Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sisådär. Har varit ute och släppt ut hästar till en mindre insjö... :wtf: Hoppas att det regnar lite mindre framöver så vattnet sjunker undan igen. Som tur väl är är hagen rätt stor och på de lite högre ställena är den helt okej.... Och sedan städade jag ur transporten efter gårdagens hovslagarbesök. Det blev aldrig gjort igår pga just ihållande regn....

Men nu sitter jag i soffan vid brasan med buke, släktforskning och lite annat. Vi har massor av kycklinggryta från igår, så ingen matlagning behövs idag. Igår missade vi promenaden (igen, pga ihållande regn hela dagen) så det måste vi komma ur på idag :) !
 
Kommit en hel del snö här och blivit drivor på en del ställen pga att det blåser. Taxen fick ta sats i morse 😂 Maken är ledig idag och han är just nu ute och ska ploga. Jag får väl hjälpa honom skotta sen om han inte hinner klart före jag jobbat klart.

Sen får vi ta tapetsering. Blev inget igår för vi behövde en pensel för att kunna limma runt elementet.
 
Kommit en hel del snö här och blivit drivor på en del ställen pga att det blåser. Taxen fick ta sats i morse 😂 Maken är ledig idag och han är just nu ute och ska ploga. Jag får väl hjälpa honom skotta sen om han inte hinner klart före jag jobbat klart.

Sen får vi ta tapetsering. Blev inget igår för vi behövde en pensel för att kunna limma runt elementet.
Alltså, taxar i snö :love:
 
Ute i stallet. Inser att det mest var storm här. Hur mycket snö som kom är svårt att avgöra pga att det drev så mycket. På vissa ställen är det barmark och på vissa ungefär 20 cm. Skulle gissa på runt 4 till 5 i snitt.
Sprätte djuret lekte sprättedjuroch ville typ hoppa jämfota ut till hagen. Han blir nog aldrig vuxen (10 år) men gud vilken livsglädje han delar med sig av 🥰
 
En timme kvar att jobba. Har ingenting som ligger i pipen just nu, så jag sitter bara av tid. Kollar lite på kollegors ärenden och ser om jag kan göra något där. Går segt.
 
Jag har fått ny praktik! 🥳
Ska bli så spännande och roligt, woop!

Nu ska jag bara maila förra stället och meddela det här på något bra sätt (HUR kan det känns så svårt).

Kombinerat med två veckor i fjällen och en vecka i frankrike innan praktiken drar igång känns det som en orimligt bra start på året. PEPP.
 
Sambon är borta tills imorgon så passar på att äta upp alla snickersglassar som finns kvar i frysen. Funderar även på att åka och köpa garn eller tyg för ingen anledning alls. Men överväger att inte gå ut pga att det är kallt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 805
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp