Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var för övrigt ned till affären för att tvärköpa tamponger för en liten stund sedan, bara för att upptäcka att de nästan dubblat i pris, och det på bara en månad eller två! Det var det ingen varning om. Ost - ok det visste jag om, men tamponger?!
 
Var för övrigt ned till affären för att tvärköpa tamponger för en liten stund sedan, bara för att upptäcka att de nästan dubblat i pris, och det på bara en månad eller två! Det var det ingen varning om. Ost - ok det visste jag om, men tamponger?!

Tycker de är allmänt sjukt att mensskydd ens ska kosta. Tycker man borde få bidrag/att de är avgiftsfritt/ ingå i högkostnadsskydd eller något. Som det inte räcker med all smärta och blod.. Har lagt 1000kr på mensskydd denna månaden, en ny menskopp och två menstrosor.. 🙃 visste de kommer väll hålla ett tag men alltså känns ju inte klokt egentligen? Och sen behöver ja några fler trosor också.. så ja

kul o ha livmoder..
 
Tycker de är allmänt sjukt att mensskydd ens ska kosta. Tycker man borde få bidrag/att de är avgiftsfritt/ ingå i högkostnadsskydd eller något. Som det inte räcker med all smärta och blod.. Har lagt 1000kr på mensskydd denna månaden, en ny menskopp och två menstrosor.. 🙃 visste de kommer väll hålla ett tag men alltså känns ju inte klokt egentligen? Och sen behöver ja några fler trosor också.. så ja

kul o ha livmoder..
Okej, det är mer än jag lägger ut på Många månader. :p ... och här i Skottland är det gratis att gå till apoteket och hämta ut (första landet i världen som lagt det som lag tror jag bestämt. <3 ), men jag trodde liksom aldrig att jag ens skulle behöva överväga att göra det själv. Nu funderar jag faktskt på det.
 
En ding ding värld, mörkret, höstluften och jag.
7FC27F8D-C3CC-4D0B-8687-B5DEE89D69C2.webp
 
Tar med mig detta från förra tråden @sjoberga :
"I morse 16 grader, ändå okej. Vanan finns vid att vintrarna brukar innebära 13 grader vid uppstigning. Sedan under dagen när aktiviteten i huset stiger och solen kommer så blir det 18-20 grader behagligt o skönt."

Problemet i vårt hus är att om det är 17 grader på morgonen så nog sjutton är det 17 grader på eftermiddagen också.... Och FUKTIGT.... :wtf: Men med bara lite värmetillskott blir det helt annorlunda, tack och lov :) !

Tretton grader låter VÄLDIGT kylslaget.... :nailbiting::D
Ja, vi gör av med sådär 25kwh inne i bostaden varje dygn så det värmer upp utan att någon dedikerad värmekälla används. Men under nätterna är förbrukningen låg så lägsta temperaturen mäts upp på morgonen.

(Ett bra energisparartips för övrigt, se till att all el förbrukas inom husets isolerade väggar så blir det till värmetillskott där man vill ha det och har nytta av det. ”Hellre en lampa på insidan än en på utsidan”.)
 
Senast ändrad:
Kan inte fatta att det redan är TORSDAG.... :nailbiting: Veckorna går SÅ snabbt just nu.... Jobbet är (mestadels) kul och jag har massor att göra när jag kommer hem (kurs, boken, osv), så det känns som om allt bara rullar på.... Det känns rätt utvecklande och positivt just nu....jag tycker om att ha det så :) !
 
Finns inget som får främlingar att prata med varandra som inställda och ombokade flyg.
Blev igår ombokad från 6.30 till 7.10, helt ok. Sedan sent igår, när man borde ha sovit om man skulle med tidigt flyg, blev det inställt. Jag var vaken och kunde snabbt boka om till annat bolag. Och sedan är det planet nu en timme försenat, men jag kommer i alla fram i hyfsad tid.

Värre för de som kom till flygplatsen nu på morgonen och först här upptäcker att deras flyg är inställt och att de är ombokade att flyga från Kalmar till Arlanda via Frankfurt(!) ikväll.
 
Funderar på varför jag sover så himla dåligt. Har vaknat mellan 04.15-05.25 hela veckan. Får ju konsekvenser orkar inte träna ordentligt och orkar inte med dagarna ordentligt. Så hamnar i en ond cirkel för när jag tränar sover jag bättre. Ska försöka gå och träna efter handledning på uppsatsen idag. Är trött på att inte få sova. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 362
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 865
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp