Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker morgonkaffet och försöker komma fram till vem jag är, vad jag jobbar med egentligen och framförallt: vad mitt lösenord till jobbmailen är :nailbiting: Ska bli skönt att riva av plåstret och få den här första arbetsdagen 2023 avklarad (tekniskt sett börjar den inte förrän om 5 minuter, därav Bukehäng), sen när jag väl är igång kommer det förhoppningsvis att gå av bara farten. Men bara i 72 dagar, sen ska jag iväg och hänga i regnskogen/på stranden i en månad :D
Inledde starkt med att skicka ett mail till en kollega där jag inledde med "Happy Monday!" och frågade om vi kunde ta ett Teamsmöte imorgon tisdag. Det är onsdag idag. Bra där Mineur, bra där! :up:
 
Vad bra! Hoppas du får det. Har du tänkt något på medicinering? (Om du inte redan tar det)
Jag är öppen för det, men tror det främst är hjälp med tankar och känslor jag behöver. Tänker att Företagshälsan kommer säga till om de tycker jag ska söka vc också.

Det är främst ett par veckor bakåt det varit riktigt tufft, så förhoppningsvis ska det hjälpa med samtal.
 
Jag är öppen för det, men tror det främst är hjälp med tankar och känslor jag behöver. Tänker att Företagshälsan kommer säga till om de tycker jag ska söka vc också.

Det är främst ett par veckor bakåt det varit riktigt tufft, så förhoppningsvis ska det hjälpa med samtal.
Hoppas det! Det är så lätt att fastna i det där deppiga och där varje dag känns som en uppförsbacke istället för att det bara ”är”.
 
Är på jobbet igen idag (inga elever eftersom de gör tentorna online) för vi upptäckte igår att kemi läraren har tagit emot en massa leveranser och sen bara stoppat in lådorna i skåpen 🙄 det är inte uppackat och ingen koll på vad som redan är levererat.

Tydligen har det funnits beakers av alla storlekar och hela 12 vågar (vi behöver bara fyra) sen ett bra tag innan skolan stänges. Men inte fan sägs det något så jag har dragit med min köksvåg hemifrån och eleverna har gjort experiment i vattenglas och plast burkar 🤬

Mitt i all uppackning så hörs det ett massivt brak från biologi labbet - en möbel med glashyllors osv har gått sönder med glas och trasiga grejer överallt. Vi har använt labbet hela noll gånger.

Sitter nu och väntar på chefen på hans kontor - han bråkar med HR och annan personal om ny personal som behövs (efter annat bråk i morse för att våran andra rektor är korkad).
 
Här har det börjat snöa, så jag ser nog till att ge mig hemåt snart innan det också börjar blåsa rejält. Kunde inte riktigt jobba hemma hela dagen, men är nu preppad med material för att klara morgondagen hemifrån om det fortfarande är kasst väder.
 
Jag har jobbat bort alla ärenden som jag kan, och ett ärende som egentligen var till en kollega. Men den är inte på plats så jag tänkte att va fan, jag testar! Och det gick vägen det med.
Nu sorterar jag gammalt informationsmaterial och blanketter. En del är verkligen inte alls aktuellt längre.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 791
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp