Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu verkar de ha börjat leveranser mer ordentligt! :bump: Ett av fyra paket som har varit fast typ 5km från min lägenhet i flera veckor (ett specifikt företag) anlände utanför dörren idag! Nu är jag stolt ägare av några svampodlings kub grejer! Väntar bara på att växthuset och de andra kuberna ska anlända så jag kan starta.

Tänkte göra en pepparkaksdeg men insåg att jag behövde grädde till det och det fanns inte på affären igår.

Tydligen ska vi vara tillbaka på skolan på Måndag. Kanske. De bestämmer imorgon. För att planera ordentligt och ge all personal och elever tid att förbereda sig på att komma tillbaka vore ju korkat. :banghead: (en del är i andra provinser). Vi blev tillfrågade om vi hade feedback till mötet som möjligtvis skulle vara om att "dela erfarenheter" (:cautious:) och de fick med sig att planering och kommunikation vore önskvärt för en gångs skull :grin::rofl:
 
Folk verkar bli imponerade över att jag får saker gjorda. Märkligt.
Iofs är jag ganska härdad på att fixa saker. Minns en gammal chef som skrek till en praktikant: ”vill jag ha en elefant fixa en elefant. Orkar ej med följdfrågor ring en cirkus eller vad som”?! Med den skolan så känns det ändå rätt chill att ringa och kallprata med folk och boka in möten liksom 😅
 
IMG_20221208_114803.webp

Fem veckor VFU avklarat med G på allt. Så nu är jag äntligen godkänd på det och kan släppa och gå vidare. Blev klar igår så firade med att sela ut Trule idag i -10 grader. Flera lager kläder och termobyxor plus heltäckande huva på huvudet under hjälmen så gick det bra. Man lär sig klä sig efter väder när man varit ute större delen av dagarna med barnen.

Men nu blir det lite lugn och ro i några dagar, sen jobba på söndag kväll. Livet känns en aningen lättare just nu även om det är svin kallt ute 😂
 
Lite nervös över min nya soffa som ska komma i eftermiddag, pga den är begagnad och från en hemsida så har jag inte kunnat provsitta den. Tänk om den är obekväm :nailbiting::nailbiting:

Aven om soffan inte kanns super bekvam pa en gang kommer du att "sitta till" den och den formar sig efter dig!

De djuren borde kunna hitta lite delikatare saker än fästingar kan jag tycka.

Det gor de ocksa ... fastingar ar bara en munful nar de rakar hitta massor.

Visserligen fel kontinent men de här små krabaterna äter visst massor med fästingar.
Visa bifogad fil 107398

Det gjordes ETT experiment dar opossums, moss, och en massa andra djur slapptes in in "inclosures" dar en hel massa fasting larver fanns. Sedan matte scientists hur manga feta festingar (dvs, sadana som atit av sina varld djur) som fanns dar efter ett tag (minns inte alls hur lange). Mossen hade flest feta festingar som "fallit av", Opossum hade valdigt fa och genast startade ryktet att de at sa valding manga fastingar.

Opossums inte sa kinkiga med vad de ater, men ater helst lite storre byten ... ute i naturen ater de inte fler fastingar an nagot annat djur och sprider EPM, en neurologist equine disease som ar mycket allvarlig. Men de ar fruktansvart sota.

Vi vet inte alls om opossums "gromade" sig sa de foll av ... men det var ett experiment dar stora vaxlar drogs av ett mycket litet experiment, precis som att fladdermoss ater sa mycket mygg ... dar gjordes ocksa ETT experiment ... och mygg var den enda foda som erbjods.
 
Jag lyssnar på en granne som precis började sjunga. Brukar aldrig höra av grannarna i samma hus, men den här grannen kan visst ta i rejält när han vill. Tyvärr. Vi kan väl säga som så att han aldrig skulle kunna få en karriär som sångare. Jag behöver nog en till kopp te för att stå ut med det här :o
 
Härligt och farligt att ha partner som är i samma bransch som en själv (ska bli). Senior, duktig så inåthelvete, driven, ambitiös och älskar sitt jobb. Sen har vi mig, 6mån kvar på utbildningen, väldigt mitten av strömmen och nöjd om jag pallar vara good enough. Men håller jag på och jämför mig ändå? Oh ja. Silly brain 🙄

Nåja, han vill iaf bara att jag ska må bra och vara glad så det är fint. Jag funderar på om jag kan få ihop att jobba 50%-75% eller så, vilket ju känns fullt rimligt innan jag ens är färdigutbildad 😂
Äsch, det bygger sig!
 
De skulle köra ut möbler fram till kl 17 och jag var nr 8 på listan. Nu är klockan snart 16 och jag är numera på plats nummer ... låt se, drums please ... 6.
Alltså.
Jag tror inte att de hinner med sex stycken på en timme 😅
Såvida de inte planerar att köra ut även efter kl 17 tills alla har fått sina saker så borde de ju planera bättre så att chaufförerna får mindre saker att köra ut på varje runda om det är omöjliga antal att hinna med.
 
Vikt undan all ren tvätt som bara legat på byrån, fortsatte städa lite, men blev distraherad av viljan att slå in julklappar. Det finaste bandet tog tyvärr slut, så jag åkte på en liten shoppingtur för att köpa mer.
Nu ska jag äta och titta på julkalendern.
 
Försöker tina upp efter en hel dag ute ☃️ Men var väl behövligt att få gå och greja i stallet i lugn och ro. Har knappt sätt min häst senaste veckorna mer en på helgerna.

Ska snart börja laga mat också, för tydligen måste man äta med. Har vant mig vid att äta lunch med barnen och sen mellis 🫣
 
De skulle köra ut möbler fram till kl 17 och jag var nr 8 på listan. Nu är klockan snart 16 och jag är numera på plats nummer ... låt se, drums please ... 6.
Alltså.
Jag tror inte att de hinner med sex stycken på en timme 😅
Såvida de inte planerar att köra ut även efter kl 17 tills alla har fått sina saker så borde de ju planera bättre så att chaufförerna får mindre saker att köra ut på varje runda om det är omöjliga antal att hinna med.
Woohoo, är nu nummer 5.
... doubt :cautious:

Tillägg: Hade så gärna fått soffan innan helgen :arghh:
 
Det gjordes ETT experiment dar opossums, moss, och en massa andra djur slapptes in in "inclosures" dar en hel massa fasting larver fanns. Sedan matte scientists hur manga feta festingar (dvs, sadana som atit av sina varld djur) som fanns dar efter ett tag (minns inte alls hur lange). Mossen hade flest feta festingar som "fallit av", Opossum hade valdigt fa och genast startade ryktet att de at sa valding manga fastingar.

Opossums inte sa kinkiga med vad de ater, men ater helst lite storre byten ... ute i naturen ater de inte fler fastingar an nagot annat djur och sprider EPM, en neurologist equine disease som ar mycket allvarlig. Men de ar fruktansvart sota.

Vi vet inte alls om opossums "gromade" sig sa de foll av ... men det var ett experiment dar stora vaxlar drogs av ett mycket litet experiment, precis som att fladdermoss ater sa mycket mygg ... dar gjordes ocksa ETT experiment ... och mygg var den enda foda som erbjods.
Ok, jag tar tillbaka mina opposum claims.
 
Ska sluta jobba och ladda upp för dagens stora crescendo: Anskaffa årets julgran till Brf-en!
Vi ska gå i samlad trupp och införskaffa gran, sen ska alla skratta när finans- grannen ska bära granen hem iklädd helt fel klädsel. Därefter ska den upp i trapphuset, pyntas och därefter ska alla njuta av stunden innan granen traditionsenligt tippar. MEN i år har jag varit förutseende och införskaffat band som ska säkra fast den 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 027
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp