Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Annars kanske kolla Engelsons? De har termobyxor och har ju en rätt rimlig prisnivå. En annan grej som funkar är ju att ha dubbla lager, dvs rejälare underställ och något vindtätt ovanpå.
Det är en bra idé. Jag har bra regnbyxor. Om jag har lager på lager och sedan de utanpå så kanske det klarar sig. Det är främst när jag ligger i snö och fotograferar som jag brukat använda termobyxor :D
 
Har sovit noll i natt igen. Hjördis var dum och kastade av sig sina kläder i morse och hur jag än letade trots att jag visste att det fanns två klädesplagg kvar hittade jag inga.
Så jag gjorde något provisoriskt medelst plåster och kirurgtejp, men det verkar haka fast i stygnen och gör så klart ont.
Skulle behöva dra iväg och köpa nya kläder men finns inget apotek som har öppet än, och när de öppnar har jag ett skitviktigt möte så allt är väldigt krångligt just nu. Och ont när jag vrider armen fel. Ska ta av mina provisoriska kläder från Hjördis tänker jag, för det gör inte ont när de är på så får Hjördis vara naken. Trots att de sa att hon ska ha kläder.

Har även fått mail från den komplicerade studenten med att hen nu har konstaterat att jag inte tillför mänskligheten något. "Således bör du bli ett experiment med det tandskjutande vapnet" så måste krångla med det ochså. Blir så trött.
 
En timme i bilkö nu. Tur att jag har lite riskakor att äta :laugh: (varför i hela friden är den gubben rosa!!!?). Kommer dock missa mötet som jag behövde åka in till jobbet för. Hade alltså kunnat jobba hemma idag som jag hade tänkt 🤷
 
Jaha, strul med mitt lägenhetsnummer och det har gett en dominoeffekt. Just nu väntar jag på samtal tillbaka från Telia då jag fått felaktig information som handläggaren skulle kolla på om mitt ärende kan lösas ändå. Så flera timmar i telefon för att få internet och tv. Hjälpsam handläggare på Telia dock som slitit med mitt ärende sen 8.
 
Snäll kollega flyttade på mötet så nu har jag sprungit iväg till apoteket och har kläder till kära Hjördis. Hjördis var lite irriterad men ingen skada skedd :up: Nu har hon nya kläder och är inte sur längre och jag kan pusta eftermin 50 minuters språngmarsch innan mötet startar
 
Väcktes imorse av en leverans från känt möbelvaruhus som dök upp okaraktäristiskt tidigt. Lite good cop/tired cop över budkillarna varav den ene pladdrade glatt med mig trots en historik av flera missade samtal och sms från dem, och den andre verkade ha tagit det personligt och inte kunde med att ens se på mig. (Vilket jag i och för sig var rätt glad för då jag inte är särskilt presentabel mitt i djupsömnen.)
Nåväl. Vi etablerade att Whippishen är en ”fin hund”, att mitt namn kommer från den region det kommer från, och att det bästa för alla inblandade vore att ställa paketen utanför ytterdörren istället för att försöka bära in dem bland överentusiastiska hundar och uppenbart förvirrade människor.
 
Väcktes imorse av en leverans från känt möbelvaruhus som dök upp okaraktäristiskt tidigt. Lite good cop/tired cop över budkillarna varav den ene pladdrade glatt med mig trots en historik av flera missade samtal och sms från dem, och den andre verkade ha tagit det personligt och inte kunde med att ens se på mig. (Vilket jag i och för sig var rätt glad för då jag inte är särskilt presentabel mitt i djupsömnen.)
Nåväl. Vi etablerade att Whippishen är en ”fin hund”, att mitt namn kommer från den region det kommer från, och att det bästa för alla inblandade vore att ställa paketen utanför ytterdörren istället för att försöka bära in dem bland överentusiastiska hundar och uppenbart förvirrade människor.

Whippish försökte alltså stjälpa till? :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 631
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 990
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp