Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också försökt att bli blodgivare och blev ratad. Jag har inte heller några blodkärl, och OM någon lyckas att hitta ett så får dom inget blod - jag var för besvärlig helt enkelt :(
Vi får bilda klubb :up:

Var lite snöpligt måste jag ändå säga, flyttade möten och grejade bara för att jag skulle ge blod och så fick jag inte ge något. Men men, sånt är livet. Jag får hoppas att andra är mer lättstuckna och villiga att ge.
 
Fått kallelse till extrastämma för min BR. För närvarande hyr vi marken av Stockholms stad (2, 121 600 kr/år) med en antaglig höjning med 57% 2024. Stockholms stad har erbjudit BR att friköpa 10 av 16 tomter till ett rabatterat pris 143, 771 000). BR är relativt lågt belånat och har inga problem med att låna upp pengarna - gammal och stor förening. Stambyte år 2040. Med en genomsnittsränta på 2% är det break-even 2028, 3% år 2038, 6% år 2044. Amortering 2% och helt återbetalt om 50 år.

Inser att det antagligen är förnuftigt, men hua, nu kommer avgiften att höjas :nailbiting:

Låter det förnuftigt?
 
Ah, nej nu såg jag att lagret ligger utanför stan dit jag såg dem köra nyligen. Så de måste ha kört mellan olika personer inne i stan och sedan behövt åka tillbaka och lasta på flera saker de ska leverera. Jag ligger på nummer 3 nu, men klockan är efter den tid som de sa att de skulle köra ut möblerna mellan. Jag undrar verkligen hur de tänker göra, går ej att nå dem på deras telefonnummer. Skulle vara bra att veta om de kommer ikväll eller inte.
Just nu är chauffören i Kungsholmen och jag bor i Täby 😅 (för de utanför Stockholm, det ena är lite söder om stan och jag bor en bra bit norrut om stan)
Fortsättning följer...
Nej, Kungsholmen är faktiskt inom tull till stor del så jag räknar det till city. Dessutom är det norr om Södermalm. ;)
 
Puuh, där var det nära att de fick köra tillbaka soffan :nailbiting::nailbiting: det var knappt att de fick den genom dörröppningen, de fick skruva av dörren först 😅
Det var benen som var lite knepigast, de verkade inte gå att skruva av och hejdade lite. Men med liite milt våld så :D:rofl:
Men nu är den på plats!
Jag vågade knappt provsitta den utifall den skulle vara oskön med allt omak att få den på plats :nailbiting:
Men nope, den var skön! 😃😃
 
Puuh, där var det nära att de fick köra tillbaka soffan :nailbiting::nailbiting: det var knappt att de fick den genom dörröppningen, de fick skruva av dörren först 😅
Det var benen som var lite knepigast, de verkade inte gå att skruva av och hejdade lite. Men med liite milt våld så :D:rofl:
Men nu är den på plats!
Jag vågade knappt provsitta den utifall den skulle vara oskön med allt omak att få den på plats :nailbiting:
Men nope, den var skön! 😃😃
Åh vad kul att du trivs med den!
 
Jag slits mellan: Wow - det är SÅ vackert ute (snö på granar och en STOR fin fullmåne).... :love: och Det är kallt - elpriserna går bananas.... :nailbiting:

Har varit hemma en stund. Fyllt på hästarnas värmebalja, mockat och fodrat. Sedan har jag fixat mat (god pastasås på linser och pasta), ätit + druckit lite glögg och julmust tillsammans med julkalendern. Nu ska jag strax baka bröd. Hoppas på bättre resultat än sist. Det blev ätligt, om än lite platt och trist. Jäsningen är väl inte det bästa i låga inomhustemperaturer.... :cautious:
Jag slutade titta o bry mig när det klev över 5kr här i skåne
 
Edit: Problemet är att det är ipren alla läkare har sagt åt mig att köra cold turkey eftersom de går via njurarna.

Någon som vet någon annan smärtlindring som inte är panadol eller ipren eller innehåller vad det nu är de gör?
Beror ju lite på orsaken till huvudvärken men mig hjälpte det med akupunktur.
 
Ute är det ett av mina favoritväder. Dimma och svinkallt och mörkt. Det är glitter överallt! Speciellt i luften, så mycket glitter. Jag har alltid kallat det glitterdimma, men det finns säkert något annat ord för det.
Det gjorde det mycket lättare att bära hem 10kg matvaror 1,5km.

Nu är jag inne och äter havregrynsgröt med äpple och kanel :d
 
Puuh, där var det nära att de fick köra tillbaka soffan :nailbiting::nailbiting: det var knappt att de fick den genom dörröppningen, de fick skruva av dörren först 😅
Det var benen som var lite knepigast, de verkade inte gå att skruva av och hejdade lite. Men med liite milt våld så :D:rofl:
Men nu är den på plats!
Jag vågade knappt provsitta den utifall den skulle vara oskön med allt omak att få den på plats :nailbiting:
Men nope, den var skön! 😃😃

Och VAR ar bilden?😠 Huh?
 
Så otroligt vackert ute med rimfrost och fullmåne!

Jag vibbar lite med mitt ashram i Indien som har festligheter idag. De äter säkert pizza, pasta, pommes frittes, fruktsallad med vaniljkräm och varm choklad för att more is always more och äre fest så äre. :D

Själv planerar jag flytande lussebulle, men tyvärr inte idag för jag glömde beställa saffran och dessutom står grädden på syrning till imorgon.
 
I dag, i morse faktiskt, fick jag en blomma av en beundrare. 🥰 Han hade fatt tag pa den i gar kvall och "Nana" (mormor/farmor) sa att de satt den i vatten over natten sa att den skulle halla tills i dag pa morgonen da han tankt sig ge den till mig. 😍 Han ar verkligen den mest omtanksamma 5-6 aring man kan tanka sig ❤️ Den ar ganska tilltuffsad, vilket helt klart gor den annu mer vardeful, och lar inte overleva en natt till ... men oh sa glad jag blev.

IMG_3492.webp
 
Här blev det ett snabbt väderomslag. När vi gick till affären låg det ingen snö alls, tog skor efter snöfritt underlag. Halvvägs så började det blåsa rejält och snöa lite. Affären ligger 10 minuter gångväg härifrån. Handlade några saker och när vi gick tillbaka så blåste det något fruktansvärt och det låg några centimeter snö på marken och vräkte ner hela vägen hem. Vi var helt översnöade när vi kom hem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 181
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 028
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp