Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tittar på The Hunger Games

Kom på att det kanske var dags att äta något. Tänkte laga mat men då hade det blivit massa över till matlådor och min frys är överfull.
Så fick bli frysrens istället: vegetarisk Jansson från fjolåret och prinskorv som jag fick med hem innan jul. Till det julmust jag fick i julklapp.
Så nu finns det lite plats iaf så kan jag laga maten imorgon istället. 😅
 
En sak jag tänkt på länge, du kanske vet svaret. Det verkar vara rätt vanligt med hästvagnar eller huvudlag på scarfes. Vet du varför?
Känns som ett konstigt motiv på en scarf.

Hermes är ju ett märke som grundades av en familj av sadel/sel-makare. Så i det fallet finns det ju i märkets DNA. Många Hermes-butiker har fortfarande sadlar, dock mer som dekoration.
 
Ja jag bor i norra Beijing.

Vet inte om Buke är blockerat. Men Facebook, Instagram, whatsapp, DN, expressen/Aftonbladet, BBC, the Economist, Youtube, Google och en väldigt lång rad andra grejer är det. Jag och alla andra (inkluderat alla Kineser jag känner) använder VPN så jag kommer åt allt ändå (förutom TV4 🤣). En del grejer är knäppt blockerat, Skype funkar t.ex. men du kan inte betala in mer pengar på kontot utan VPN.

Eller som en fd Kinesisk kollega sa ”it’s impossible to do this job without a decent VPN”.
Tack! Så intressant och lite "kul" att det inte går att genomföra ens jobb utan ett VPN. Det förvånar mig tyvärr inte att en del saker är helknäppt blockerat 😅 Vi var ju bara där i ca 2,5 veckor så vi hade kvar våra svenska nummer, men minns att det var väldigt konstigt när en anslöt till hotellens Wi-Fi. På hotellet i Shanghai och Beijing fungerade allt precis som hemma i Sverige så de måste väl haft någon form av VPN då. Men på de andra hotellen och någon fabrik/affär vi besökte så fungerade endast kinas WeChat 🙂
 
Tog mitt organiserande till förrådet för nu men så otillfredsställande när det finns utrymme kvar i lådor men inget lämpligt att stoppa där så alltid blir fortsatt rörigt :rofl: Nog för det varit värre men! Blir nog bättre när jag får ihop förvaringen av alla odlingsgrejer.
 
Hermes är ju ett märke som grundades av en familj av sadel/sel-makare. Så i det fallet finns det ju i märkets DNA. Många Hermes-butiker har fortfarande sadlar, dock mer som dekoration.

Ja, Hermes blev ju upprörd när Linde Klinckowström red in i Paris barbacka så hon fick ju en ny sadel till Castor av dem ;) Tydligen passade inte den Castor speciellt bra men hon fortsatte använda sadelväskorna som kom med den och de är stämplade med "Hermes".
 
Halvkollar på Stjärnorna på slottet. Stör mig dock på att de inte verkar presentera alla gäster, utan man förväntas typ att veta vem alla är? Nu är det bara en jag aldrig sett förr, men ändå... Det är Pia, Jon-Henrik, Lars och Carolina... Men den sista tjejen (/kvinnan)??
 
Åt idag på förmiddagen den största caesarsalladen jag någonsin sätt. Var i chock när den serverades 😂
Först nu på kvällen jag blev lite hungrig så ätit lite nu annars hållet mig så mätt på den där salladen hela dagen.

Kvällsfodra lite senare ikväll. Annars inget speciellt. Gosar med en exceptionellt kelig Jinns
 
Jag tittade i dag in hos en tant jag känner, och blev smått förskräckt. Hon har alltid varit ordentlig av sig och har en fin liten lägenhet.

Jag hade knappt kommit in då hennes katt passar på och spyr upp några oidentifierbara rester av sin senaste fångst på köksmattan. Sådant händer ju, men tanten räcker mig en ungefär frimärksstor bit papper och ber mig torka upp, jag har ju ung och frisk rygg och hon tycker det är så besvärligt :wtf:

Jag hämtar en rejälare bit papper och torkar upp, trots att spyor är det äckligaste jag vet.
Varefter jag ser mig om efter tvål eller diskmedel eller något vid diskhon, och då inget finns går jag in på toa för att tvätta händerna. Ingen tvål där heller, men jag sköljer mig behjälpligt för att sedan upptäcka den skitigaste handduk jag sett.

Jag går ut i köket igen och tar mer av hushållspappret. Varefter tanten ber mig att lägga det använda pappret i en liten låda där bredvid, det är ju helt rent, så hon kan använda det på nytt senare. O_o

Det hela börjar kännas lite väl märkligt, så jag nämner att jag inte fick syn på någon tvål inne på toa.

Nej tvål och diskmedel har hon helt slutat med, det är så illa för både miljö och hud, och vatten funkar ju lika bra. Kläder tvättar hon enbart i Vanish, utan tvättmedel, mycket bättre så enligt henne. :confused:

Behöver jag säga att jag tackade nej till kaffe.
Är det här någon ny trend som jag inte hört om? Låta bli allt vad tvål och tvättmedel heter? Eller har tanten blivit virrig?
 
Senast ändrad:
Halvkollar på Stjärnorna på slottet. Stör mig dock på att de inte verkar presentera alla gäster, utan man förväntas typ att veta vem alla är? Nu är det bara en jag aldrig sett förr, men ändå... Det är Pia, Jon-Henrik, Lars och Carolina... Men den sista tjejen (/kvinnan)??
Känd skådespelare.
 
Jag tittade i dag in hos en tant jag känner, och blev smått förskräckt. Hon har alltid varit ordentlig av sig och har en fin liten lägenhet.

Jag hade knappt kommit in då hennes katt passar på och spyr upp några oidentifierbara rester av sin senaste fångst på köksmattan. Sådant händer ju, men tanten räcker mig en ungefär frimärksstor bit papper och ber mig torka upp, jag har ju ung och frisk rygg och hon tycker det är så besvärligt :wtf:

Jag hämtar en rejälare bit papper och torkar upp, trots att spyor är det äckligaste jag vet.
Varefter jag ser mig om efter tvål eller diskmedel eller något vid diskhon, och då inget finns går jag in på toa för att tvätta händerna. Ingen tvål där heller, men jag sköljer mig behjälpligt för att sedan upptäcka den skitigaste handduk jag sett.

Jag går ut i köket igen och tar mer av hushållspappret. Varefter tanten ber mig att lägga det använda pappret i en liten låda där bredvid, det är ju helt rent, så hon kan använda det på nytt senare. O_o

Det hela börjar kännas lite väl märkligt, så jag nämner att jag inte fick syn på någon tvål inne på toa.

Nej tvål och diskmedel har hon helt slutat med, det är så illa för både miljö och hud, och vatten funkar ju lika bra. Kläder tvättar hon enbart i Vanish, utan tvättmedel, mycket bättre så enligt henne. :confused:

Behöver jag säga att jag tackade nej till kaffe.
Är det här någon ny trend som jag inte hört om? Låta bli allt vad tvål och tvättmedel heter? Eller har tanten blivit virrig?
Låter lite virrigt, ja.. Hur gammal är hon?
 
Vart ska ni? Rekommenderar charcoal tabletter om ni får problem med magen. Brukar fungera bättre än många mediciner.
Costa Rica! Och ja, det kanske skulle vara något! Vi har tänkt köpa probiotika-tillskott att äta före och under resan för att ge tarmfloran en extra boost, men det kan ju såklart vara bra att ha med något för att behandla en risig mage om/när det väl uppstår också. Tack! :)
Nackspärr hoppas jag :nailbiting: Nackskott är betydligt otrevligare :D

Jag lider verkligen med dig så jag hoppas du förlåter mig för att jag fnissade lite ;) Jag vet alltför väl hur jävlig nacken kan vara. Jag rekommenderar vetevärmare, det brukar kunna få loss den.

hahaha, ja, såklart, jag tänker faktiskt skylla på mobilen där för jag tror(!) att jag skrev nackspärr :rofl: Har vetekudde hemma, ska testa det (och testa att i mobilen skriva "nackspärr" för att se vad den skriver istället :cautious: )
Jag satt just här och funderade på om min svenska svek mig eller om det verkligen heter nackskott på samma sätt som det heter ryggskott :D
 
Halvkollar på Stjärnorna på slottet. Stör mig dock på att de inte verkar presentera alla gäster, utan man förväntas typ att veta vem alla är? Nu är det bara en jag aldrig sett förr, men ändå... Det är Pia, Jon-Henrik, Lars och Carolina... Men den sista tjejen (/kvinnan)??

Anja Lundqvist. Skådespelare som varit med i bland annat Gåsmamman och "nya" Sune.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp