Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lördagskvällsnöje som hästbonde: asa ut 390 kg foderhäck ett par hundra meter till rätt plats i vinterhagen. I omonterat skick dvs en mängd delar, i flera omgångar och med hjälp av traktor. Men tröttande ändå!

Nu får söndagsnöjet bli att försöka montera ihop eländet, men lyckas det bara så blir det förhoppningsvis bra sedan! Lyckas det inte så får jag bjuda hit lite folk på middag med hemligt uppdrag. :cool: Firar att i alla fall ha kommit så här långt med popcorn och ett glas vitt.:)
 
Jag tog mg samman! Tvätten är struken och ligger i prydligt travat, kommer på plats i morgon. Jag tog sällskap av serien Atlantic Crossing somjag inte såg när den gick här. Så där, den tar sig för stora konstnärliga friheter och hoppar glatt över en del viktiga historiska fakta.

Nu dricker jag Latte och äter jordgubbar och de sista chokladtryfflarna (pepparmint)) Jag har beställt ny leverans av tryffel, ingefärsmarmelad, tea (Royal Blend från F&M) lite annat smått och godt när min brittiske vän dyker upp nästa vecka.

Fortsatt Go' Week end till alle här! :love:
 
Senast ändrad:
Började dagens arbetspass som jag avslutade gårdagens; i driven 😃. Direkt efter jobbet for till stallet; pållan fick lösgaloppera på den nyharvade ridbanan och efter ett rejält bocksprång började hon självmant galoppera runt mig på stora mittvolten i friskt tempo ändå älskade och bästa hästen ❤. När jag kom hem hade älsklingen tänt grillen och kattungen var med ute i selen ❤.
 
Jag tog mg samman! Tvätten är struken och ligger i prydligt travat, kommer på plats i morgon. Jag tog sällskap av serien Atlantic Crossing somjag inte såg när den gick här. Så där, den tar sig för stora konstnärliga friheter och hoppar glatt över en del viktiga historiska fakta.

Nu dricker jag Latte och äter jordgubbar och de sista chokladtryfflarna (pepparmint)) Jag har beställt ny leverans av tryffel, ingefärsmarmelad, tea (Royal Blend från F&M) lite annat smått och godt när min brittiske vän dyker upp nästa vecka.

Fortsatt Go' Week end till alle här! :love:
Det värsta var nästan när det kom en lös häst, med nylongrimma på :banghead:
 
Ska sova på hotell inatt. Det finns två sängar här. Vuxensäng och barnsäng. Vuxensängen är orimligt mjuk, barnsängen känns som att den lutar. Dessutom är det så varmt i rummet att jag måste ha fönstret öppet. Rakt utanför är parkeringen och ingången till hotellet, så det är inte direkt tyst.

Jag är glad att jag fick rummet till mindre än halva priset. Förstår inte varför folk gillar sånt här. Hoppas på att iaf kunna sova ordentligt inatt. I barnsängen.
 
Har firat fem år med hästen idag :)

Efter det en cykelrunda i skogarna, stannade förbi på ett kapell och vandrade runt lite runt gravarna. Få ställen har samma känsla som en gammal gravplats.
20220730_213642.webp

Enligt en text där finns anor från medeltiden där. Äldsta graven jag hittade var från 16-eller 17 000 talet, intressant att se språket som användes då också.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
727
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 131
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp