Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska försöka åka tidigare idag för vi ska ha luciaträning kl 7:30.... :) Jag anmälde mig till ett litet frivilligt överraskningsluciatåg. Det kan väl faktiskt vara kul - har inte sjungit luciasånger på ett tag. Men lucialinnet har jag ingen aning om var det är, så det får bli tomtemor istället. I lång röd klänning och tomteluva. Jag behöver nog försöka komma ihåg att köpa ett tärnljus också, om nu inte skolan har....

Brödet jag bakade igår blev faktiskt riktigt bra, trots temperaturen i huset :up: !
 
På jobbet, dricker kaffe och känner mig lite som en mespropp pga är nervös för att bli sövd nästa vecka. Aldrig blivit det innan, mitt inre kontrollbehov skriker NEIN! Får ta mig samman :p
Åh var läääääänge livrädd för att få blindtarmsinflammation som skulle krävt op och sövning pga mitt kontrollbehov redan då gissar jag- just sövning ju är ju speciellt...Har för några år sedan blivit sövd en gång (annan anledning) och var tok nervös innan men somnade fort och när jag vakna hade jag visst frågat varför jag inte fick sova längre...Haha. Hursomhelst, det kommer säkert gå jättebra :heart
 
På pendeln i morse lyssnade jag på mkt arg musik. Högt, och jag är medveten om att det läcker ut lite ur mina hörlurar, jag väljer dock ofta hörlurar efter hur mkt de läcker ut ljud - så betoning på att lite ljud läckte ut.

Fick en knack på axeln av en kvinna som luktade lite konstigt. Hon tyckte att jag ska stänga av "den där orimliga sörjan". Sa att nej det kommer jag inte göra, men sänkte lite. Hon knackade mig på axeln tre gånger efter det och klagade :cautious: Tredje gången ruttnade en snubbe som satt snett brevid och typ "men vafan låt henne lyssna på sin musik!?" varpå kvinnan blev tjurig och gick av pendeln skrikandes att jag skulle hamna i helvetet.
Alltså jag vet redan att jag kommer hamna i helvetet, kan folk sluta tjata :devil::angel:
 
På jobbet, dricker kaffe och känner mig lite som en mespropp pga är nervös för att bli sövd nästa vecka. Aldrig blivit det innan, mitt inre kontrollbehov skriker NEIN! Får ta mig samman :p
Jag har varit sövd två gånger och det är nog rätt normalt, värst var det andra gången. Då höll jag på att få panik när de rullade in mig i operationssalen så de fick söva mig snabbt :o (jag kunde inte prata med personalen så det kändes sjukt jobbigt då ingen av oss pratade samma språk).

Förhoppningsvis har du bara normala nerver hela vägen!
 
Jag har varit sövd två gånger och det är nog rätt normalt, värst var det andra gången. Då höll jag på att få panik när de rullade in mig i operationssalen så de fick söva mig snabbt :o (jag kunde inte prata med personalen så det kändes sjukt jobbigt då ingen av oss pratade samma språk).

Förhoppningsvis har du bara normala nerver hela vägen!

Jag har emetofobi så är mest rädd för att må illa efteråt :nailbiting: Men min läkare har lovat både en lätt narkos och medicin mot illamående, så får försöka lita på det.
 
Skulle göra mannagrynsgröt till frukost imorse men hade givetvis ingen mannagryn kvar besviken. Var övertygad om att jag hade kvar men paketet är puts väck. Kan inte ens skylla på sambon för han avskyr gröt så antingen har jag ställt det på något dumt ställe men letade igenom alla lådor och hela skafferiet, plockade ut allt och alla övriga skåp (japp jag var verkligen sugen på grötfrukost:D). Så förstår inte varför jag skulle fått en idé om att förvara det någon annan stans än i köket :confused1: Bara att inse att minnet sviker mig och jag får helt enkelt köpa nytt.
 
Jag har emetofobi så är mest rädd för att må illa efteråt :nailbiting: Men min läkare har lovat både en lätt narkos och medicin mot illamående, så får försöka lita på det.
Jag behövde sövas för ett år sen, och berättade att jag hade mått illa när jag sövdes för många år sen. De tog det på högsta allvar och gav mig extra illamående-medicin och TENS mot illamåendet både före och efter op. Mådde inte det minsta illa öht!
Bra att din läkare lyssnar på dig, det kommer gå strålande!
 
Nyss vaknat. Fortfarande toksjuk men är så tacksam att min allerginässprej höll näsan tillräckligt fri så jag kunde sova med stängd mun! Blir så torrt i halsen och hostigt annars. Och blandar jag in ”vanlig” nässprej så blir det blodbad, så skönt att slippa det 😅
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 178
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 671
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 024
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp