Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Utsikt från mitt rum 🙂
FD16C5B2-9E9E-4B25-941A-92096C5BDA95.webp

Mina pälskompisar har löss/loppor! Jag har panik! :arghh::arghh:😱😱 Jag är världens sämsta matte!
Chika har varit lite itchy sådär, men hon har problem med gräset ibland och det har aldrig varit extremt och jag tycker att jag verkligen har kollat varje dag. Sedan tyckte jag nog att Kim tvättade sig lite intensivt... och så såg jag den på Chika igårkväll - en jävla loppa!
De har fått lusbad båda två nu ikväll - kisse är lite upprörd men inte värst. Tvättat filtar och bäddar och andra textiler jag har gjort sedan igår. På måndag ska jag ringa vetten för att se vilken spot on behandling jag kan använda eftersom Kim är känslig mot sådana.
Så gräsligt, det kliar överallt! Inillning, men ändå.

Dammsugning pågår, bit för bit. Har också beställt hem spray för soffa och hus, men det är lite besvärligt med spindlar och fisk i lägenheten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 909
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: Bison
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
970
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur