla njuta av stunden innan granen traditionsenligt tippar. MEN i år har jag varit förutseende och införskaffat band som ska säkra fast den 😅
Jag tycker att det hade varit ännu roligare om ni faktiskt skulle ge er ut och HUGGA en gran. Jag tänker lite grand som i "Ett päron till farsa firar jul"..... :D
 
Mår inte lika illa och har inte spytt igen. Eftersom jag har en tid den 16 så behöver jag inte gå innan dess. Känns liksom så futtigt att gå till läkare särskilt på en akut tid hos VC. Så många har värre besvär.

Update: pratade med 1177. Eftersom jag inte är uttorkad och bs håller sig på plats ska jag ringa VC imorgon och be om en akut tid. Får prata med VC. Men fasiken vet vad de ska göra.
Vad bra! :heart

De ska rimligen bedöma om någon del av dina besvär behöver tas omhand innan den 16:e och isåfall göra det.

Det knasiga med vårdstrukturen är ju också att det i vissa verksamheter inte går att bemöta mer än ett bekymmer per besök vilket gör att de besvär som inte är på dagordningen ditt bokade besök riskerar falla bort av trista adminskäl.
 
Jag har virkat en mössa i reflexgarn åt pappa. Tänker att om han ändå ska ha mössa på sig när han cyklar till jobbet så kan han lika gärna ha en i reflexgarn, så att han syns lite bättre. Den är dessutom supermjuk och varm :) :love:
(Ja, pappa vet vad jag tycker om att han cyklar utan hjälm :cautious:)

Bild på mössan, givetvis dekorerad med ett och annat katthår :p
8DE65C42-D0C6-4586-B2E4-641D18C60C71.jpeg


Edit: Reflekteringen är bättre IRL än på bilden :)
 
Mår inte lika illa och har inte spytt igen. Eftersom jag har en tid den 16 så behöver jag inte gå innan dess. Känns liksom så futtigt att gå till läkare särskilt på en akut tid hos VC. Så många har värre besvär.

Update: pratade med 1177. Eftersom jag inte är uttorkad och bs håller sig på plats ska jag ringa VC imorgon och be om en akut tid. Får prata med VC. Men fasiken vet vad de ska göra.

Fast det är ju inte ditt bekymmer om vad dom rimligen ska göra. Det är läkarens bekymmer, du vet dom där som har som yrke att hjälpa dom som är sjuka ;)

Men bra att du ringde 1177. Se nu till att ringa VC imorgon med!
 
Jag slits mellan: Wow - det är SÅ vackert ute (snö på granar och en STOR fin fullmåne).... :love: och Det är kallt - elpriserna går bananas.... :nailbiting:

Har varit hemma en stund. Fyllt på hästarnas värmebalja, mockat och fodrat. Sedan har jag fixat mat (god pastasås på linser och pasta), ätit + druckit lite glögg och julmust tillsammans med julkalendern. Nu ska jag strax baka bröd. Hoppas på bättre resultat än sist. Det blev ätligt, om än lite platt och trist. Jäsningen är väl inte det bästa i låga inomhustemperaturer.... :cautious:
 
Hamnar jag tillräckligt efter i tråden kan jag bara komma ikapp om jag är sjuk, vilket betyder: jag är dunderförkyld 😭
Svårt att andas, ont i halsen och i huvudet och blev liggandes en stund på hallgolvet efter att ha rastat hundarna i morse 👎

Hundarna är nu hos föräldrarna, vilket är skönt så jag inte behöver gå ut, men också väldigt ensamt. Svårt att sysselsätta mig med annat än att älta katastroftankar efter ett jobbigt samtal med en vän igår också :( Hoppas vi kan höras imorgon så jag kan släppa det värsta i alla fall där..

Tur att buke finns ändå!
 
Hamnar jag tillräckligt efter i tråden kan jag bara komma ikapp om jag är sjuk, vilket betyder: jag är dunderförkyld 😭
Svårt att andas, ont i halsen och i huvudet och blev liggandes en stund på hallgolvet efter att ha rastat hundarna i morse 👎

Hundarna är nu hos föräldrarna, vilket är skönt så jag inte behöver gå ut, men också väldigt ensamt. Svårt att sysselsätta mig med annat än att älta katastroftankar efter ett jobbigt samtal med en vän igår också :( Hoppas vi kan höras imorgon så jag kan släppa det värsta i alla fall där..

Tur att buke finns ändå!
Krya på dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 181
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 028
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp