Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon annan som följer valet i Brasilien? Tror inte Amazonas kommer överleva en Bolsonaro period till. Och vi får se om även om han förlorar så har han redan pratat om valfusk i sann Trump anda och många spekulerar i en coup d'etat med hjälp av militären.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/bgGz6e/bolsonaro-ligger-efter-i-brasiliens-odesval

https://www.aljazeera.com/program/u...election-its-a-question-of-national-salvation
Önskar av hela mitt hjärta att Bolsonaro m fl ska upphöra ta upp plats på jorden istället för i jorden.
 
Fick lite hybris och trodde att jag skulle kunna göra finare igelkottar än vad jag såg på TVn häromdagen. :bag: Mjölkchokladen var mer lätthanterlig än den rosa och den vita... Nu torkar chokladen, så ska jag försöka mig på att spritsa lite senare. Under tiden jag väntar så blir det ett avsnitt Taskmaster.

IMG_20221001_215445.webp
 
Fick med mig sambon en sväng till Sveriges största hästloppis; gjorde lite fynd 🤩; rensgängtappar till broddhål, grovmaskigt hönät och ett blått pessoaschabraak (har ett sådant i rött) och passade såklart på att fylla en hink med hästgodis med olika smaker 😃. På hemvägen tog vi svängen genom stan och köpte med saltade färska räkor 😋 tur vi inte äter kungskrabba, 1999 kr/kg 😳, trevlig sväng 😊.
 
Efter middagen for jag bort till stallet medan älsklingen slappade hemma 😊. Pållarna blev glada när jag kom (de fick gå i en mindre hage och min fick vilodag i och med jakten idag) och tyckte det var dags att komma in till boxarna med hö liksom tredje pållan med tyckte som redan stod vid grinden innan jag ens fixat min hästs box 😄. Hemma igen blev det räkor och lite vitlöksbaguette och ett glas rom och cola till filmen A Perfect Pairing; myskväll både i stallet och hemma med soffhäng 🥰.
 
Jösses, jag är helt SLUT! Hybrisen har lagt sig. Det var mycket, mycket, mycket svårare än jag trodde att dekorera småkakor. De blev inte riktigt de mästerverken jag hade som vision i mitt huvud... 😅

IMG_20221002_020223-01.webp


Men flera av dem blev faktiskt söta i slutändan ändå! I alla fall så länge som man inte tittar alltför noga på dem. :p
 
Jösses, jag är helt SLUT! Hybrisen har lagt sig. Det var mycket, mycket, mycket svårare än jag trodde att dekorera småkakor. De blev inte riktigt de mästerverken jag hade som vision i mitt huvud... 😅

Visa bifogad fil 101996

Men flera av dem blev faktiskt söta i slutändan ändå! I alla fall så länge som man inte tittar alltför noga på dem. :p

Nu har jag tittat jatte noga pa dem, forstorat dem till oanade proportioner ... och kan tala om for dig att de ar absolut bedarande sota ... och VAGA inte tala nedsattande om underverken.

Och ALLA ar super sota och har sin egen personlighet ... so there!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 434
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp