Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är gott och blandat, det finns minst tre mackar med 98 i Falun (Preem vid rondellen mot Rättvik, OKQ8 vid utfarten mot Hedemora/Hofors samt CircleK vid uppfarten till Lasarettet). Jag tankar inget annat än 98 så det är trist att lokala byamacken bara har 95.

Dessutom har det varit blankdiesel de senaste gångerna jag tankat jobbilen O_o
Jag kan inget om bilar, men varför tankar du 98? 😅
 
Jag virkar, virkar, och virkar... Nu är kroppen äntligen klar på den stora kon, så resten av kvällen lär gå åt till att få den lilla till samma stadie. Trodde aldrig att jag skulle bli klar med kroppen, men nu har jag insett att det är "peruken" som kommer bli utmaningen.

IMG_20221205_183553.webp
 
Sitter och fryser på läktaren :love: tyvärr går min häst lektionen innan men då kan man spionera på hur gullehästen verkar vara och lyssna noga på ridläraren då vi brukar göra lite samma men mer avancerat :up:

Ska gå och borsta lite på någon häst sen för att värma mig dock annars lär jag vara ispinne när jag ska sitta upp.
 
Phuuu. Veterinären ringde precis. Jag lämnade in min katt imorse på djursjukhuset eftersom de skulle ta bort lite tandsten.
Min katt hade fått en ordentlig allergisk reaktion när de sövde honom så de hade fått avbryta allt och stabilisera hans läge. Allt hade gått bra ändå under omständigheterna men om han måste sövas framöver kommer han att få ett mildare läkemedel så att han inte blir så dålig igen.

Sedan jag bokade det här besöket har min värsta mardröm varit att något skulle hända under narkosen och att min fina kattfarbror inte skulle vakna upp igen, så det här blev väl lightversionen av det med ett lyckligt slut ❤️
Åh fy så läskigt! Skönt att allt gick bra för din rödtott! :heart
När jag lämnade in Kim för kastrering var det ingenting konstigt, de kollade igenom kisse på morgonen och jag gick till jobbet. Visste att han skulle in på op runt tiosnåret och att jag kunde ringa efter lunch för att få en tid att hämta honom. Alltså, när telefonen istället ringde MIG runt halv elva och jag såg att det var veterinären blev jag alldeles kall. Han var ju så liten, jag tänkte att han inte hade klarat narkosen. 😱
Jag tror receptionisten hörde det i rösten för hon skyndade sig att försäkra mig om att han var heeeelt okej, men eftersom de chippat honom samtidigt ville de komplettera alla mina uppgifter och regga på en gång.
Narkos är så himla läskigt med djur.
 
Åh fy så läskigt! Skönt att allt gick bra för din rödtott! :heart
När jag lämnade in Kim för kastrering var det ingenting konstigt, de kollade igenom kisse på morgonen och jag gick till jobbet. Visste att han skulle in på op runt tiosnåret och att jag kunde ringa efter lunch för att få en tid att hämta honom. Alltså, när telefonen istället ringde MIG runt halv elva och jag såg att det var veterinären blev jag alldeles kall. Han var ju så liten, jag tänkte att han inte hade klarat narkosen. 😱
Jag tror receptionisten hörde det i rösten för hon skyndade sig att försäkra mig om att han var heeeelt okej, men eftersom de chippat honom samtidigt ville de komplettera alla mina uppgifter och regga på en gång.
Narkos är så himla läskigt med djur.
Ja verkligen! ❤️ Djurvårdaren som lämnade ut honom på kliniken berättade att det var riktigt nära att det gick åt skogen så jag är oerhört lättad att han ändå kunde hänga med mig hem. Det hade känts så fruktansvärt onödigt att förlora honom under något som det visade sig att han knappt behövde, veterinären tyckte att hans tänder var jättefina och att det räckte med en enkel skrapning av tandsten.
Tanken var att tänderna skulle röntgas men det fanns inte tid till det när läget blev så akut och jag fick även med mig ett papper från veterinären där han hade sammanfattat allt som hände. Hans bedömning var att både tänderna och katten i sin helhet var i så fint skick för sin ålder (snart 13) att vi inte behöver göra ett nytt försök med annat narkosmedel så nu slipper vi i alla fall det för ett tag framöver 😅

Ja eller hur, det är så läskigt när ens djur ska sövas. Man har ingen som helst aning om vad som händer till skillnad från typ hältutredningar där man är med i hela processen. Snacka om skrämselhicka när kliniken ringer oväntat! ❤️
 
Kan förresten säga att min lilla kattfarbror har varit hemma i några timmar nu. Han är klart påverkad fortfarande men äter med god aptit och spinner nöjt när jag pysslar med honom ❤️

Ska snart gå och lägga mig och eftersom min säng är hög och katten inte är tillräckligt klar i huvudet för att kunna ta sitt vanliga hopp upp så får jag ställa fram en trappstegspall så att han kan ta sig upp och ner själv.

Det blev ändå en bra dag ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 160
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 642
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 995
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp