Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg att det på vardagar var från 6:30 och på helger från kl 7. Känns ju vettigt ändå :)
När vi var i Haparanda för ett par veckor sedan öppnade de frukosten kl 8, en måndag. Men det löste sig, vi fick en frukosttallrik vid kvart över sju, tur det vi skulle meden turbåt som gick halv nio och den avgick ca 20 minuters bilkörning från stan. Men kl 8 en vardag tycker jag är sent.
 
Varit på utflykt med mamma och pappa. Fikat var gott.
296106150_5575779409141162_5553608017573275574_n.jpg
 
Mina pälskompisar har löss/loppor! Jag har panik! :arghh::arghh:😱😱 Jag är världens sämsta matte!

Du ar INTE en dalig matte! Loss kan man inte lita pa, de hoppar pa hur snabbt som helst.

Jag måste verkligen ha nya sandaler.. Frågan är om jag ska ha likadana som idag eller om jag ska ta ut svängarna och testa en annan modell.
Det viktigaste är att de är sköna att gå i. Allt annat är en bonus.

Jag anvander bara Merrell flip flops da sulan ar lika bra som i deras sneakers. Titta, och forsok prova ... jag har alltid flera par.

Stall plikterna klara så nu vika rena lakan och dricka kaffe 😊 Kajsa ligger och tittar på fåglar på balkongen, eller snarare talar med dem 😆

Nar jag bodde i South Carolina hade vi hoga fonster pa bada sidorna av ytterdorren dorren. Dar gillade Miss Mandy (min avatar) att ligga och titta ut ... men ekorrarna ALSKADE att retas med henne och kom up pa altanen precis framfor fonstreet och satt och "pratade" med henne. Hon blev GALEN och skallde ut dem ... nagot ekorrarna inte brydde sig i alls utan glatt satt kvar och tjattrade. Det var det enda pa farmen som Mandy jagade ... forutom moss som hon tog hur manga som helst ... hon fick dock ALDRIG tag pa en ekorre :p
 
Skulle ju hämta hem hästar från betet. Det tog ungefär 2,5 h då 1 häst vägrade bli infångad! Jag som trodde lastningen skulle ta lite tid, den gick på 5 min. Det innebar iaf att vi inte hann åka på middag till min mamma utan det blev fryspizza från willys 🙃
Och i morgon är det dags att lönearbeta igen...
 
Jag har varit mycket effektiv sa har pa morgonen. Jag visste att tva av mina lakare ville att jag skulle hora av mig, sa jag har nu bokat telefon tid med bada (RA lakaren kommer att vilja se mig, men det ar mitt i Portland sa jag hoppas komma undan med ett telefonsamtal forst i alla fall:p) Jag har bestallt mer mediciner som skickas hem med posten.

Sjukhuset har ocksa forklarat att covid vaccination ar det basta, MEN att jag kan fa "Evunsheld" for att forebygga covid eftersom jag ar severely (inte trodde jag att det var "severely") immunocompromised och darfor inte har en tillforlitlig respons till Covid vaccinationer. Sa nu ska ytterligare en ny lakare ringa och boka in mig. Jag ar mycket nojd med mitt sjukhus som jagar mig for att jag ska kunna halla mig frisk.

Nu ska jag antligen 9:40 am kla pa mig och borja lasta ut resten fran husbussen!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 835
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 124
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp