Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på hur det skulle vara i olika städer. Konstaterar att det i Linköping finns bostäder som är fina och mycket billigare än här, och de verkar ha flera riktigt bra hundrastgårdar också. Kanske skulle kunna vara något för framtiden? Det är förövrigt mitt standardsätt att kolla städer på. "Hemnet! Ok, bostäder kostar ungefär sådär mycket... Google maps! sök på hundrastgård i området... Ah! Bilder? hm..." :p
Linköping har dessutom både mycket trevlig brukshundklubb med mycket trevligt folk däribland några hyvens collieägare (😉), det finns underbara naturområden nära city (en kvart med buss max) och dessutom en prisvärd inomhushall för hundträning.
 

Vet, det är helt sjukt. Men de pratar också en del i dokumentären om hur människor reagerar på auktoriteter och vad folk är benägna att göra när de tror att de gör rätt. Så har han väl både sökt efter, och lyckats få tag på, några som inte är de skarpaste knivarna i lådan och kanske inte heller är vana vid att ifrågasätta. Det är helt sjukt, och mörkt.
 
Vet, det är helt sjukt. Men de pratar också en del i dokumentären om hur människor reagerar på auktoriteter och vad folk är benägna att göra när de tror att de gör rätt. Så har han väl både sökt efter, och lyckats få tag på, några som inte är de skarpaste knivarna i lådan. Det är helt sjukt, och mörkt.
Jag stod och väntade på min dåvarande vid Svampen på Stureplan för massor med år sedan, före mobiltelefonernas tid. Det fanns telefonautomater där och plötsligt började en telefon ringa. Jag såg mig omkring men det fanns ingen annan i närheten så jag svarade, utifall att det var ex som av någon anledning hade telnr dit och visste att jag väntade, men det var en okänd man, antagligen från ett kontor med utsikt över Svampen. Jag kommer inte ihåg exakt vad han sa, men jag hängde snabbt upp igen och flyttade mig ett par meter och efter en liten stund till kom ex och vi gick.

Jag har stött på en hel del underliga typer genom åren och någon annan hade kanske varit lättare att påverka. :cautious:
 
Är frustrerad. Jag har problem (alltid haft det) med kramper/värk i benen och armarna. Går över med några ipren/panadol. Men nu när jag försökt sluta äta ipren tog jag bara några panadol. Problemet är bara att jag fortfarande har ont och ska försöka sova. Kan inte ta mer, och ipren kommer inte att hjälpa nu eftersom det var en timme eller så sedan panadolen. Bleh.
 
Är frustrerad. Jag har problem (alltid haft det) med kramper/värk i benen och armarna. Går över med några ipren/panadol. Men nu när jag försökt sluta äta ipren tog jag bara några panadol. Problemet är bara att jag fortfarande har ont och ska försöka sova. Kan inte ta mer, och ipren kommer inte att hjälpa nu eftersom det var en timme eller så sedan panadolen. Bleh.
Hoppas det blir bättre snart!
 
Glad över att få fler ridtillfällen i veckan, men tycker mer om min första tränare (som jag fortfarande har kvar) .
Hon är mer rak och tydlig, typ "korta tyglarna Noxos".
Den andra är mer "Du skulle kanske kunna korta tyglarna lite grann om du..."
Någonstans där vet jag inte riktigt vem hon riktar sig till.
Känner mig lite otacksam, men klickar mer med min andra tränare som är lite "tuffare".
 
Älskade hästen gnäggade när hon såg mig; förhoppningsvis både därför och inte bara för hon förstod att det var lunchdags 😄❤. Sen kom bästa hovis som var efterlängtad kan jag säga! Äntligen! Testa snösulor på bästa pållan 🤩. Eftersom det ju hann både mörkna och snöade på tvären stannade vi på ridbanan så årets första ridning blev att mysa barbacka I skritt men också lite granna galopp, härligt i winterwonder land 😍. Hemma efter härliga timmar I stallet hade älsklingen kommit hem och tänt braskaminen så efter att jag hade slängt ihop köttfärssås till middag blev det soffhäng till klassiska filmen Top Gun och mysfaktor med snö på fönsterblecket 😍. En himla bra onsdag helt enkelt 🥰.
 
Är frustrerad. Jag har problem (alltid haft det) med kramper/värk i benen och armarna. Går över med några ipren/panadol. Men nu när jag försökt sluta äta ipren tog jag bara några panadol. Problemet är bara att jag fortfarande har ont och ska försöka sova. Kan inte ta mer, och ipren kommer inte att hjälpa nu eftersom det var en timme eller så sedan panadolen. Bleh.
När gubben får kramp i benet, då smörjer han på med voltaren gel.
Det funkar varje gång.
 
Är frustrerad. Jag har problem (alltid haft det) med kramper/värk i benen och armarna. Går över med några ipren/panadol. Men nu när jag försökt sluta äta ipren tog jag bara några panadol. Problemet är bara att jag fortfarande har ont och ska försöka sova. Kan inte ta mer, och ipren kommer inte att hjälpa nu eftersom det var en timme eller så sedan panadolen. Bleh.
Har du testat magnesium? På mig funkar det som tillskott.
 
Fina Juno har väntat så tåligt på mig i soffan, men nu när jag gick och lade mig så ville hon tydligen inte hänga mer med mig. Men jag lär ändå vakna upp med henne hängandes över benen lite senare i natt, så det är okej. 😁

Jag beslutade att den här enhörningen får rosa man, så får jag göra en till med blå ögon och regnbågsfärgad man. Nästa projekt var tänkt att bli en drake, men nu verkar det som att mitt garn inte kommer fram förrän på måndag. (Alltså, det är inte så att jag inte har garn. Jag har massor. Men när man bestämt sig för vilken färg projektet ska ha så duger inget annat. :p)

IMG_20230105_013620.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp