Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här ska snön komma om ngn timme och jag vill inte!
Landat på jobbet men efter att ha gnuggat klassrum som en dåre i två dagar känner jag mig inte jättepepp.
 
Äter frukost och är lite bitter över att åter igen lyckas tajma in en jobbdag med post när det är dåligt väder :cool: Att sitta på en moped (vanlig tvåhjulig, inte sån där liten "bil" som postnord har) i 3 timmar när det är halt och -8 grader känns väl inte sådär jättelockande. Ska visst börja snöa vid kl 14 också. Då ska jag försöka vara klar, för annars blir det ännu värre. Samtidigt vill jag av förklarliga skäl inte köra som en galning heller. Så eh... Det blir en kopp te när jag kommer hem. Och chokladbollar!
 
Laddar upp för dagen. Har det väääldigt lugnt på jobbet så flrsöker klura ut vad jag ska göra istället - ska storstäda sovrummet oxh ansöka efter nya jobb. Känner mig lite skyldig, men om mitt jobb hade räknat övertidstimmar så hade jag fortfarande haft massor med extra timmar att ta av.
 
Började dagen i gymmet idag efter att ha utfodrat alla döende djur :p Försöker jobba men det går tungt. Längtar faktiskt efter att ungarna ska börja skolan så det blir rutiner igen, mycket lättare med allt då haha. Men men, ska hämta mer kaffe nu och sen får jag ta tag i nästa grej.
 
Dricker morgonkaffet och försöker komma fram till vem jag är, vad jag jobbar med egentligen och framförallt: vad mitt lösenord till jobbmailen är :nailbiting: Ska bli skönt att riva av plåstret och få den här första arbetsdagen 2023 avklarad (tekniskt sett börjar den inte förrän om 5 minuter, därav Bukehäng), sen när jag väl är igång kommer det förhoppningsvis att gå av bara farten. Men bara i 72 dagar, sen ska jag iväg och hänga i regnskogen/på stranden i en månad :D
 
Var verkligen inte en bra dag igår...
Idag är huvudet ovanför vattenytan, även om förkylningen fortfarande inte vill släppa taget.
Skönt att se ljuset dock, och hoppas på att kunna jobba lite imorgon i alla fall och få lite social kontakt (på teams 😅). Ridlägret får jag ge upp hoppet om 😭
 
Senast ändrad:
Var verkligen inte en bra dag igår. Vet inte om jag nånsin varit så djupt ner i mörkret..
Idag är huvudet ovanför vattenytan, även om förkylningen fortfarande inte vill släppa taget.
Skönt att se ljuset dock, och hoppas på att kunna jobba lite imorgon i alla fall och få lite social kontakt (på teams 😅). Ridlägret får jag ge upp hoppet om 😭
Ska du inte försöka boka in en läkartid? Du har skrivit så mycket om hur nere du är på senaste tiden :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp