Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och väntar på att min försäljaren ska bli klar med kunden innan. Min billeasing är slut i juni så ska titta på alternativ. Om jag ska leasa mer eller köpa loss bilen och vad det skulle kunna kosta.:nailbiting:😅
 
Här snöstormar det. Snön skar i ansiktet på vägen hem och hade jag varit mindre mes så hade jag inte bott kvar i det här eländet.
 
Sitter och väntar på att min försäljaren ska bli klar med kunden innan. Min billeasing är slut i juni så ska titta på alternativ. Om jag ska leasa mer eller köpa loss bilen och vad det skulle kunna kosta.:nailbiting:😅
Hemma igen.

Skulle jag köpa loss bilen jag har idag skulle den kosta runt 100.000.
Alternativet annars leasa en ny bil från 2022. Skulle bli lite billigare än vad jag betalar idag. MEN då är bilen "sämre" utrustad så har mer utrustning mm i min nuvarande. 7000 i skatt på en ny bil!! Nästan 3ggr så hög mot vad jag betalar på min de första 3 åren och då tyckte jag det var dyrt.
Så enda positiva är att det är en nyare bil. Typ. 😅
Jag fick med mig siffror hem så skulle tänka på saken. Men lutar åt att köpa loss befintliga tillsvidare och sen ev leasa en ny längre fram när jag tröttnat/andra behov.
 
Snöar och har börjat blåst. Känner mig nöjd med att jag packade in min lilla bruna i tjocktäcke med hals. Nu tänker jag inte gå ut nått mer idag och kanske inte heller vika från brasan. Rätt mysigt att sitta här och höra vinden vina.
 
Det visade sig att jag fick en julklapp som jag inte förstod. Ett par grå arbetshandskar. Jag vände och vred på dem och försökte luska ut om det var något speciellt med dessa handskar. Värme, kanske? Nä, det stod inget någonstans. Men det är ju alltid bra med ett par extra arbetshandskar så jag lade dem i lådan... Idag frågade mina föräldrar om dem, och jag fick en förklaring. Det ÄR något speciellt med dem. De är skärbeständiga... :) Jag är rädd för att skära mig, så tanken var att ge mig ett par handskar som gör att jag inte kan skada mig. Snällt... :) Och jag kommer absolut att använda dem när jag sågar, osv.
 
Slocknade på soffan, vaknade av att jag frös. Balkongdörren är inte riktigt tätt..
Ätit middag
Är styrelsemöte om en timme, men jag orkar inte ge mig dit i kylan + med ryggvärk. Så jag hoppas på att de får igång någon online kanal
 
Har jobbat, vilat, tagit en längre promenad med hundarna och nu parkerat i soffan igen. Jobbet gick betydligt bättre än väntat, eller ja, det var inte lika halt ute som jag först var rädd för så jag var inte rädd en enda gång (körde dock väldigt lugnt ändå). Däremot svinhalt ute nu när jag gick med hundarna, då höll jag på att ramla flera gånger. Imorgon får det nog bli icebugs på...
 
Jösses! NU är vi hemma igen, välbehållna men ett mycket sömnigt "barn". Det var problem vid uppvaket :( Så efter många timmar med extra sömn, 1,5 L dropp och många uppväckningsförsök så var allt så pass bra att vi fick åka hem :heart
Nu sover "barnet" i sin säng och mamman har tagit glass och vindruvor i en skål (tröst, näring och energi i samma skål) :up:
 
Lyssnar på franska smäktande hits och planerar för att frigöra mer sittplatser för middagsgäster. Mamma påpekade att det hade blivit en aning mer plats för folk att sitta om jag tog bort alla kläder 😅 samt att gästerna slapp sitta inramade av typ paljettklänningar med svandun :angel:
Måste medge att hon har en poäng! Frågan är dock var jag ska stoppa alla kläder?! 😅

Jag håller även på att tina en flaska vitt vin som jag glömde i frysen. Har nu ställt flaskan på golvvärmen i badrummet för att skynda på processen pga är jävligt sugen på chardonnay till middagen.
 
Lyssnar på franska smäktande hits och planerar för att frigöra mer sittplatser för middagsgäster. Mamma påpekade att det hade blivit en aning mer plats för folk att sitta om jag tog bort alla kläder 😅 samt att gästerna slapp sitta inramade av typ paljettklänningar med svandun :angel:
Måste medge att hon har en poäng! Frågan är dock var jag ska stoppa alla kläder?! 😅

Jag håller även på att tina en flaska vitt vin som jag glömde i frysen. Har nu ställt flaskan på golvvärmen i badrummet för att skynda på processen pga är jävligt sugen på chardonnay till middagen.
Du har ju gott om takhöjd, funderat på en klädstång du kan hissa upp vid behov? :idea:
 
Du har ju gott om takhöjd, funderat på en klädstång du kan hissa upp vid behov? :idea:

Ja varför inte? 😅
Jag har en liten walk-in-closet jag har ehm ”byggt på höjden”. Jag har också ett förrådsutrymme uppe innanför loftet (pga att badrummet intill är sänkt i taket). Jag måste helt enkelt stuva om allt. Dock måste jag ha ngn som stöttar när jag klättrar på stegar så att jag inte råkar ramla ihjäl mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 793
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp