Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick mail av min rektor i dag. Men hon är en bra chef och krävde inte svar så det gör mig inget.

🤷‍♂️😅
received_1925143684345242.webp
 
Köra fyrhjuling (motorfordon) i naturen är inte tillåtet utan tillstånd. För nöjeskörning får man inte tillstånd.

*arg på folk som förstör naturen* :mad:
Nu vet jag inte hur Rosett kör, men nej vi förstör inte naturen när vi tar fyrhjulingen till skogen, vi kör skogsvägar och grusvägar. Vi har röjt upp några gamla skogsvägar för att bättre kunna ta oss fram. Det som faktiskt skadar naturen häromkring är mtb cyklister som bryter nya stigar, turridningsföretaget som kommer med 20 hästar på små skogsstigar på mjuk mark och bryter nya stigar när de har trampat sönder första stigen så att det blir lervälling. Eller för att inte tala om stadsfolket som ska plocka svamp/bär och lämnar sopor efter sig. Ja ibland nöjesåker vi, men oftast är fyrhjulingen en arbetshäst som gör att vi kan ta hand om skogen, laga jakttorn, dra ut skjutet vilt ur skogen på ett säkert sätt, sköta om åtlarna.
 
Var på en jättetrevlig middag hos syster med min syster på andra sidan och hennes familj. Min närmaste familjekonstellation är lite förvirrande så det var kul att få ihop iaf en del av dem för en gångs skull. Kom inte i säng förrän alldeles för sent fast jag släpade mig ur sängen sju imorse. Bleh. Fastnade och läste om Englands seger. Av någon anledning hejade jag på England vilket jag aldrig gör, men ja den här gången kändes det verkligen helt rätt. Blev också glad av alla fans och hur stämningen var så annorlunda än när det manliga laget spelar.

Nu är jag så trött att jag mår illa men ska maila AS rock och kolla eftersom jumpers är olika för mobo och chassi. Sitter i kö till Pensionsmyndigheten. En timme och femton minuter krav. Yay.
 
Jag har varit mycket effektiv sa har pa morgonen. Jag visste att tva av mina lakare ville att jag skulle hora av mig, sa jag har nu bokat telefon tid med bada (RA lakaren kommer att vilja se mig, men det ar mitt i Portland sa jag hoppas komma undan med ett telefonsamtal forst i alla fall:p) Jag har bestallt mer mediciner som skickas hem med posten.

Sjukhuset har ocksa forklarat att covid vaccination ar det basta, MEN att jag kan fa "Evunsheld" for att forebygga covid eftersom jag ar severely (inte trodde jag att det var "severely") immunocompromised och darfor inte har en tillforlitlig respons till Covid vaccinationer. Sa nu ska ytterligare en ny lakare ringa och boka in mig. Jag ar mycket nojd med mitt sjukhus som jagar mig for att jag ska kunna halla mig frisk.

Nu ska jag antligen 9:40 am kla pa mig och borja lasta ut resten fran husbussen!
Åh, skulle ge mycket för att få möjligheten för Evusheld! Fan vad bra för dig! :heartHär har vi förvisso, men det ska helst sparas till att användas som behandling på sjukhus för de som redan blivit sjuka... istället för proaktivt som det är tänkt. :down: Räknas också in bland de som till och med enligt FHM det går att överväga att ge till, men det finns så få doser... (paxlovid kommer också enbart att användas i slutenvården, det känns helt barockt jämfört med tex. USA).
 
Rinģde 11414 häromkvällen. Kom fram direkt. Har nog aldrig varit med om det. Brukar sluta med att jag tar 112 istället. När det varit befogat. De hade till och med en bil bara minuter bort.
Efter ett tag sa de att de kunde ringa upp när det är ens tur i kön, så nu ska de ringa upp istället. Känns bättre än att sitta i telefonkö 1,5 h 😊 Jag ringer väldigt sällan 11414 (ännu mer sällan 112), men har aldrig varit med om så här lång kö. Det känns dock inte befogat att ringa 112 för detta, så jag får snällt vänta :) Vilken tur att de hade en bil såpass nära :up:
 
Ungefär det jag gör, plus att jag lägger ut krokar bland alla jag känner att de behöver en bostad 😁 men idag blev det lite för mycket bortskämd unge. 🙄

Hos sin mamma, men de är här mycket på helgerna och när de är lediga. 🙄 Lite jobbig historia med mamman också som nyss har blivit lämnad så hon har sagt att hon behöver den hyra han betalar hemma. Så det gör det hela ännu svårare 🤷‍♂️
Jag förstår. Kanske du skall "kräva" att de fördelar sitt helg- och ledigboende lite mer rättvist mellan dig och hans mamma. Jag vet ju inte hur hans boende hos mamman ser ut men jag tänker att det borde vara jämnt fördelat.:(
 
Tvi fick meddelande från transportstyrelsen nu att det vill ha in läkarintyg. Läste dock på deras hemsida då det har tillkommit lite nya regler. (Förra gången vart det missförstånd med läkaren så det blev lite extraarbete)

Vad betyder detta?
Klippt från Transportstyrelsen
  • Kraven om att synintyg ska lämnas i samma intervall som läkarintyg avseende diabetessjukdomen har tagits bort från kapitlet om diabetes
Behöver jag numer INTE lämna synintyg? Har ju alltid bokat först läkare sen ögonläkare typ.

Har jag tolkat detta rätt?
 
Vi får ett välkommen tllbakabrev i vanliga posten
Och det känns ok.
Där står planen för första veckan.

Jag fick också från min rektor idag, för mig kändes det skönt att få lite tidsplan inför första veckan på nytt jobb i nya lokaler. :)
Börjar ni på måndag? Jag ska inte vara tillbaka igen förrän onsdag nästa vecka (10 augusti alltså), så vi har inte fått någon plan ännu.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 824
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp