Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanske skulle köpa en lott? Tågresa t o r Göteborg så sent som igår utan några förseningar eller problem, har nyligen sluppit ifrån evighetspendlingen till Malmö med tågbytena från helvetet - och har samtidigt sluppit från en resa till Stockholm för konferens dessa dagar. Dvs befinner mig nu avslappnad och harmonisk i hemmets lugna vrå efter en kort och fungerande tågpendling till och från arbetet, när jag noterar allmänt haveri hos Trafikverket och åtföljande allmänt tågkaos.
 
Gör någon dygnslång blodtrycksmätning med värden verkligen överallt och seger i kategorin ”mest ambivalenta mätvärde” åt 143/47. O_o:cautious:Det tog typ halva dagen innan katten var okej med pip-surr-pyset som lilla apparaten gör. De fräste ungefär likadant båda två till en början. 😻😹

Och så fortsätter jag äta lammlägg. Idag tog jag fram den hemsyrade senapen som tillbehör. God! :d
 
Har testat att springa. Blev lite irriterat i bröstet sista 7 minuterna, men i övrigt var det bara skönt. Kombon -6 och den här sabla hostan jag dras med gjorde väl det irriterat. Dock känns det nästan bättre i bröstet nu efter? :up:

Nu havergrynsgröt med proteinella och banan :d
Läste lite slarvigt och tänkte att det var ett diskret sätt att skriva ut det innan jag såg minus tecknet.
 
Väntar och är inne på den magiska kvarten.
Återstår och se om det kommer någon eller om jag bara kan stänga ned allt och natta huset och larma för ikväll.
Kom 2st ikväll. Ingen större fara. Får se på film inne i värmen och får betalt för det så ska väl inte klaga.:angel:

Ser dock inte framemot när jag ska åka hem. Var -14 när jag åkte hit. Få de vad det är nere på när jag slutar.:crazy:
 
Jag måste också bränna el. Alternativet är att frysa och må dåligt. Jag räknar med en elräkning för december på runt/minst 10000 om det fortsätter såhär, det blir ännu värre för januari och februari. Jag försöker tänka att det är oförutsedda utgifter som bufferten är till för, även om det är skittråkigt att behöva betala så mycket pengar för att slippa frysa 🤷
Vi slog just på element nr 4 och 5. Luftvärmepump orkar inte riktigt med när det är -12. Men vi har bundet till nyår -23.
 
Kan ha råkat precis boka in mig och alla kollegor på en heldags planeringsdag inklusive rum, fika och lunch för 517kr allt som allt. På lucia :)
Samt sprätt iväg lite av en budget (som jag inte visste att jag hade förrän nu) på 3 utbildningar nästa år. :angel: Nu har jag 60 tusen kvar som jag måste hitta på något med!

Sparar skolan ca 8 tusen på den där heldagen, spenderar 12 tusen. Rimligt ändå? :D
Köp ett rejält värmeelement 👍😜
 
Kissade hunden ikväll för första gången sen i måndags (jo, hon har fått promenader osv när jag varit sjuk, precis som vanligt. Men inte av mig) innan jag blev sjuk. Tänkte "kan ju hälsa på hästen också, 800 m bort) Efter 30 meter orkade jag inte mer, mina lungor känns som de är på väg ut från kroppen. Så frisk var jag O_o Hunden kissade o bajsade så målet med promenaden uppfyllt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 174
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 667
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 024
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp