Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tvi fick meddelande från transportstyrelsen nu att det vill ha in läkarintyg. Läste dock på deras hemsida då det har tillkommit lite nya regler. (Förra gången vart det missförstånd med läkaren så det blev lite extraarbete)

Vad betyder detta?
Klippt från Transportstyrelsen
  • Kraven om att synintyg ska lämnas i samma intervall som läkarintyg avseende diabetessjukdomen har tagits bort från kapitlet om diabetes
Behöver jag numer INTE lämna synintyg? Har ju alltid bokat först läkare sen ögonläkare typ.

Har jag tolkat detta rätt?
Jag tolkar det som att intygen inte måste in med samma intervall men de ska fortfarande in.
 
Efter ett tag sa de att de kunde ringa upp när det är ens tur i kön, så nu ska de ringa upp istället. Känns bättre än att sitta i telefonkö 1,5 h 😊 Jag ringer väldigt sällan 11414 (ännu mer sällan 112), men har aldrig varit med om så här lång kö. Det känns dock inte befogat att ringa 112 för detta, så jag får snällt vänta :) Vilken tur att de hade en bil såpass nära :up:
Går det inte att göra det via webben?
När jag tappade bort ett bankkort gjorde jag anmälan på webben (kanske inte går med försvunna djur) fast sen hittade jag det på hallgolvet :bag: så kunde gå in på webben med ärendenumret och skriva att jag hittat det.
 
Fick filmklipp på 1 åringen förut idag 😍 Alltså den hästen 👌 Sen vet man aldrig vad det blir av dem men just nu sköter hon allt prickfritt och det är en början. Så glad att jag låg på Pappa att vi skulle välja just den tränaren och teamet 🌟 De är super stjärnor vad det gäller unghästar och deras behov.
 
Det lät som om någon mördade en liten hund utanför så var tvungen att gå och spionera på vad som hänt. Lös chihuahua som blivit attackerad av en svartkindad gås med ungar.
Gick och frågade om jag kunde hjälpa men de hade redan ringt taxi för att ta sig till djursjukhus. Hoppas det går bra för lilla chihuahuan och att dens människor tänker till lite nästa gång. :cautious:
 
Går det inte att göra det via webben?
När jag tappade bort ett bankkort gjorde jag anmälan på webben (kanske inte går med försvunna djur) fast sen hittade jag det på hallgolvet :bag: så kunde gå in på webben med ärendenumret och skriva att jag hittat det.
Vi anmälde henne försvunnen på webben men det verkade inte gå att anmäla henne upphittad på webben (men det kan ha varit pappas tjej som inte läste tillräckligt noga också :bag:). Det är i alla fall gjort nu! De ringde upp och löste det på 2 min :up: :)
 
Jag förstår. Kanske du skall "kräva" att de fördelar sitt helg- och ledigboende lite mer rättvist mellan dig och hans mamma. Jag vet ju inte hur hans boende hos mamman ser ut men jag tänker att det borde vara jämnt fördelat.:(
Det gör mig inte så mycket att de är här om de beteer sig, nu var det flera smågrejer som byggde på varandra som fick mig att gå i taket. 🤷‍♂️🙈 De är oftast hos honom på vardagarna så det jämnar nog ut sig i slutändan.
 
Börjar ni på måndag? Jag ska inte vara tillbaka igen förrän onsdag nästa vecka (10 augusti alltså), så vi har inte fått någon plan ännu.....
Tisdag, på mitt gamla jobb hade jag nog valt att börja så smått den här veckan eftersom vi hade flex och flera att planera ihop med. Nu blir det en intensiv vecka av planering, lära känna kollegor och lokaler innan eleverna kommer. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 824
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp