Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har det dragit igång att snöa här. Hoppas inte det blir riktigt så mycket som det lovas, vill inte att jaktsäsongen ska vara slut redan...

Men men, har fått gjort en del jobb, ungarna har vaknat till liv och jag har snart lyssnat klart på min bok. Ska fixa frukost/lunch till ungarna och mig själv. Sen vet jag inte om dom tänkt leka med grannbarnen eller hur det blev. Jag ska ta en promenad med hundarna iallafall innan jag fortsätter jobba :)
 
Sliter typ mitt hår. Trodde att jag äntligen fått ordning på metod för analyserna efter sju sorger och åtta bedrövelser. Tänkte att jag skulle börja köra skarpt på måndag men sitter nu med R- kvadrat på mellan 0;9645 och 0,9983 de flesta i lägre delen av spannet. Tyckte jag var supernoggrann vid spädning och standardtillsats men verkar vara tillbaka till ritbordet. Vanligen ligger R-kvadrat för metoden på 0,9985-1,0000 oftast på 0,9999.
:arghh:
 
Snart är det min tur.

BC2BCD3F-35D9-4920-96AD-FA4588EFC7E3.webp
 
Undrar om jag hade covid vid jul ändå...? Tycker nog inte att jag tappade lukt- och smaksinnet men vissa saker smakar inte som de ska... Bland annat tycker jag att söta smaker inte är så söta som de brukar. En ny sylt som jag köpte smakar väldigt surt. Nu har jag ju inte köpt den tidigare, och vet inte säkert hur den smakar, men jag har svårt för att tro att en normalsötad sylt smakar på det viset.... Idag köpte jag tomteskum till extrapris och jag tycker att de både luktar och smakar udda. Maken håller inte med. MÄRKLIGT!
 
Det har fortfarande inte kommit någon "snösmocka". Kom ca 1 cm snö, knappast en smocka kan jag tycka.
Här snöar det alltmer för varje timme. Men nog bara ett par centimeter på backen än så länge. På radarbilderna rör sig stormens mer centrala delar hitåt fortfarande.
 
Gör mitt liv lite mer bekvämt och skrev in mig på gymmet som ligger vägg i vägg med jobbet(finns även en dörr som vi kan gå genom). Mitt jobb ligger 5 minuters gångväg hemifrån, nedanför en backe. Jobbet bjuder dessutom på ett par månadsavgifter så det blev extra förmånligt. :up:
 
Gör mitt liv lite mer bekvämt och skrev in mig på gymmet som ligger vägg i vägg med jobbet(finns även en dörr som vi kan gå genom). Mitt jobb ligger 5 minuters gångväg hemifrån, nedanför en backe. Jobbet bjuder dessutom på ett par månadsavgifter så det blev extra förmånligt. :up:
Vad skall man då ha för ursäkt? :eek: :eek: :eek: :eek:

Ähh jag lyssnar på min chef. Hans ord är lag akta er för motion det straffar sig....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 791
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp