Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick nagra bilder fran sonen i Florida. De bor ganska langt fran sjalva karnan dar hurricane Ian drog fram, men regn och typ tropical storm vindar nar mycket langt runt dess destruction.
Sonen berattade att han tappat ut massor av vatten fran poolen nagon dag innan och att han sjalvklart stadat upp allt lost som kunde blasa ivag.

Poolen har stigit med minst en halvmeter vatten
IMG_415ECB70B13A-1.jpeg


I gar akte han och sonhustrun ut for att ata lunch och se hur det sag ut ... En favorit restaurang med fantastisk "gator tail" som har en flod ... som normalt sett gar 10-20 meter bakom byddnaden.
IMG_4CFCCE18F626-1.jpeg


Sa har nar de korde hela vagen till var vattnet borjade. Baten ar nu forankrad pa parkeringen.
IMG_3883C50DA295-1.jpeg



Och detta ar "BARA" regnvatten
 
Helt fantastiskt höstväder idag och jag har legat i. Tagit hand om tomater och burit in chiliplantor som stått i tunnelväxthuset. Plockat ner nämnda hus och rensat bort div andra plantor så nu är den delen klar för vintern. Sen tog jag min lilla bruna och fräste ut på tur. Fina mjuka vägar efter regnet, höstfärger, klar luft och en pigg häst. Livet är inte så dumt!
 
Måste bara berätta om dagens uteritt. Kommer en älg travandes mot oss. På vägen O_o Dessutom helt själv.
Hästarna skötte sig väldigt bra måste jag säga även fast en blev väldigt stressad och älgen bara dundrade på där rakt mot oss. Så många tankar som flög runt i huvudet tänkte den måste ju vända snart men den bara fortsatte!
Några meter framför genar den av och ut på åkern istället för att fortsätta sin rutt.
Fy vad obehagligt! Modiga ni var! Min lilla bruna har älgskräck. Hade det där hänt oss så hade vi varit en kilometer bort på två röda. Det räcker med att se älg på andra sidan ett stort gärde så håller hjärtat på att hoppa ur kroppen på honom.
 
Måste bara berätta om dagens uteritt. Kommer en älg travandes mot oss. På vägen O_o Dessutom helt själv.
Hästarna skötte sig väldigt bra måste jag säga även fast en blev väldigt stressad och älgen bara dundrade på där rakt mot oss. Så många tankar som flög runt i huvudet tänkte den måste ju vända snart men den bara fortsatte!
Några meter framför genar den av och ut på åkern istället för att fortsätta sin rutt.

Fy vad obehagligt! Modiga ni var! Min lilla bruna har älgskräck. Hade det där hänt oss så hade vi varit en kilometer bort på två röda. Det räcker med att se älg på andra sidan ett stort gärde så håller hjärtat på att hoppa ur kroppen på honom.
Då har ni inte tyckt om att rida min gammel-man... han älskade att jaga alla älgar som vi stötte på i skogen :D Det var bara att hålla i sig över stock och sten och mellan björksly, tall och granskog och sen försöka hålla sig för skratt under tiden :rofl:

Jag har en filmsnutt på när vi hade 12 älgar gåendes på lägdan utanför hagen och mamma älg skickar in sina två årskalvar att äta hösilage tillsammans med mina hästar :love:
Det är ca 25 år sedan. Idag har vi så lite älg kvar i skogarna så det är nästan ett under om man ser någon ens på älgjakten, jättetrist :down:
 
Hälsat på föl idag. Och dessutom träffat mitt älsklingsstos sista avkomma. Så lik sin mor.
Har inte träffat henne sen hon var föl och det är ett gäng år sedan.

Snusade mig i ansiktet på samma sätt, ville bli smekt och kliad på samma sätt och luktade till och med som sin mor. Jag blev så sentimental att jag grät lite diskret.
 
Då har ni inte tyckt om att rida min gammel-man... han älskade att jaga alla älgar som vi stötte på i skogen :D Det var bara att hålla i sig över stock och sten och mellan björksly, tall och granskog och sen försöka hålla sig för skratt under tiden :rofl:

Jag har en filmsnutt på när vi hade 12 älgar gåendes på lägdan utanför hagen och mamma älg skickar in sina två årskalvar att äta hösilage tillsammans med mina hästar :love:
Det är ca 25 år sedan. Idag har vi så lite älg kvar i skogarna så det är nästan ett under om man ser någon ens på älgjakten, jättetrist :down:
Men jisses vilken häst :love: Det har minskat med älg härikring också. Visst ser man dem då och då men inte sådär i flock som det kunde vara förr. Har dock en ko som gör sitt bästa för att bidra. Hon hartvå kalvar nästan varje år och verkar klara av det. Lätt att känna igen henne då hon skadat sitt öra så det är flikigt på toppen. Hon håller sig dock på västra sidan huset och stallet ligger åt andra hållet en bit bort
 
gav mig tillåtelse att vila i sängen en timme. Det blev vila i sängen i 3. Ute med hunden i en timme i regn, vi är båda missnöjda och frusna ännu mer nu än tidigare.
Har lagat mat och ska nu äta. Slarvar med maten och @Trott är på mig, så därför tog jag mig i kragen och lagade mat istället för att käka knäckemacka som faktiskt var min tanke först. Bra när någon petar irriterad på en sådär, @Trott ! ;)

i kväll ska jag ta tag i lite av det från förrådet som bars upp i veckan för att gås igenom, det som var min plan i dag istället för att tryna bort dagen i sängen!
Ja nån lär ju försöka få in dig på rätt spår igen 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 146
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
28 29 30
Svar
584
· Visningar
26 423
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 826
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp