Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man vet att man använder skoldatorn sällan när det poppar upp ett varningsmeddelande från staden om att de kräver att man uppdaterar datorn inom 15h :angel: :D

Det stod inget om vad som händer om jag inte uppdaterar datorn. Men har nu tagit det säkra före det osäkra och startat uppdateringen :laugh:
 
Funderar på om man ska låta bli att ge katten hennes middagsmat vid fyra då hon ska till vetten vid sex och jag hoppas på att hon ska röntgas. Visst ber de då en om att inte mata djuret en viss tid innan? 🤔
Detta innebär dock ett par timmar av otroligt tjat ... 😬
 
Åh, jag orkar inte vara sjuk! Och hinner fan inte.
Sambon hade någon dödlig man cold som jag verkar fått nu. Ska lägga mig och toksova och hoppas det försvinner.
5D60D42C-198A-48D7-971E-18D3385CCDA8.gif
 
Alltså it-ansvarig/allt-i-allot på jobbet har tydligen gjort personliga pepparkakor till alla, med namnen i kristyr. Hon har lämnat en pepparkaka med mitt namn på på jobbet och mejlat att hon vet att jag inte kommer dit. Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är knäppt eller gulligt eller roligt eller sorgligt. Möjligen lite av allt.

Nu ska jag äta omelett till frunch och pysa några burkar julsurkål.
 
Upptäckte att Hjördis har börjat läka över stygnen? Ska hon göra så? Någon som vet?
Jag fick ta bort stygn som hade börjat läka in och det var absolut noll kul. Läkaren som kom på besök hade inte med sig instrument som var ordentligt steriliserade (han hällde sprit över dem på plats :eek:) och fick gräva efter ett stort antal av stygnen för att hitta knuten = väldigt obehagligt och inte alls trevligt och ännu mindre kul när man inte litar på läkaren. Många av nerverna var dock av så området var helt avdomnat så det gjorde inte ont.
 
Alltså it-ansvarig/allt-i-allot på jobbet har tydligen gjort personliga pepparkakor till alla, med namnen i kristyr. Hon har lämnat en pepparkaka med mitt namn på på jobbet och mejlat att hon vet att jag inte kommer dit. Jag kan inte bestämma mig om jag tycker det är knäppt eller gulligt eller roligt eller sorgligt. Möjligen lite av allt.

Nu ska jag äta omelett till frunch och pysa några burkar julsurkål.
Varför är det knäppt/sorgligt? Obs ej dömande endast nyfiken på ditt perspektiv.
 
Varför är det knäppt/sorgligt? Obs ej dömande endast nyfiken på ditt perspektiv.
Det är lite knasigt för de vet att jag inte ska dit pga sjukskrivning. Men definitivt knäppt på ett gulligt sätt. Sorgligt av samma anledning; det är tredje julen jag inte går på jobbets julbord osv pga sjukdom och det är ju fint att de räknar med mig och skriver mitt namn i kristyr på ett pepparkakshjärta som får ligga där och samla damm, men jag vore hellre frisk och i jobb.

De är superfina och chefen tar med sig en till långtidssjuk kollega och vän hem till mig om ett par veckor för att äta julbord här. Gör massa omtänksamt som jag inte kan eller vill ta för givet för att jag fortfarande ska känna mig som anställd och med i gänget. Men i botten skulle jag hellre bara vara där och äta upp min pepparkaka med namn på en vanlig tisdagskafferast och skratta lite med de andra åt hur de medelst namnpepparkakor (som jag nog senast fått på förskolan) visar uppskattning med extremt små tillgångar i företaget.
 
Funderar på om man ska låta bli att ge katten hennes middagsmat vid fyra då hon ska till vetten vid sex och jag hoppas på att hon ska röntgas. Visst ber de då en om att inte mata djuret en viss tid innan? 🤔
Detta innebär dock ett par timmar av otroligt tjat ... 😬
Yep, 8 timmar utan mat brukar vara rekommendationen, åtminstone på hund.
 
Jag sitter och kollar lite på resor till USA... Så fruktansvärt dyrt allting, men känner att jag måste försöka åka dit ändå inom inte allt för avlägsen tid då unghundens uppfödare (som blivit en mycket nära vän till mig) inte kommer bli frisk från sin cancer och jag gärna vill hinna träffa henne på riktigt någon gång. Dessutom har jag nu fått en stor bekantskapskrets i USA och tja, det vore kul att lyckas träffa även dem någon gång, verkligen se deras hundar på riktigt osv.

Jag har dock inte varit utomlands sen jag var typ 15 år gammal, då till Finland, och har absolut noll koll på hur det egentligen går till med resor... Antar att jag måste börja med att skaffa ett pass. Tur att det inte är imorgon jag ska resa :D
 
Men heja, andra gången på två dagar jag kräks galla. Lite jobbigt eftersom jag var och handlade på Hemköp och jag fick springa och leta efter någon personal som (förståeligt) inte vill låta mig använda personaltoan. Jag hulkade och han kom springande med en plastpåse som jag lovade inte slänga utanför affären. Tack och lov var det bara galla och inte mer som igår. Det är definitivt ipren eller panadolen som ställer till det. För en herrans massa år sedan hade jag en fruktansvärd tandvärk och en extremt viktig tenta. Stoppade i mig alla smärtstillande som fanns hemma. Tappade hörseln, synen, det bara susade i öronen. Kunde inte röra mig utan att spy. Mycket bra sätt att banta dock. Egentligen skulle jag nog ha magpumpas men mina föräldrar var i Turkiet på en konferens och det var en amerikansk intern som såg efter mig och min lillasyster. I princip brände jag en maglinjering.

Ok, än så länge kan jag inte äta frukt, funderar på om det var majonnäsen eller tomaterna igår. Dessutom är det klassiskt, jag får inte ner tabletterna eftersom jag mår illa - det gäller nu även andra tabletter. Fan också. Har en fruktansvärd huvudvärk. Funderar på att bara ta panadol och se om det hjälper. Samtidigt var det panadol jag inte kunde äta då för många år sedan och jag gick över till ipren och var uppe på 3-4 tabletter varje gång. Några gånger om dagen. Sedan tipsade min svägerska som är ssk om att ta panadol/ipren på samma gång eftersom det är mer effektivt.

Köpte ginger ale som hjälper vid illamående. Känner mig ganska ynklig och funderar på att krypa till sängs och vila ögonen och se om det hjälper huvudvärken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 162
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 644
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 998
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp