Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har börjat att plocka undan julen. Jag kastade nyss pepparkakshuset och diskade brickan det har stått på. Får ta lite mer julsaker imorgon....

Lite drama hittade jag i släktforskningen idag. En man som drunknade (av våda) endast 26 år gammal. Han hade fru och fyra barn (den äldsta 5 år, den yngsta några månader gammal). Sådant kunde ju gå riktigt illa, men tack och lov hittade jag änkan med en ny man fyra år senare och alla barnen var med henne. Annars var det ju vanligt att det blev förfärligt fattigt för familjen och att barnen spriddes som fosterbarn hos nya familjer. Men ibland hittar man solskenshistorier också :up: !
 
@Inglorion jag hoppas att det är okej att jag frågar, men visst bor du i Beijing/Kina? I så fall, hur kommer du åt Buke därifrån?

Jag var på återresa i kina 2017 (är adopterad därifrån) och då var allt spärrat. Alla sociala medier och typ alla internetsidor som inte var kinesiska var blockade. Det hände liksom inget om en försökte gå in där, på sin höjd kom det upp något felmeddelande 😅 Är bara nyfiken på om det ändrats eller hur du gör så hoppas att det är ok att jag frågar :)
 
@Inglorion jag hoppas att det är okej att jag frågar, men visst bor du i Beijing/Kina? I så fall, hur kommer du åt Buke därifrån?

Jag var på återresa i kina 2017 (är adopterad därifrån) och då var allt spärrat. Alla sociala medier och typ alla internetsidor som inte var kinesiska var blockade. Det hände liksom inget om en försökte gå in där, på sin höjd kom det upp något felmeddelande 😅 Är bara nyfiken på om det ändrats eller hur du gör så hoppas att det är ok att jag frågar :)
Ja jag bor i norra Beijing.

Vet inte om Buke är blockerat. Men Facebook, Instagram, whatsapp, DN, expressen/Aftonbladet, BBC, the Economist, Youtube, Google och en väldigt lång rad andra grejer är det. Jag och alla andra (inkluderat alla Kineser jag känner) använder VPN så jag kommer åt allt ändå (förutom TV4 🤣). En del grejer är knäppt blockerat, Skype funkar t.ex. men du kan inte betala in mer pengar på kontot utan VPN.

Eller som en fd Kinesisk kollega sa ”it’s impossible to do this job without a decent VPN”.
 
Ringde och beställde Phad Thai. Har inte köpt på månader och är väl liksom inte några jättestorkunder normalt heller.
Men jag beställde och även extra nötter.
Hon säger: ”Jaha, är det ”sambons namn”s specialare?”
Hur fan minns hon det!? :eek:
Jag: ”Det är jag som är nötgalningen. 🥜🙋‍♀️ Trevligt att råkas!” 👋
Sambon messade att jag fått 5 extra nötburkar. 😂
 
Hemma. Det snöar :love: mjuka små flingor. Jag njöt. Nu är det så fint och ljust i mörkret med snön överallt som lyser upp.

Min värk/kramper har jag haft så länge jag minns, dvs sedan 2-3 ålder. Äter magnesium men märker ingen skillnad. Jag har, tyvärr, blivit något av en ipren/panadol knarkare - vill inte ens erkänna hur mycket jag stoppat i mig när det varit som värst. Eftersom ipren påverkar njurarna och njurvärdena var gränsfall sist jag tog blodprov har jag slutat helt med dem. Så det är panadolen kvar - iofs är de inte bra för levern men den är av underordnad betydelse just nu.

Jag har betydligt starkare saker hemma, men undviker dom eftersom de är beroendeframkallande och till värken så tar jag dem aldrig.
En lever återhämtar sig.

En njure är exakt så dålig den är. Den kan bara bli sämre.
Så "gränsfall" säger inte så mycket. Stadium 4-5 brukar innebära dialys. Stadie fem kalla terminal. Då är det nära noll.

Så gränsfall - är det nära dialys?
 
Har fått nackskott eller något. Jäklar så stelt och ont så fort jag försöker vrida huvudet! Måste försöka massera bort det på något vis.

Nackspärr hoppas jag :nailbiting: Nackskott är betydligt otrevligare :D

Jag lider verkligen med dig så jag hoppas du förlåter mig för att jag fnissade lite ;) Jag vet alltför väl hur jävlig nacken kan vara. Jag rekommenderar vetevärmare, det brukar kunna få loss den.
 
Nackspärr hoppas jag :nailbiting: Nackskott är betydligt otrevligare :D

Jag lider verkligen med dig så jag hoppas du förlåter mig för att jag fnissade lite ;) Jag vet alltför väl hur jävlig nacken kan vara. Jag rekommenderar vetevärmare, det brukar kunna få loss den.
hahaha, ja, såklart, jag tänker faktiskt skylla på mobilen där för jag tror(!) att jag skrev nackspärr :rofl: Har vetekudde hemma, ska testa det (och testa att i mobilen skriva "nackspärr" för att se vad den skriver istället :cautious: )
 
hahaha, ja, såklart, jag tänker faktiskt skylla på mobilen där för jag tror(!) att jag skrev nackspärr :rofl: Har vetekudde hemma, ska testa det (och testa att i mobilen skriva "nackspärr" för att se vad den skriver istället :cautious: )
Får erkänna att jag också fnissade lite, men mest för att jag faktiskt brukar vara på vippen att säga nackskott, komma på i sista sekunden att det ju inte heter så, men sen inte komma på vad det faktiskt heter 😅
 
Ringde och beställde Phad Thai. Har inte köpt på månader och är väl liksom inte några jättestorkunder normalt heller.
Men jag beställde och även extra nötter.
Hon säger: ”Jaha, är det ”sambons namn”s specialare?”
Hur fan minns hon det!? :eek:
Jag: ”Det är jag som är nötgalningen. 🥜🙋‍♀️ Trevligt att råkas!” 👋
Sambon messade att jag fått 5 extra nötburkar. 😂
Läste "nötallergikern" och började undra om de ville slippa er som kunder🫣😅🙈
 
Ser på Emily in Paris och blev tydligen extremt sugen på att organisera skåp efter en tråd här. Som om jag inte försökt förut :rofl: Vill nu genast ner på stan för att köpa lådor men misstänker att folk kommer vara just...på stan imorgon:mad:
:p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp