Vad gör vi? Del CLXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är i den där fantastiskt roliga positionen där jag imorgon verkligen(!) förväntas medverka på en grej som jag av sociala anledningar inte känner att jag klarar. M.a.o. blir det fel hur jag än gör. Stannar jag hemma så blir det fel för att jag inte är där, är jag där så blir det jobbigt pga det sociala och lite annat elände. Ångest oavsett m.a.o och jag har ingen aning om hur jag ska hantera det. Och nej. Det går inte att ta vid annat tillfälle eller ordna senare eller något. Det är delvis pga att jag försökt det länge nu som deadline hamnat att bli imorgon. Vilket såklart inte bidrar till att det känns bättre.
 
Tar med mig detta från förra tråden @sjoberga :
"I morse 16 grader, ändå okej. Vanan finns vid att vintrarna brukar innebära 13 grader vid uppstigning. Sedan under dagen när aktiviteten i huset stiger och solen kommer så blir det 18-20 grader behagligt o skönt."

Problemet i vårt hus är att om det är 17 grader på morgonen så nog sjutton är det 17 grader på eftermiddagen också.... Och FUKTIGT.... :wtf: Men med bara lite värmetillskott blir det helt annorlunda, tack och lov :) !

Tretton grader låter VÄLDIGT kylslaget.... :nailbiting::D
 
En glutenintolerant kollega påpekade att jag borde baka glutenfritt. Annars kan hon ju inte bedöma mina kunskaper :p
Nåja, hon köpte rätt sorts låtsasmjöl så efter jobbet och stallet har jag bakat kladdkakemuffins. Faktiskt väldigt drömmiga :d

20221012_211947.webp
 
Den här killen ser inte jätteglad ut på sin matte efter att jag kört honom till distriktsveterinärerna för nytt försök till kastration. Även nu hördes ett svagt blåsljud I vaket tillstånd (var lätt stressad då han tyvärr blivit skrämd pga av en påflugen hund där) men inte när han sov berättade veterinären innan vi åkte hem, så det tyder på att det är stressrelaterat och sålänge inga symtom uppstår är det ingen anledning till oro men ett observandum. De kollade även munnen då han växlar tänder just nu ☺️. Usch varit såååå nervös och orolig för detta I och med det upptäckta blåsljudet, sån lättnad att allt gick bra för vår älskade katt ❤️.
 

Bifogade filer

  • 20221012_211211.webp
    20221012_211211.webp
    161,4 KB · Visningar: 26
Känner mig inte helt bra. Träningsvärk i kombination med hunger eller är det något skumt på gång? Jag tror nästan på det första egentligen, har tagit ut mig i dag och i går och maten har halkat lite på sniskan, men usch vad jag känner mig hängig pga det! Äter nu, vilket ju är... eh.. 1,5 timme för sent, men jaja!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 362
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
61 62 63
Svar
1 255
· Visningar
34 865
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 733
Senast: Zinfernia
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 657
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp