Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Checkar vanemässigt in på Platsbanken med jämna mellanrum. Läste precis en av de sämst skrivna platsannonserna jag någonsin sett. Jag begriper inte hur en skola (!) som söker en logoped (!) kan publicera något så illa skrivet :crazy:
Min språknördiga fördom är att skola inte på något sätt garanterar bra svenska. :bag: Och de kanske medvetet skriver hemskt för att försöka locka många sökande som kan förbarma sig över dem? Kul dock att skollogopedin växer så!
 
Min språknördiga fördom är att skola inte på något sätt garanterar bra svenska. :bag: Och de kanske medvetet skriver hemskt för att försöka locka många sökande som kan förbarma sig över dem? Kul dock att skollogopedin växer så!

Jag ser vad du menar men jag har så svårt att se hur den taktiken ska fungera. Jag menar, när man samtidigt påstår sig ha medarbetare som "brinner för sina jobb" och uttrycker ambitioner om att bli "Sveriges bästa skolkommun", så blir det ju helheten bara skrattretande.

Jag kunde för övrigt inte hålla mig utan skickade ett nyfiket frågande mejl till angiven kontaktperson. Ska bli intressant att se vad personen svarar :angel1:Gissar att jag är den där personen som förbarmar sig över dem, i detta enda ärende - har absolut ingen plan på att faktiskt söka tjänsten :D
 
Jag ser vad du menar men jag har så svårt att se hur den taktiken ska fungera. Jag menar, när man samtidigt påstår sig ha medarbetare som "brinner för sina jobb" och uttrycker ambitioner om att bli "Sveriges bästa skolkommun", så blir det ju helheten bara skrattretande.

Jag kunde för övrigt inte hålla mig utan skickade ett nyfiket frågande mejl till angiven kontaktperson. Ska bli intressant att se vad personen svarar :angel1:Gissar att jag är den där personen som förbarmar sig över dem, i detta enda ärende - har absolut ingen plan på att faktiskt söka tjänsten :D
Suck! Min hemkommun har säkert också ambition att bli Sveriges bästa skolkommun. För två år sedan rankades de 290 i landet och i fjol 289 om jag minns rätt. Ge det 288 år till bara. :p

Spännande. Rapportera gärna!

Edit: såg förresten att det ligger 63 logopedjobb på platsbanken just nu. Måste vara något sorts all time high. Brukar vara ett par bara.

Edit 2: med tanke på nivån på logopedstudenter ”nuförtin” blir det nog inte svårt att hitta någon som passar skolans språkprofil och ambitionsnivå. Det märks att antagningspoängen typ mer än halverats på knappt 20 år. (Nej inte alla logopedstundenter) Mvh/stofil
 
Senast ändrad:
Försökt ringa Pensionsmyndigheten för att prata om dem med mamma. Åtta gånger under två timmar och det enda jag fick höra var att det är många som ringer, välkommen åter, *klick* Nu har jag kommit så långt att jag sitter i telefonkö. Förväntad kötid 1 timme och 20 minuter :meh:
Skicka mail till dom annars och be dom ringa upp dig.
 
Var fina blå nyanser på himlen innan solen kom fram 😍. Bar in ved i flera omgångar och hade med ungkatten i sele 🥰. Sen stallet men det blev ju inte alls enligt planerna idag så slängde på oss reflexer och stack bort till skogen och klättrade lite i backen avsuttet innan solen gick ner, fick bli så och det var inte helt fel det heller 🥰. Grabbarna i hagen kom ju i full galopp och pållan tyckte matte var så tråkig som inte lät henne göra likadant när hon började busa i grimskaftet 😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp