Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vita hästar kan skrämma halvblod med
Skulle släppa ut unghästar och fölston när ägaren kom och bad mig om hjälp att fånga in en av unghästarna som dragit med grimma och grimskaft.
Det stod ju en vit häst vid ridhuset 😂😂😂😂
Kan säga att det var lite kaos innan alla hästar var där de skulle.
Vi stängde ju av vägen och släppte ut från stallet.
Mycket frust och piaffer där
Jo jag vet
Fick hem en skimmel förra sommaren mina hästar sprang och gömde sig bakom ladan :D
Frågan är om Halmstad travet vet om det ;)
Fjordingar kan också skrämma halvblod kan jag meddela 😇😅.
Oh ja fjordingar är livsfarliga
Red en häst som blev panikslagen av en stackars fjording
 
Jag var och hämtade den lilla trappstegen efter jobbet och blev stående en god stund utanför dörren - fick syn på den här lilla krabaten i deras trädgård och tog en smygbild! :love:
1657218851257.webp
 
Igår satt jag i köket och strök. Hade igång ett par vanliga lampor då det var på kvällen samt diskmaskin och tv. Inget mer. Då gick strömmen. Fick gå till proppskåpet och provade igen och samma sak.
Samma sak har hänt förut när jag stryker. Är det rimligt att det ska vara så? dvs kan jag alltså inte köra någon apparat i köket samtidigt som jag stryker....
Förvirrad....:crazy:
 
Igår satt jag i köket och strök. Hade igång ett par vanliga lampor då det var på kvällen samt diskmaskin och tv. Inget mer. Då gick strömmen. Fick gå till proppskåpet och provade igen och samma sak.
Samma sak har hänt förut när jag stryker. Är det rimligt att det ska vara så? dvs kan jag alltså inte köra någon apparat i köket samtidigt som jag stryker....
Förvirrad....:crazy:
Vild gissning är att det uttag du använder till strykjärnet går på samma propp som diskmaskinen. Kan du prova ett annat uttag och se om det gör skillnad? Är det oavsett vilken maskin du har på eller är det alltid diskmaskin?
 
Nej dags att sova, börjar tidigt. Vi har lite halv dåligt med ordinarie personal på plats inför stängning men som tur var inte så många barn bara det att alla kommer tidigt 😆 Shit happens, det är Fredag imorgon så bara köra ända in kaklet 🥳 Känner att jag legat av mig när jag varit ledig 😂
 
Jag är helt ledig och helt ensam hela dagen imorgon - fy farao vad det behövs. Jag ÄLSKAR mina föräldrar och det har helt uppriktigt varit rätt vilsamt att ha dem här, de har hjälpt mig komma till skott med så mycket, men nu plötsligt stack någon nålen i ballongen. Pffffttt.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp