Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lunchrast vid sommarbetet efter en mysig ridtur med massor av galopp på fina ponnyn. Det är inte en kotte här och det enda som hörs är fågelkvitter, kor, vinden som susar i träden och hästar som tuggar. Dessutom sitter det en hackspett inne i skogen och "spelar" för oss. Ljuvligt!
 

Bifogade filer

  • 20220731_111441.webp
    20220731_111441.webp
    253 KB · Visningar: 44
Har varit i Vagnhärad tur och retur och hämtat hästen startade halvnio för att slippa köerna vilket fungerade bra. Nu är alltså riktiga semestern slut även om jag inte börjar jobba förrän nästa torsdag. Borde dock rätta prov innan dess.
 

Bifogade filer

  • 20220731_123610.webp
    20220731_123610.webp
    507,6 KB · Visningar: 37
Saknar min katt.... :( Han - som alltid brukar vara här - har inte setts sedan kl 21:30 igår kväll.... Vi var nyss ute på promenad och passade på att ropa och titta efter honom, men inte en skymt. För några veckor sedan hade han - av någon anledning - tagit sig högt upp i ett träd (på tomten) och kom inte ner. Vi fick hämta stegen. Tänk om han sitter någonstans i ett träd..... :nailbiting:
 
På helger brukar frukosten vara förskjuten en timme eller så framåt. Nu vaknar jag också ganska tidigt men resten av familjen brukar mest ”gnälla” på att frukosten stänger redan 10.00 när det är fallet. Då har de ju inte ens kommit i närheten av att ha vaknat.

På ganska många hotell kan man om man säger till kvällen innan få en begränsad frukostpåse mycket tidigare än frukoststart i receptionen.

Annars får du boka flygplatshotell nästa gång, då brukar frukosten start runt 04.30…..
Såg att det på vardagar var från 6:30 och på helger från kl 7. Känns ju vettigt ändå :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 835
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 124
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp