Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stallet tillsammans med en stallkompis och kort adventsritt i skritt- lagom så då vi enbart red på grusvägen och broddat. Så mysigt i vintervädret 😍. Fixade boxen och så hemma i två timmar för att laga kålpudding och hemkokt gräddsås 😋 till middag innan jag och sambon åkte tillbaka för insläpp och passa en annan stallkompis hästs behandling ☺️. Sen kvällis, glögg och pepparkakor till några avsnitt av härliga Albert och Herberts julkalender; tänk att den redan har 40 år på nacken!, nu sovtajm 😴.
 
Är på väg hem - äntligen! Jag har haft det så fantastiskt mysigt och bra på alla sätt, men det känns som att jag varit borta i långt mer än 10 dagar och jag längtar efter vårt rofyllda hem och min man! Lite jobbigt var det dock att lämna brorsonen, han är i en så jäkla rolig ålder just nu (1,5) och vi fann verkligen varandra under de här dagarna. Oj vad han ville kramas när jag skulle gå, och sen hörde jag honom börja gråta när jag stängde dörren bakom mig 💔 Han kommer ju över det på typ 4,5 sekunder men det gör desto ondare i fastershjärtat!
 
Testade mina varma termobyxor nu ikväll. Eller ja, "försökte testa" är nog mer rätt... Inte en chans att jag får på mig dem längre. Känner mig pga detta gammal, tjock och seg, vilket i sig är helt idiotiskt för så länge jag håller mig till bekväma kläder så känns allt helt ok och det är inte direkt som att jag har hälsoproblem eller begränsad ork på något vis. Jag behöver bara hitta lite nya kläder, och lära mig att klä mig efter kroppen jag har nu. Vilket inte är så "bara" med väldigt begränsad ekonomi och noll kunskap om kläder, men det är ju absolut inte synd om mig egentligen...

Nåja. Det var ju i alla fall tur att jag insåg att de var på tok för små innan det blir så kallt att de behövs. Nu har jag tid på mig att försöka hitta nya. Undrar om någon säljer fungerande termobyxor begagnat? Det kanske finns någon som, precis som mig, behöver kläder i ny storlek och därför säljer något fungerande...
 
Det har varit helt galet på jobbet nu under helgen, men tack vare att vi stannade kvar längre än vanligt hann vi med mer än vi trott... så vi hade för mycket personal inne inför imorgon - och eftersom några av de andra vill ha fler timmar och jag har typ sjuhundra semestertimmar att ta ut sa jag att jag kunde stanna hemma med semester imorgon.
Jag har ändå lovat att städa åt hyrfirman imorgonkväll också.
Lika bra för nu kan jag inte snyta mig utan näsblod, OCH har mens. Känns som att vara i tonåren igen. 😅
Men katt och hund är himla glada och mysiga. ❤️
 
Testade mina varma termobyxor nu ikväll. Eller ja, "försökte testa" är nog mer rätt... Inte en chans att jag får på mig dem längre. Känner mig pga detta gammal, tjock och seg, vilket i sig är helt idiotiskt för så länge jag håller mig till bekväma kläder så känns allt helt ok och det är inte direkt som att jag har hälsoproblem eller begränsad ork på något vis. Jag behöver bara hitta lite nya kläder, och lära mig att klä mig efter kroppen jag har nu. Vilket inte är så "bara" med väldigt begränsad ekonomi och noll kunskap om kläder, men det är ju absolut inte synd om mig egentligen...

Nåja. Det var ju i alla fall tur att jag insåg att de var på tok för små innan det blir så kallt att de behövs. Nu har jag tid på mig att försöka hitta nya. Undrar om någon säljer fungerande termobyxor begagnat? Det kanske finns någon som, precis som mig, behöver kläder i ny storlek och därför säljer något fungerande...
Det finns garanterat på begagnat, folk ändrar storlek och stil och/eller beställer fel passform hela tiden. :heart
 
Vi har finbesök i människosängen. Stora killen har nedlåtit sig till att sova här med pöbeln och draperat sig över mina numer avdomnade ben. Nyss försökte han irriterat ”rätta till dem” genom att banka på dem med huvudet och puffa runt dem med nosen 😂
 
Blev inte jättelyckad födelsedag då jag fick inse att katten haltade lite värre än gårdagen så ängslig matte bokade en tid hos veterinären på tisdag. Jag håller dock tummarna att det blir lite bättre imorgon och att vetten säger att det är bara en stukning :nailbiting:

Det fanns en liten ruta till att beskriva ärendet och där klistrade jag även in en länk till klippet på henne jag hade fixat och lagt upp på youtube :p Vet inte om veterinären hinner se på det men skadar iallafall inte :laugh:
 
Vaknade och kände mig ganska piggelin så jag gick upp och började titta på norska filmen Troll och ta en macka tillsammans med hundarna och kattefnattisarna. Nu delade vi på ett paket skinka och de fick lika mycket som matte, så jag tror lilla Wilma förlåtit mig för att jag fångade hennes mus, igen, och slängde ut.

Jag hoppas det inte är samma mus som är dum nog att komma in när vi alla är i vardagsrummet och tittar på film. Om mössen vore smarta skulle de gömma sig tills vi gått och lagt oss, men Wilmas jaktteknik blir bättre och bättre även om jag räddat två.

Eftersom jag inte kunde somna så släppte jag ut hundarna, klädde på mig och sen gick vi en promenad till hästarna för att titta till dem. Ett ensamt rådjur stod ute på åkern och trodde nog inte sina ögon när vi passerade. Hästarna var lite förvånade när vi kom men glada åt lite mer hö. De får stå inne längre idag medan vi flyttar foderbordet och fyller på 500 kg hö.

Inget rådjur vad jag kunde se i mörkret på vägen hem men en ensam bil kom körandes så hundarna och jag tog det säkra för det osäkra och hoppade över diket och stod vid trädgränsen medan den passerade. Ja, jag hade reflexer och kunde tänt mobilen, men det kändes bättre att kliva av den lilla vägen utan vägren istället för att stå kvar i mörkret.

Nu har vi alla lagt oss och eftersom hästarna redan fått frukost tänker jag ta sovmorgon tills grannen fått igång traktorn. :sleep:
 
Blev inte jättelyckad födelsedag då jag fick inse att katten haltade lite värre än gårdagen så ängslig matte bokade en tid hos veterinären på tisdag. Jag håller dock tummarna att det blir lite bättre imorgon och att vetten säger att det är bara en stukning :nailbiting:

Det fanns en liten ruta till att beskriva ärendet och där klistrade jag även in en länk till klippet på henne jag hade fixat och lagt upp på youtube :p Vet inte om veterinären hinner se på det men skadar iallafall inte :laugh:
Tyckte inte att det såg ut att vara ngn jättefara. Men skönt att få kollat.
 
Testade mina varma termobyxor nu ikväll. Eller ja, "försökte testa" är nog mer rätt... Inte en chans att jag får på mig dem längre. Känner mig pga detta gammal, tjock och seg, vilket i sig är helt idiotiskt för så länge jag håller mig till bekväma kläder så känns allt helt ok och det är inte direkt som att jag har hälsoproblem eller begränsad ork på något vis. Jag behöver bara hitta lite nya kläder, och lära mig att klä mig efter kroppen jag har nu. Vilket inte är så "bara" med väldigt begränsad ekonomi och noll kunskap om kläder, men det är ju absolut inte synd om mig egentligen...

Nåja. Det var ju i alla fall tur att jag insåg att de var på tok för små innan det blir så kallt att de behövs. Nu har jag tid på mig att försöka hitta nya. Undrar om någon säljer fungerande termobyxor begagnat? Det kanske finns någon som, precis som mig, behöver kläder i ny storlek och därför säljer något fungerande...

Annars kanske kolla Engelsons? De har termobyxor och har ju en rätt rimlig prisnivå. En annan grej som funkar är ju att ha dubbla lager, dvs rejälare underställ och något vindtätt ovanpå.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 157
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 629
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 990
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
810
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Årets foderstater

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp