Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Double cream blir nog svårt att skicka desvärre. Svårt att ta med i resväskan också, men jag tänker att det säkert finns någon UK-affär i Svea ungefär som det finns Scandinavian Kitchen här man kan beställa ifrån. :)
Haha, jag som tycker att de svenska påskäggen är de riktiga. :D Här är de ju Urtråkiga! Bara choklad liksom, och oftast bara en enda typ av choklad dessutom. Bläh!

Profiterolerna tror jag finns fortfarande. ;)
Fick flashbacks från när de stängde min älskade ”The English-shop” i Örebro :arghh:
 
Apropå att sommaren går fort så finns det ändå en liten fördel med att det nu är augusti. Mörkret börjar komma tillbaka. Ja, inte för att jag vill att det ska bli mörkt redan på eftermiddagen - som det tyvärr blir sedan mitt i vintern - men det är faktiskt rätt skönt när det börjar mörkna på kvällen när man går och lägger sig. Jag sover mycket bättre... :)

Idag ska jag åka in till byn en sväng, hämta böcker på biblioteket och handla lite mat. Men först ska jag stryka färdigt mina skåpluckor och lådor. SISTA rundan idag :) !! Sedan ska jag beställa kurslitteraturen också, tänkte jag. Vill få tag i begagnade böcker innan alla andra kommer på det också.... Kan spara MYCKET pengar på det viset :) !
 
Jag försöker, men var hittar man jobb åt en med autism? som inte förstår så mycket av vanliga regler.
Det finns företag som bara anställer autister. Eller jag har läst om det för länge sen. Minns tyvärr inte namnet.
Arbetsförmedlingen ska ju kunna hjälpa till, det finns på af SIUS och så finns det MISA som jag tror är ett företag som hjälper till att hitta sysselsättning/jobb till funktionshindrade.

https://arbetsformedlingen.se/for-a...or-introduktions--och-uppfoljningsstod---sius

https://www.misa.se/
 
Snacka om att färgaffären felbedömde åtgång av färg... Nu har jag målat alla grå ytor och har en hel oöppnad färgburk över.... Och bruten färg går inte att lämna tillbaka.... :banghead: Min bästa idé är nog att måla hästtransporten, eftersom den änd är i behov av uppfräschning!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp