Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Står inparkerad på vår innergård. Jag skulle hämta en jättetung flyttlåda och precis som jag sätter mig i bilen och ska köra ut så kommer det en annan bil med släp och blockerade utgången. Frågade precis om de ska stå där länge då jag gärna vill komma ut, deras svar "nej, inte så länge, bara 25-30 min". Eh… jo, det känns som rätt så länge 😅

Jaja. Hinner väl läsa ikapp några sidor av tråden under tiden :)
 
Dr. Livingstone anlände i form av en byggarbetare som efter en (ofrivillig) men scenisk promenad på Södermalm kunde visa mig rätt väg. Husen är otroligt fina men jag var lite distraherad av pricken som var jag, prickarna som visade vägen till kliniken och den större pricken som var El Dorado (för att blanda kontinenter och historia vilt). Trots att jag följde prickarna visade den större blinkande pricken (jag) att jag gick bortifrån den andra pricken. Har ingen aning om var jag varit, men fick iaf lite motion i regnet med blöta och plaskande sandaletter.

Sedan visade det sig att jag var 200 m från t-banan om man bara följde vägen rakt fram 🙈
 
Håller på att shoppa för att vi ska campa på en festival. Blir nog mer glamping eftersom att vi har tillgång till bil och släp och jag är orimlig. Om jag ska tillbringa en vecka med massa hippies så ska jag i alla fall ha ett stort tält jag kan gömma mig i om jag hatar allt och alla. Har dock sagt att jag kanske kommer dra och ta in på hotell om det blir för övermäktigt att inte duscha ordentligt varje dag. :laugh:
 
Det är tungt men ngn måste göra det…

5C4E43F1-DD20-48E3-965C-362435D01072.webp
 
Jobbat, varit förbi stallet ( Truleman kör jag imorgon när jag slutar tidigt ) och gosat Föl Ella ❤️ Just nu är det kliiiiia mig då matte 😂 Hon är ju rätt skabbig med när det börjar tappa pälsen. Tur det växer upp och blir stora till slut 😏

Och Trule har fått sin beskärda del av gos men han var måttligt intresserad när matte inte hade godis 🙈😆
IMG_20220707_162926457.webp
 
Funderar, fick Moderna den här gången inte pzifer, är det Moderna som några fått biverkningar av? Med pzifer har jag inte känt ett dugg, förutom att det var lite ömt när jag inte kunde sluta klämma på där de stack.
 
Efter tandläkaren har jag mestadels slappat faktiskt. Det blev en liten tupplur på soffan. Sedan laddade jag ner en ebok som jag har njutit av i eftermiddag. En promenad tryckte vi in. Tack och lov tog jag regnjackan för det visade sig omöjligt att helt undvika regnet. Hästarna har fått fixat, och jag har precis ätit kvällsmat (stekt ägg, stekt potatis och stekt wienerkorv, dvs inte så fancy som @tornblomma s måltid men helt okej ändå... :D! ).
Resten av kvällen? Förmodligen lite TV och bok varvat, tänker jag... Imorgon ska solen skina, så då är det bara att fatta färgskrapa och målarpensel igen :) !
 
Funderar, fick Moderna den här gången inte pzifer, är det Moderna som några fått biverkningar av? Med pzifer har jag inte känt ett dugg, förutom att det var lite ömt när jag inte kunde sluta klämma på där de stack.
Jag fick Pfizer, Pfizer och sedan Moderna. Den jag fick mest biverkningar av var Pfizer nummer 2. Då hade jag förmodligen lite feber och var trött nog att bara ligga på soffan dagen efter. Jag fick också väldigt mycket mer ont i armen (och hela axeln) efter den sprutan. Med Moderna kände jag nästan ingenting efteråt. Lite öm vid stickstället bara, och jag jobbade som vanligt dagen efter.....
 
Jag fick Pfizer, Pfizer och sedan Moderna. Den jag fick mest biverkningar av var Pfizer nummer 2. Då hade jag förmodligen lite feber och var trött nog att bara ligga på soffan dagen efter. Jag fick också väldigt mycket mer ont i armen (och hela axeln) efter den sprutan. Med Moderna kände jag nästan ingenting efteråt. Lite öm vid stickstället bara, och jag jobbade som vanligt dagen efter.....

Jag har fått fem doser alla Pfizer. Inte haft ngn som helst biverkning
 
Jag har legat klubbad av migrän i dag och är inte särskilt pigg och glad ännu. Ryggen tar gräsligt med stryk av att ligga så stilla och länge som jag gör när jag har migrän. Känner mig inte road av skiten, men inte förvånad över att jag skulle få ett anfall nu, började jobba i måndags efter tre veckors semester. Tre veckor varav två tillfällen med huvudvärk bara. Nu dags för det vanliga igen-huvudvärk i tisdags, i går + att jag mådde skit i övrigt i går och så migrän i dag. Jag är fanimig inte skapt för att jobba. Sådana här dagar kan jag känna mig totalt deprimerad alltså, jobba är ju det enda jag vill göra, men hjärnan har åsikter om det stup i kvarten. Det finns så många människor som INTE vill jobba, varför kunde de inte få mina problem och jag vara frisk, jag som VILL jobba, och mer än jag gör?

Livet suger!!

Funderar även på en covidvaccination, det är ju fjärde sprutan för riskgrupper, visst är det fortfarande fetma som räknas bland riskgrupperna? Då borde ju jag räknas. Vill inte ha covid och bli en massa sjuk än mer!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
39 245
Senast: Sel
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp