Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska sluta jobba och ladda upp för dagens stora crescendo: Anskaffa årets julgran till Brf-en!
Vi ska gå i samlad trupp och införskaffa gran, sen ska alla skratta när finans- grannen ska bära granen hem iklädd helt fel klädsel. Därefter ska den upp i trapphuset, pyntas och därefter ska alla njuta av stunden innan granen traditionsenligt tippar. MEN i år har jag varit förutseende och införskaffat band som ska säkra fast den 😅

Granen är på plats!!!
https://instagram.com/stories/konstgarderoben/2988906027734754129?igshid=YmMyMTA2M2Y=

(Ja vårt trapphus ska få ett ansiktslyft inom kort 😅 )
 
Så otroligt vackert ute med rimfrost och fullmåne!

Jag vibbar lite med mitt ashram i Indien som har festligheter idag. De äter säkert pizza, pasta, pommes frittes, fruktsallad med vaniljkräm och varm choklad för att more is always more och äre fest så äre. :D

Själv planerar jag flytande lussebulle, men tyvärr inte idag för jag glömde beställa saffran och dessutom står grädden på syrning till imorgon.
Vad för nånting? :confused:
 
KOLLA!!!! :banana::banana::banana:
Screenshot_20221208-201943_Facebook.webp

:love::love:
 
jo, ponera att en är sjukt sugen på lussebulle men inte äter mjöl. Lösningen? Lussebulledricka! Valfri mjölk, saffran, kardemumma och lite honung. Värm efter behag. :d En äggula eller två nedvispad för lite krämighet om det önskas.

Jag kan tyvärr inte ta ansvar för eventuella beroenden.
Ah! Då hänger jag med
 
Vilket alldeles underbart väder att rida i idag; runt 7 minusgrader och strålande sol så den frostiga naturen glittrade underbart 😍. Gjorde sällskap på en mysig skrittur med en kompis och så tog vi en liten, liten härlig galopp själva mellan hagarna där det var tillräckligt mjukt I mitten av vägen 😍.
Äntligen hade närbutiken fått in den goda julvörten (halländsk) och dessutom för 25 kr/st istället för drygt 40 spänn och så hade jag bonuscheck så den lilla handlingen blev billig; gratis 👍.
 
Dags att försöka sova lite. Hoppas slippa vakna 05 elr 06 imorgon 🥱 Programmerad kallas det visst typ.

Katterna har haft fnatt hela veckan när det varit kallt ute, överskottsenergi på båda. Man kan tro att han som snart fyller 11 år har gått i kattungestadium igen ♥️
 
Men jag blir galen. Behövde ominstallera mobilt bankid på plattan. När jag gjort det så slutade plötsligt bankid på mobilen att fungera. Ominstallerade den även på mobilen. För att aktivera behöver jag en engångskod från min bank. Engångskoden får jag på sms. Bara det att jag aldrig får något sms. Satt i kö i över 2 timmar till kundtjänst som uppgav att de skickat ett antal koder till rätt mobilnummer.

Är det någon annan som haft problem med att mess inte kommit fram? Jag har comviq
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 180
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 680
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 025
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp