Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har avverkat julis sista joggingrunda.
Har klarat hålla motionsrutinen hela sommaren. Kalorier och pluskilon är dock en annan historia.🙈
Juli har rusat iväg och jag känner panik över att tiden har gått så fort.
86025542-9F88-4238-882C-62C79E17951D.webp
 
Nu har jag målat en del utomhus också. Inte allt, men kanske hälften i alla fall :up: ! Så nu får jag dricka VIN :D ! (jag kan fortfarande inte check av posten "måla ute" på listan, men kan nog sätta ett "halv-check"....)

Har bokat in en föreläsning om kromosomer och kromosomläsare ikväll (alltså DNA-släktforskning). Det ser jag fram emot :) !
 
Megaångest inför att börja jobba imorgon. Trodde inte att det skulle vara så här farligt. Har inte haft så här mycket ångest inför semesterslut tidigare. Frågan är om det beror på det faktum att jag inte har någon semester mer alls i år (brukar annars alltid ja minst 1 vecka eller mer i september), eller om det beror på arbetsplatsen, eller yrket som sådant…
 
Megaångest inför att börja jobba imorgon. Trodde inte att det skulle vara så här farligt. Har inte haft så här mycket ångest inför semesterslut tidigare. Frågan är om det beror på det faktum att jag inte har någon semester mer alls i år (brukar annars alltid ja minst 1 vecka eller mer i september), eller om det beror på arbetsplatsen, eller yrket som sådant…
Jag har varit ledig 6 veckor och har en kvar. Jag trivs bra på mitt jobb och det finns inget jag hellre skulle jobba med. MEN jag har alltid ångest för att börja jobba. Jag värdesätter friheten otroligt högt!
 
Har haft semester 1.5 vecka och har 1 vecka kvar. Men frågan är, om jag ändå har ryggskott ska jag kanske jobba imorgon?
Antar det kommer bli frågor om Aftonbladets artikel om att ”elen stängs av”.
 
Har tvättat hela dagen. Nu överlät jag det hela (nåväl, det är "bara" torkning kvar även om det lär ta några timmar) - jag är ute på en promenad i lugnt tempo.
 
väntar på att naglarna ska torka, överlacket (heter det så?) har klistrat ihop sig så jag gör på det gamla hederliga sättet och väntar på att eländet ska torka naturligt. Riktigt frustrerande upptäckte att jag fått några gula fläckar på ett favoritpar byxor, efter att jag tvättat. Kom på att jag slängt in en fiberduk som jag använde för att torka bort citron/bikarbonat från en cpu fläck. Vet inte hur man gör för att få bort fläckar efter att man tvättat.

Det blev aldrig något diskande/städande av igår, får försöka plocka lite idag. Ska på middag hos min syster om några timmar så vi får se om något blir gjort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 837
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 128
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp