Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försökte. Funkade inte idag.... :( Inte ens om jag näst intill brände våfflorna funkade den metoden....

Da verkar det ju vara smoret ... som ju ocksa gor vafflorna MYCKET godare. Och nu har det pratats sa mycket om vafflor att det blir nog middag i kvall ... jag har till och med farska bar, och formodligen gradde ocksa! ... och sa har jag ju en helt ny super god Bourbon Maple Syrup. Forst en stor klick smor pa en varm vaffla och sedan ett par matskedar bourbon maple syrup pa det. :d

Jag bunkrar smör när det är extrapris. Håller länge i frysen.
Vägrar margarin, det är skapligt äckligt enligt mina smaklökar. :D
Smart! Jag har inte tankt pa att frysa smor, men ska nog ta och lagga in ett paket i frysen sa jag aldrig rakar bli utan smor nar jag behover det.
 
Det börjar bli väldigt varmt på mina ben :rofl:

20221001_204842.webp
 
Morr... Våfflorna hängde FAST i våffeljärnet.... :arghh: Jag har gjort våfflor med detta recept förut och de blev toppenbra, men denna gång var det rena katastrofen. De delade sig och hängde fast både uppe och nere. Det enda jag kan tänka är att det kanske var margarinet som ställde till det. Jag brukar använda smör, men sedan smör har blivit dyrt köper jag margarin också numera. Och sparar smöret till sådant där jag tycker att smörsmaken är viktig. Men jag borde kanske inte haft margarin i våfflorna.... :meh:

Nåja, vi lyckades få i oss några i alla fall och smaken var trevlig :) !
Tråkigt med dina våfflor! Vi använder alltid margarin till våfflor så det kanske inte berodde på det?
 
Jag bunkrar smör när det är extrapris. Håller länge i frysen.
Vägrar margarin, det är skapligt äckligt enligt mina smaklökar. :D
Samma här, köper alltid på mig när det är billigt. Samma med lagrad ost, håller många månader oöppnat och bra att ha de gånger jag har besökare. Vet inte när jag köpte margarin sist, kan inte varit det här seklet. :D

Nyss kvällsfodrat och kör nu en tvättmaskin som ska hängas upp så det får torka över natten. Köpte ostkrokar tidigare idag, en stor påse, men tycker inte de smakar lika gott längre sedan jag började köpa linsbågar. :( Funderar ändå på att äta några, hundarna delar gärna med mig. :d
 
Nej dags att försöka sova 😅 Som vanligt ringer klockan 06.30 🧐 Trule vill ut och sen om det inte regnar så vill han nog ut i skogen och springa. Regnar det vill han nog helst gömma sig 😂
 
Dessa kissar 😄. Lillkissen var allmänt för busig och lät inte honkatten vara ifred när vi skulle sova igår så vi stängde ut lillkissen från sovrummet som verkade ha sovit lugnt ända tills i morse när jag vaknade till vid 7-tiden och pratade lite; då han hörde mig pep han lite så han fick komma in men honan hade uppskattat att sova mellan mig och husse 🥰. Somnade om till 10.30 😄 och då hade istället kissungen lagt sig hos oss och honan satt vid fönstret och längtade ut så hon höll sig undan ute ända tills efter 21 ikväll 😄.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 430
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 828
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp