Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jösses! Jag sprang in på Sainsburys lite sent omsider för en flaska vin :angel: och såg att de ställt upp en ny liten charkuterihylla med spännande korvar och salamis. Köpte på ett infall en Pajariel chorizo och OMG! 😍🥲 Allt jag älskar med chorizo, men med rött kött!
Det här kan bli dyrt!
Åh. Jag vill också handla på Sainsbury’s 🥺 Finns mycket spännande i deras Free From-range.
 
Den har jag aldrig undersökt, men du kanske kan beställa vissa saker? :) Jag brukar mest handla på Tesco, Sainsburys är dyrt. :D
Kanske! Tror de hade växtbaserad double cream vid nåt tillfälle. Den är jag mest sugen på att testa, undrar om det skulle gå att skicka till Sverige. Men köpa riktiga påskägg till påsk hade jag också velat, och det borde ju gå 😍

Ja, fördelen med att bara handla när man är på besök är att man kan räkna allt som semesterlyx, då går det bra med Sainsbury’s. 😁 Men bor man där förstår jag att man väljer Tesco. Vet inte om de fortfarande har dem men det fanns profiteroles där med en chokladganache som var helt beroendeframkallande!
 
Kanske! Tror de hade växtbaserad double cream vid nåt tillfälle. Den är jag mest sugen på att testa, undrar om det skulle gå att skicka till Sverige. Men köpa riktiga påskägg till påsk hade jag också velat, och det borde ju gå 😍

Ja, fördelen med att bara handla när man är på besök är att man kan räkna allt som semesterlyx, då går det bra med Sainsbury’s. 😁 Men bor man där förstår jag att man väljer Tesco. Vet inte om de fortfarande har dem men det fanns profiteroles där med en chokladganache som var helt beroendeframkallande!
Double cream blir nog svårt att skicka desvärre. Svårt att ta med i resväskan också, men jag tänker att det säkert finns någon UK-affär i Svea ungefär som det finns Scandinavian Kitchen här man kan beställa ifrån. :)
Haha, jag som tycker att de svenska påskäggen är de riktiga. :D Här är de ju Urtråkiga! Bara choklad liksom, och oftast bara en enda typ av choklad dessutom. Bläh!

Profiterolerna tror jag finns fortfarande. ;)
 
Double cream blir nog svårt att skicka desvärre. Svårt att ta med i resväskan också, men jag tänker att det säkert finns någon UK-affär i Svea ungefär som det finns Scandinavian Kitchen här man kan beställa ifrån. :)
Haha, jag som tycker att de svenska påskäggen är de riktiga. :D Här är de ju Urtråkiga! Bara choklad liksom, och oftast bara en enda typ av choklad dessutom. Bläh!

Profiterolerna tror jag finns fortfarande. ;)
Det finns en del! Får kolla upp lite igen.

Haha förstår MEN med brittiska påskägg får man ju ofta choklad till som känns som en bonus 😁
 
Vi har hittat S! 😍❤️

Stackars liten… hon är helt skakig men hon är hemma och verkar må bra under omständigheterna. Vi har erbjudit henne mat och vatten men hon behöver nog vila sig lite innan hon kan äta/dricka 🐈

@bettysmatte nu håller vi alla tummar och tassar för att din kisse också kommer hem hel snart :heart
Vår är också hemma igen :) !! Han kom precis som vanligt nu på morgonen :) !!
 
Detta med att duscha borta (sjukhuset...)
Hemma har jag väldigt begränsat med varmvatten eftersom beredaren är på 30 liter. Här finns inga såna begränsningar så jag schamponerar och sköljer utan att stänga av vattnet. Jag kan stå och låta vattnet rinna över mig. Tvålar in under rinnande dusch.
Jag blir varm istället för kall!

Rätt behagligt :D

Hemma använder jag för lite vatten och måste spola ur brunnen för att hålla vattnet friskt. I Uppsala är vattnet antagligen lite av en brist och jag slösar.....
 
Så fort tiden går! Första augusti och sista sommarmånaden inledd och jag konstaterar att den här sommaren har det varit lite väl mycket tråkigheter med katter- hoppas verkligen det lugnar sig nu ett tag igen! ❤. Är hemma (fick ta tjänstledigt, tacksamt! )och håller koll på honkatten; första dygnet är ju som mest kritiskt. Hon är mest grinig för att hon inte får gå ut och instängd på övervåningen och lilleman är på nedervåningen och "piper" men han kan ju inte låta honan vara ifred och vilan och stillheten är mycket viktig nu.
 
På jobb och känner mig rastlös och har något litet frö av panik i bröstet. Ingen aning om varför. Kanske är det att jag saknar katten, att jag saknar ridskolan, eller att det verkar bli försenat med passersystemet vilket innebär att hela skolstarten blir fullständig katastrof. Eller en kombination.
Typ att det blir lite stressigt runtomkring men jag kan inte bara ropa på katten så kommer hon galopperande och gosa lite för att dämpa stressen, och inte heller kan få den där totala euforin jag får på ridskolan en gång i veckan.

Ska försöka bena ut det lite och sen lugna ner mig, hjälper inte att jag har nackspärr också :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
725
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 826
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 121
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Löptik
  • Forl kostnad?
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp