Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade rätt, jag har fullt upp fram till frukost. Nu är allt avklarat+att jag gjort kollegans jobb. Ska boka hotell till en konferens i mars, annars är jag rätt klar för dagen känns det som. Kanske åker hem.
Vet din chef om hur lite du har att göra? Vet att du bara jobbar med inkommande ärenden, men känns så orimligt att du inte kan bli upplärd inom ett annat tillsynspmråde 🙈 (baserat på att vi jobbar inom samma område och alla på mitt jobb har så sjukt mycket att göra och gladeligen hade tagit emot hjälp om någon kände att hen hade för lite att göra 😅)
 
Vet din chef om hur lite du har att göra? Vet att du bara jobbar med inkommande ärenden, men känns så orimligt att du inte kan bli upplärd inom ett annat tillsynspmråde 🙈 (baserat på att vi jobbar inom samma område och alla på mitt jobb har så sjukt mycket att göra och gladeligen hade tagit emot hjälp om någon kände att hen hade för lite att göra 😅)
Ja, chefen vet. Alla säger att de har mycket att göra och jag har erbjudit min hjälp m men ingen nappar. Så jag får vackert vänta.
 
Märker att jag är i en bubbla kring uppsatsen nu och inte noterar så mycket i min omvärld. Fick en total överraskning när jag åkte en sväng till saluhallen idag. Undrade vad det var för något stort åbäke som stod i vägen på torget 😄

IMG_20221209_130448803_HDR.jpg



Har med andra ord knappt fattat att det är december eller att Musikhjälpen skulle vara i stan :confused1::confused1:
 
Okej, jag har käkat buffé och är därmed i galen paltkoma och ska nu laborera runt med att ändra öppningstider för olika dörrar i huset.
Sist låste jag alla dörrar för alla samt tog bort allas pengar på deras skrivarkonton.

Hoppas alla är beredda på den kaos jag nu kommer att orsaka 😶‍🌫️
 
Jag kom helt plötsligt ihåg en massa grejer från sjukhuset förra året för att vi pratade om sövning. Nu var det ju ett sjukhus i för Kina en väldigt liten stad, i ett område som inte är det rikaste och rent generellt var det väldigt nedgånget (tropikerna så det går fort, jag tror inte byggnaden var mer än 30 år gammal ens). T.ex. så växte det eller hade växt någon tropisk klätterväxt upp genom fönstret och över väggen inne i deras personal kontor :eek:

En del av paniken när jag rullades in i operations salen, var att allt man ser är ju taket i princip. De hade lagat det på ett ställe med silver tejp och det fick mig att tänka att det här kan fan inte gå bra, de har lagat taket i operations salen med tejp! :crazy::crazy::crazy:

De ville att jag skulle vara vaken under operationen (tre timmars operation) för att smärtlindringen man får under operationen verkar längre då. Tror att jag gjorde ett väldigt bra val med att vara sövd :rofl: Tänkte liksom när de sa det att jag klarar fan inte av tre timmar med en operation när man inte kan prata med personalen.

Jag var även nästan helt medvetslös under tre timmar (!! tydligen, jag tyckte att det kanske var en halvtimme) efter operationen och de "väckt" mig för att de inte fick smärtlindringen att funka ordentlig. (Noll risk för det i Sverige! Asiater har andra smärt vägar neurologiskt tydligen så de behöver mycket mindre smärtlindring och även fast läkaren ansvarig hade läst på innan så fick han det inte rätt tills någon påpekade efter tre timmar att jag motionerade rätt ordentligt så han fick dubbla dosen igen och då funkade det). Jag kommer inte ihåg ens att det gjorde så hemskt ont, har typ nån en sekunds minne av att jag rullades tillbaka in på rummet under de där tre timmarna och att jag visste att jag var ute från operation och det är allt tills smärtlindringen funkade och jag vaknade ordentligt (och då var allt lugnt igen).

Sen kom de med någon mikrovågsmaskin varje dag ett tag efter operation för att hjälpa det att läka :D

Hela sjukhuset hade inte en enda vanlig toalett, alla var squat toilets. Alltså, har man brutit benet kan man inte använda en squat toilet :rofl: Jag fick lära mig att använda en pappersmugg för att kissa stående på alla återbesök för det visade sig att hela stan har enbart squat toilets och det är så långt att åka att vi var tvungna att stanna för lunch varje gång :rofl::rofl::rofl:

Röntgen maskinen var på andra sidan sjukhuset från där man gjorde återbesök så då fick jag hoppa över hela sjukhuset varje återbesök! :D De kanske tyckte att man behövde lite extra motion? Hälften av alla andra som var i kön för återbesök brukade hänga inne i läkarrummet under konsultationen också. Inte ovanligt att någon gammal tant typ hängde bakom läkaren för att kolla in vad som var i journalen eller på röntgen plåtarna på läkarens dator :crazy::rofl::rofl:

Det var tider det. Nu har jag lyckats byta till mig ett jobb där jag får en sån där riktig försäkring så nu måste jag gå till det dyra sjuhuset där de pratar Engelska :cautious:
 
Senast ändrad:
Jag kom helt plötsligt ihåg en massa grejer från sjukhuset förra året för att vi pratade om sövning. Nu var det ju ett sjukhus i för Kina en väldigt liten stad, i ett område som inte ör det rikaste och rent generellt var det väldigt nedgånget (tropikerna så det går fort, jag tror inte byggnaden var mer än 30 år gammal ens). T.ex. så växte det eller hade växt någon tropisk kläder växt upp genom fönstret och över väggen inne i deras personal kontor :eek:

En del av paniken när jag rullades in i operations salen, var att allt man ser är ju taket i princip. De hade lagat det på ett ställe med silver tejp och det fick mig att tänka att det här kan fan inte gå bra, de har lagat taket i operations salen med tejp! :crazy::crazy::crazy:

De ville att jag skulle vara vaken under operationen (tre timmars operation) för att smärtlindringen man får under operationen verkar längre då. Tror att jag gjorde ett väldigt bra val med att vara sövd :rofl: Tänkte liksom när de sa det att jag klarar fan inte av tre timmar med en operation när man inte kan prata med personalen.

Jag var även nästan helt medvetslös under tre timmar (!! tydligen, jag tyckte att det kanske var en halvtimme) efter operationen och de "väckt" mig för att de inte fick smärtlindringen att funka ordentlig. (Noll risk för det i Sverige! Asiater har andra smärt vägar neurologiskt tydligen så de behöver mycket mindre smärtlindring och även fast läkaren ansvarig hade läst på innan så fick han det inte rätt tills någon påpekade efter tre timmar att jag motionerade rätt ordentligt så han fick dubbla dosen igen och då funkade det). Jag kommer inte ihåg ens att det gjorde så hemskt ont, har typ nån en sekunds minne av att jag rullades tillbaka in på rummet under de där tre timmarna och att jag visste att jag var ute från operation och det är allt tills smärtlindringen funkade och jag vaknade ordentligt (och då var allt lugnt igen).

Sen kom de med någon mikrovågsmaskin varje dag ett tag efter operation för att hjälpa det att läka :D

Hela sjukhuset hade inte en enda vanlig toalett, alla var squat toilets. Alltså, har man brutit benet kan man inte använda en squat toilet :rofl: Jag fick lära mig att använda en pappersmugg för att kissa stående på alla återbesök för det visade sig att hela stan har enbart squat toilets och det är så långt att åka att vi var tvungna att stanna för lunch varje gång :rofl::rofl::rofl:

Röntgen maskinen var på andra sidan sjukhuset från där man gjorde återbesök så då fick jag hoppa över hela sjukhuset varje återbesök! :D De kanske tyckte att man behövde lite extra motion? Hälften av alla andra som var i kön för återbesök brukade hänga inne i läkarrummet under konsultationen också. Inte ovanligt att någon gammal tant typ hängde bakom läkaren för att kolla in vad som var i journalen eller på röntgen plåtarna på läkarens dator :crazy::rofl::rofl:

Det var tider det. Nu har jag lyckats byta till mig ett jobb där jag får en sån där riktigt försäkring så nu måste jag gå till det dyra sjuhuset där de pratar Engelska :cautious:

Kanske inte fullt lika illa 😳 men jag kanner igen sa mycket fran Saudi Arabien nar vi forst kom dit under hedenhos tid ... och de stora ogonen jag gjorde flera ganger om dagen. 🤯 😂
 
Var nykterhetskontroll på vägen hem och jag fick blåsa. Skulle visa mitt körkort, sa att jag hade det i bakluckan (vilket jag hade) så då fick jag säga mitt personnummer istället.
Sen frågade hon var jag bor.
”Jag bor där borta” svarar jag, och pekar :banghead:
Sen ska jag säga min adress (vilket naturligtvis är det hon vill veta) och börjar säga fel gata, min förra adress. SEN säger jag rätt! HerreGUD! O_o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 172
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 665
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 021
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp