Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma här. Dags att måla skåpluckor igen....och lådor.... Längtar till tisdag när ALLT är klart :) !!
Sista veckan innan jag checkar ut från mina plikter 👌😊 Så försöker beta av så mycket som möjligen nu. Och sen behöver saker komma i ordning i stallet till hösten, fasar för när jag ska börja dra fram klippmaskinen och alla täcken igen 😬
 
Vaken och ska göra lite frukost strax. Kunde inte somna igår, vaknade också flera gånger. Är hos mina föräldrar och ibland blir det såhär. Pappa är ute och åker med bilen, mamma och barnet sover. Känns lite konstigt att vara uppe själv men kände inte för att försöka mer!

Folk som pratar precis utanför deras sovrumsfönster (som är öppet), blir tokig! Det är precis vid en korsning för en cykelbana och folk älskar att stanna där :meh:

Barnet ska försöka bli blöjfri på natten och han och exet har börjat väcka honom en gång på natten så han får kissa. Säkert jättebra men allt jag ser är hur hel min semester blir full av upphackad sömn :arghh:
 
Idag är det sista dagen föräldrarna är hundvakt, kommer sakna den söta lilla labradoodlen. ❤
20220731_094728.webp
 
Lider lite med dottern och pojkvännen, de hade planerat en resa till Nederländerna och bo hos hans släkt. Nu verkar det helt plötsligt som om ingen kan ta emot dem, en vecka innan de ska åka. :( Något som inte var några som helst problem när de frågade från början. Trist om de har tagit två veckors semester och sen inte kommer iväg mer än en kortare resa. :(
 
Var så glad när jag vaknade eftersom jag är leeedig och vi skulle åka till Örebro en sväng..Meeen så kommer honkatten misstänkt in med huggormsbett för andra gången i sitt liv. Börja jaga veterinär och det går ju för fan knappt få tag på någon! Väntar på att distriktsveterinären ska bli klar med sitt akutfall. Nu får det vara slut med livet som utekatt om hon klarar sig denna gång med...Förbannade jävla skit!
 
Hahaha nej till hennes förtret 😆 Hon är en jäkel på att tala med fåglar, aldrig haft en katt som visar sådant intresse för just fåglar. Hon tittar bara men gillar att tala med dem även när man har henne med ute i koppel 😉 Vår farbror katt han jagar mest möss och åkersork när han orkar jaga vill säga 😂
Min hemsking till katt jagar ALLT.... O_o Fåglar, möss, sorkar, ekorrar, kopparödlor, insekter..."you name it"..... :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 837
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 128
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp