Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20230103_113305.webp

- 5 grader och strålande sol på förmiddagen, perfekt väder för hästen att beta av sina 1.5 mil på. Tänk om vintern alltid kunde vara så här? Då skulle till och med jag kunna tycka att det är okej.
Lite mera kaffe, lite vila och sen börja plugga. Ska ta mig igenom flera filmklipp och svara på frågor.
 
Funderar på om jag har något jag kan ringa till FK om, så jag har en trifecta av myndigheter med de längsta väntetiderna och som det är svårast att nå. FK är i särklass eftersom det är fem eller så steg, bankID och Tala Tydligt och Högt till en robot innan man får prata med en faktisk person.
 
Jag har äntligen fått en beaker! :rofl::rofl:

1D35BC41-8AAB-4CBA-BF79-8F1A02CBC864.webp

Det har varit lite kaos här i två veckor med tandläkare (visdomstanden var en riktigt skitutdragning fick till och med oxycodon efteråt 🤣 det händer inte här) och läkar besök, sjukdom (men inte covid :confused:) och mycket med jobbet och sen jul och nyår inbakat i mitten. Nyår var sjukt kul! Jul var väldigt trevligt tills en vän flippade ur och startade slagsmål med alla:meh:

Tyvärr kunde läkaren inte göra alla undersökningar som krävdes för två veckor sedan för att all personal var sjuk, men den nya gynekologen misstänker att det är värre än vad som kan ses på ultraljud så jag får vänta tills mitten av Januari för beslut på vad de gör åt det. Så jag kan inte boka in semester någonstans tills jag vet vad som händer. Tänkte fokusera på mitt Kinesiska körkort istället.

Men jag börjar må bättre! Min chef (manlig i 60 årsåldern som inte märker sånt i vanliga fall) sa till och med idag att jag ser mycket bättre ut än jag gjort sen jag flyttade hit för två år sedan så har jag tur börjar jag kanske känna mig ”normal” igen snart. :)

Hoppas allt är bra med alla här!
 
Duktig häst på lunchturen :) Hade med stora hunden också plus att hon får en promenad ihop med taxen sen efter jag ätit middag. Får va slutjobbat för idag. Ska laga mat till mig och maken (ungarna skulle visst äta hos kusinen)och ska jag göra lite rörlighet och stretch under tiden. Senare ska vi stycka rådjuret maken sköt för taxen i söndags.
 
Jag har äntligen(!) sett till att städa lite extra i köket. Nu är frysen avfrostad rejält och så har jag städat bakom spisen. Tidigare har jag bara skrapat av det värsta i frysen för den är så otroligt svår att stänga av/sätta igång. Nu var partnern här och kunde hjälpa mig med det, så då kunde det göras.

Den där frysen har någon idiotisk "knapp" som ska känna av om man har fingret mot den, men den känner aldrig av mina fingrar så jag vågar absolut inte försöka stänga av den, för lyckas jag så kommer den garanterat inte igång igen :p

Fick också fråga om att komma in på mitt gamla brevbärarjobb och hjälpa till lite imorgon. Passar utmärkt då en stor anledning till köksstädningen var just att jag blivit rastlös av att inte jobba på några dagar (dessutom behöver jag verkligen pengar).
 
Har kurs i oljemåleri med min coola kändis-granne. Han ba ”öh alltså är det sån här musik konstnärer kör till”?
Jag ”japp”
Hans ansiktsuttryck signalerade lätt förvirring med ett stråk av ”ok….rimligt” 😅

 
Här är en till som blir lite rastlös av att inte jobba, samtidigt som jag ändå vill vara ledig så länge som möjligt... 🤪 Jag försöker verkligen tänka ut sådant som är jobbigt att ta hand om när man jobbar och försöka beta av det när jag är ledig.
Framförallt är det för mig lätt att bli rastlös när det är dåligt väder ute. Är det fint väder, då går jag gärna långpromenad, får energi och hittar på saker. Det är väl också därför jag blev rastlös just idag, för att det äntligen var lite sol ute :p Ska ändå försöka städa lite mer ikväll, det ser smått förjävligt ut här hemma...
 
I söndags drog jag på mig träningsvärk när jag joggade längre och fortare än vanligt. Samtidigt slutade jag med socker. Ja inte helt då jag äter mat och frukt men godissocker. Min kropp reagerar galet mkt på det iaf så idag var det en rejält tung runda med styva lår och en matt känsla.
Nu har jag handlat och landat i soffan.
Det är spått snö i morgon och jag vill INTE!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp