Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nyss ätit frukost (ja, det blev lite sent idag :o) med två katter som noga observerade varenda liten rörelse jag gjorde - utifall att det skulle ramla ner en liten bit skinka på bordet :d

Nu ska jag nog fortsätta virka på mitt nya virkprojekt :)
 
Äter lunch i form av morotsstavar med hummus, äppelbitar med jordnötssmör och oatcakes med ost. Jag tycker generellt sett ganska illa om lunch och är sällan sugen på något, så ofta är det här den bästa lösningen där jag liksom äter många olika små saker. Näringsrikt och varierat blir det i alla fall! :up:

Slängde för övrigt precis en blick på listan jag och maken har över saker vi vill ta med oss på bröllopsresan, och skrattade gott. Vi började skriva listan i höstas och man kan verkligen se hur vi under dessa månader gått från "åh så fantastiskt vi ska ha det, allt kommer att vara guld och gröna skogar" till "åh så fantastiskt vi ska ha det, men tänk om x y eller z händer?". Det börjar liksom fint med saker som "kortlek", "strandväska" och "sjal att ha till kvällarna" men ju närmare avresedatumet vi kommer, desto mer består listan av saker som "vätskeersättning", "myggspray" och "åksjuketabletter" 😂
 
Rensar! Inser att detta kommer ta typ ett halt liv 😅

C127BA9D-CA01-437F-A34A-3A140A5FA85D.webp
 
Fick tillbaka pengar från försäkringen idag för mina tandläkarbesök! Så nu har jag påbörjat resan mot mitt Kinesiska körkort eftersom jag har råd med det den här månaden :banana: Känner mig sjukt peppad att träna på provet.

Har även att övervakat tentor och rättat en massa.

Nu ikväll har jag jag lyckats med årets första gym pass (mest rehab). Sitter nu med massage maskinen för ankel musklerna igång som avslutning. :)
 
Jag ser vad du menar men jag har så svårt att se hur den taktiken ska fungera. Jag menar, när man samtidigt påstår sig ha medarbetare som "brinner för sina jobb" och uttrycker ambitioner om att bli "Sveriges bästa skolkommun", så blir det ju helheten bara skrattretande.

Jag kunde för övrigt inte hålla mig utan skickade ett nyfiket frågande mejl till angiven kontaktperson. Ska bli intressant att se vad personen svarar :angel1:Gissar att jag är den där personen som förbarmar sig över dem, i detta enda ärende - har absolut ingen plan på att faktiskt söka tjänsten :D
Våran skolas nya taktik för att hyra personal är att de måste ha Engelska som modersmål. Så istället för att anställa personal som är perfekt kvalificerade för roller som t.ex. ekonomi lärare så måste vi leta vidare. Det går inte så bra än så länge eftersom det knappt finns några utlänningar kvar i landet :meh:
 
Sitter och funderar på hur det skulle vara i olika städer. Konstaterar att det i Linköping finns bostäder som är fina och mycket billigare än här, och de verkar ha flera riktigt bra hundrastgårdar också. Kanske skulle kunna vara något för framtiden? Det är förövrigt mitt standardsätt att kolla städer på. "Hemnet! Ok, bostäder kostar ungefär sådär mycket... Google maps! sök på hundrastgård i området... Ah! Bilder? hm..." :p
Min kollega har som plan att flytta till Portugal så när hon har tråkigt eller är less på jobbet så skickar hon oss husannonser från Portugal. Då blir vi alla distraherade och hjälper henne med utvärderingen av husen 😂
 
Iprene för kramper? :eek: :eek: :eek:

Har du försökt med magnesium istället??

Jag blir ofta förvånad över allt folk tar värktabletter för. Jag tror den asken vi köpte hem våren 2020 finns kvar än idag i skåpet. För många år sedan opererades pappa läkaren sa att jag skrev ut värktabletter åt dig. Han höll på att smälla av vid apoteket när han hämtade ut receptet. Det var typ 100 st utskrivna med 4 uttag. 100 st har nog knappt han ätit under sin livstid. :rofl: :D:D:D:rofl::rofl::rofl:

Jösses!

Vi pratade just om värktabletter här hemma, jag tror jag ätit ca 6 stycken värktabletter i hela mitt vuxna liv.
2 st som de sa att jag skulle ta i förebyggande syfte när jag skulle byta spiral och så en till senare samma kväll som jag gjort det och så en en gång när jag hade huvud- och tandvärk. Kommer inte ihåg om jag tog två andra gången jag skulle byta spiral eller inte.
Men det är nog det tror jag.
 
Äter lunch i form av morotsstavar med hummus, äppelbitar med jordnötssmör och oatcakes med ost. Jag tycker generellt sett ganska illa om lunch och är sällan sugen på något, så ofta är det här den bästa lösningen där jag liksom äter många olika små saker. Näringsrikt och varierat blir det i alla fall! :up:

Slängde för övrigt precis en blick på listan jag och maken har över saker vi vill ta med oss på bröllopsresan, och skrattade gott. Vi började skriva listan i höstas och man kan verkligen se hur vi under dessa månader gått från "åh så fantastiskt vi ska ha det, allt kommer att vara guld och gröna skogar" till "åh så fantastiskt vi ska ha det, men tänk om x y eller z händer?". Det börjar liksom fint med saker som "kortlek", "strandväska" och "sjal att ha till kvällarna" men ju närmare avresedatumet vi kommer, desto mer består listan av saker som "vätskeersättning", "myggspray" och "åksjuketabletter" 😂
Vart ska ni? Rekommenderar charcoal tabletter om ni får problem med magen. Brukar fungera bättre än många mediciner.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 805
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp