Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jösses!

Vi pratade just om värktabletter här hemma, jag tror jag ätit ca 6 stycken värktabletter i hela mitt vuxna liv.
2 st som de sa att jag skulle ta i förebyggande syfte när jag skulle byta spiral och så en till senare samma kväll som jag gjort det och så en en gång när jag hade huvud- och tandvärk. Kommer inte ihåg om jag tog två andra gången jag skulle byta spiral eller inte.
Men det är nog det tror jag.
Tur för dig
Alla har inte den turen.
Jag är inte så sugen på att äta värktabletter men utan kan jag inte leva.
Så måste.
Värken är ändå handikappande nog.
 
Iprene för kramper? :eek: :eek: :eek:

Har du försökt med magnesium istället??

Jag blir ofta förvånad över allt folk tar värktabletter för. Jag tror den asken vi köpte hem våren 2020 finns kvar än idag i skåpet. För många år sedan opererades pappa läkaren sa att jag skrev ut värktabletter åt dig. Han höll på att smälla av vid apoteket när han hämtade ut receptet. Det var typ 100 st utskrivna med 4 uttag. 100 st har nog knappt han ätit under sin livstid. :rofl: :D:D:D:rofl::rofl::rofl:

Härligt för dig att du är frisk! Men tänk gärna på att det finns folk med kroniska sjukdomar. Jag hade tex gärna sluppit ta mediciner öht men jag behöver tyvärr göra det för att kunna ha ngn slags livskvalitet. Det är liksom inte ”på kul” eller ”i onödan”. Jag vill ta så lite som bara möjligt men samtidigt vill jag kunna vara hemma och inte leva mitt liv inlagd på sjukhus.
 
Jobbade en timma till och pratade sen bort två i telefon med min käre vän ❤️ Fint då vi inte haft möjlighet att ses eller prata på några dagar.

Fick också lyft med chefen att jag vill ha samtalsstöd och det beviljade hon direkt 👍
 
Denna scarf är ju helt klart en keeper! 😆

352A12E1-A7AB-4B67-A53F-ACC4C7E3B645.webp
 
Ser Lilla huset på prärien på 7an. (Finns på TV4 play också om nån vill se).
De slutade sända den före jul, jag trodde det bara var juluppehåll men det var sista säsongen så blev lite besviken.
Nu har de börjat sända säsong 1 igen, fast en timme senare. :up:
Känner mig lugnare och lite gladare när jag ser på den.
Frågan är varför jag kollar den på tv när jag har hela serien på dvd. 🤔
 
Vad blev det för spis?

Den här: https://www.elon.se/electrolux-lkr64003sw-400

Jag kollade upp det hela lite närmare och det visade sig att det är exakt samma storlek på ugnen i 60 och 70 utförande... det enda som skiljer är det döda utrymmet mellan kokzonerna vilket är meningslöst att betala extra för. Särbon kommer i nästa vecka och då får han hjälpa mig baxa ut den gamla och så får jag be någon granne om hjälp när den nya kommer.
 
Har städat bort julen och tittar nu på en massa yt-videos om tuftning. Varit sugen på att greja med det sedan universitet, men först nu insett att man inte behöver en högljudd maskin för det.
Så när jag blir frisk igen ska jag köpa det som behövs och sätta igång och lära mig.
 
Härligt för dig att du är frisk! Men tänk gärna på att det finns folk med kroniska sjukdomar. Jag hade tex gärna sluppit ta mediciner öht men jag behöver tyvärr göra det för att kunna ha ngn slags livskvalitet. Det är liksom inte ”på kul” eller ”i onödan”. Jag vill ta så lite som bara möjligt men samtidigt vill jag kunna vara hemma och inte leva mitt liv inlagd på sjukhus.

Verkligen. Det är ju inte så att jag tycker det är helfestligt att knapra cellgift varje dag men alternativet är ju... ja, det finns ju inget alternativ (om jag vill ha ett vettigt liv).

Sedan är det ju mycket som kommer med åldern, är en nära eller över 50 kommer det gärna diverse krämpor. Det är ju faktiskt jättebra att det ofta finns hjälp att få idag, min sjukdom hade tex en betydligt tråkigare prognos för 30-40 år sedan.
 
Hemma. Det snöar :love: mjuka små flingor. Jag njöt. Nu är det så fint och ljust i mörkret med snön överallt som lyser upp.

Min värk/kramper har jag haft så länge jag minns, dvs sedan 2-3 ålder. Äter magnesium men märker ingen skillnad. Jag har, tyvärr, blivit något av en ipren/panadol knarkare - vill inte ens erkänna hur mycket jag stoppat i mig när det varit som värst. Eftersom ipren påverkar njurarna och njurvärdena var gränsfall sist jag tog blodprov har jag slutat helt med dem. Så det är panadolen kvar - iofs är de inte bra för levern men den är av underordnad betydelse just nu.

Jag har betydligt starkare saker hemma, men undviker dom eftersom de är beroendeframkallande och till värken så tar jag dem aldrig.
 
Härligt för dig att du är frisk! Men tänk gärna på att det finns folk med kroniska sjukdomar. Jag hade tex gärna sluppit ta mediciner öht men jag behöver tyvärr göra det för att kunna ha ngn slags livskvalitet. Det är liksom inte ”på kul” eller ”i onödan”. Jag vill ta så lite som bara möjligt men samtidigt vill jag kunna vara hemma och inte leva mitt liv inlagd på sjukhus.
Håller helt med.
Måste vara skönt att klara sig utan mediciner. Men ja, utan medicin hade jag inte fixat att jobba utan fortsatt in i psykoser.
 
Jösses!

Vi pratade just om värktabletter här hemma, jag tror jag ätit ca 6 stycken värktabletter i hela mitt vuxna liv.
2 st som de sa att jag skulle ta i förebyggande syfte när jag skulle byta spiral och så en till senare samma kväll som jag gjort det och så en en gång när jag hade huvud- och tandvärk. Kommer inte ihåg om jag tog två andra gången jag skulle byta spiral eller inte.
Men det är nog det tror jag.
Du har haft tur, helt enkelt.
 
Halvligger i soffan under en värmefilt. Det tog ganska exakt 3 timmar från det jag slutade jobbet till det att jag och barnen kom hem efter att ha åkt buss istället för bil. Det är drygt 1 timme mer än om jag tar bilen på sommartid så ändå nöjd.
 
Fick något ryck och plockade ner juldekorationer och organiserade mina tre (!!!) skåp med lockdown mat. Slängde ut det jag inte kommer äta (”tänk om jag blir inlåst i tre månader, då äter jag nog det tillslut”) och sånt som blivit gammalt. Nu är det bara 2.5 skåp kvar (men utan att allt är staplat till toppen). När jag ändå var igång påbörjade jag grovrengöring av spisen och fettfläckarna från oljeflaskan (den har fått ett fat att stå på).

Har rast med ingefära te tills det är dags för sängen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp