Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tur att 12 åringen hemma spelar althorn. Det brukar inte behövas värmas upp. Inte heller kornetten som hon spelade förut.
Ja alltså jag vet inte om det är vår granne som är onödigt omständig av sig eller om detta är normalt för tromboner, men det värms alltid upp i minst 20 minuter! Kanske är normalt för professionella musiker överlag förstås... Jag är bara glad att jag inte bor närmre än att jag endast hör henne om jag råkar sitta i trädgården samtidigt som hon spelar med fönstret öppet!
 
Vita hästar kan skrämma halvblod med
Skulle släppa ut unghästar och fölston när ägaren kom och bad mig om hjälp att fånga in en av unghästarna som dragit med grimma och grimskaft.
Det stod ju en vit häst vid ridhuset 😂😂😂😂
Kan säga att det var lite kaos innan alla hästar var där de skulle.
Vi stängde ju av vägen och släppte ut från stallet.
Mycket frust och piaffer där
När min hingst startade bruksprovet fick han panik när han mötte Cardento.
Vi dividerade om vi skulle skaffa en spegel till boxen. Han är skimmel....
 
Jag är ensam hemma även denna kväll och det mesta är sig likt från igår: Nyduschad, nytränad och nedsjunken i mitt favorithörn av soffan. Ska snart slita mig härifrån för att ställa mig och gå igenom all utrustning inför helgens camping-äventyr. Vi tänkte köra ut till östkusten och tälta på stranden fredag & lördag natt 😊 Vi gjorde det med några vänner förra sommaren och det var så magiskt fint och mysigt att vi bara väntat på att kunna göra det igen! Hoppas det blir lika fint denna gång, tittar man på Met Office ser det lovande ut! Jag har lagt en flaska överbliven bröllopschampagne på kylning och hoppas kunna avnjuta den (ja, inte hela flaskan själv alltså 😁) med nedan utsikt typ vid den här tiden imorgon. 😍
 

Bifogade filer

  • 0c4abfd0-4f1c-42e1-90b4-cb8fc1adfee7.webp
    0c4abfd0-4f1c-42e1-90b4-cb8fc1adfee7.webp
    43 KB · Visningar: 33
Jag värmde en kallblodstravare under sadel på en rakbana en gång. Problemet var att det var en shetlandsponny framför oss som han inte vågade passera .... :laugh:
Jag red ut på min haflinger en gång förbi en hage där de släppt ett gäng shettisar... efter en stunds mycket upprört funderande vände haflingern och tänkte springa hem, bort från de hemska små varelserna :laugh:

Hon gick då med en (mycket snäll) shettis i hagen. Han verkade dock inte räknas som häst, var hon ensam med honom var hon alldeles övergiven :laugh:
 
Efter jobbet tog jag en snabb sväng förbi stallet för lite skrammel och pussar på mulen på pållan och så bytte jag tillbaka till deras vanliga sommarhage; två glada hästar for iväg i galopp nerför slänten 🥰.
På vägen hem tog jag med sommarsallad från pizzerian till middag; smakade himla gott efter långt jobbpass och länge sen lunch och fylld baguette och vattenmelon 😄.
 
Vit häst på travbanan skrämde brun häst på travbanan ;)
Det har vi varit med om förr jag föreslår riddartäcke på alla vita hästar :idea::D
Jag jobbade på Solvalla för en evighet sen. Då tog någon in en vit travare i stallarna. Kaoset var ett faktum. Hästar skenade, folk ramlade av, sulkys välte, man körde ner i dike, man körde fast vagnar och tappade handhästar.
Den fick åka tillbaks ut på landet inom någon vecka. 😅
 
Jag red ut på min haflinger en gång förbi en hage där de släppt ett gäng shettisar... efter en stunds mycket upprört funderande vände haflingern och tänkte springa hem, bort från de hemska små varelserna :laugh:

Hon gick då med en (mycket snäll) shettis i hagen. Han verkade dock inte räknas som häst, var hon ensam med honom var hon alldeles övergiven :laugh:
När min häst var 4 år och rätt ny hos mig flyttade en liten vit och prickig A-ponny in på gården. Den kom in på ridbanan när vi var där. Min häst skenade i zickzack för att kunna se på monstret bakom honom med båda ögonen. Aldrig ridit så fort med så skarpa riktningsändringar. Trodde jag skulle ramla av var 5:e steg. 😂
Det är alltså hästen som inte tycker det är några konstigheter att jaga ur 2 älgar ur sin hage. Och som försökt mörda x antal människor.
Men a-ponny som leds i skritt var nästan lika läskig som hans största fasa: min hund på 3 kg. :nailbiting::laugh:
 
Det där var otroligt fint faktiskt! Vilken bild!

Vad tycker hundarna om de skällande bockarna?
Tack!
Sambons lilla tjej tyckte de var läskiga i början. De låter ju rätt brutala och är ofta nära. Men hon har insett att det inte blir mer än så. Min hund är rätt obrydd och ryckte väl till första gången typ och var lite spänd någon minut. Samma med min förra hund. No worries liksom!
 
Tack!
Sambons lilla tjej tyckte de var läskiga i början. De låter ju rätt brutala och är ofta nära. Men hon har insett att det inte blir mer än så. Min hund är rätt obrydd och ryckte väl till första gången typ och var lite spänd någon minut. Samma med min förra hund. No worries liksom!
Vad bra! Min lilla Whippish blev rädd på riktigt första gången han hörde ett rådjur skälla sådär. Han började morra på ett sätt jag aldrig hört innan, han lät livsfarlig! Visste inte han hade det i sig. Men han kanske också skulle lära sig om han hörde deras skall oftare. Som du säger är det ett himla ociviliserat läte 😂
 
Vad bra! Min lilla Whippish blev rädd på riktigt första gången han hörde ett rådjur skälla sådär. Han började morra på ett sätt jag aldrig hört innan, han lät livsfarlig! Visste inte han hade det i sig. Men han kanske också skulle lära sig om han hörde deras skall oftare. Som du säger är det ett himla ociviliserat läte 😂
😂 I de lugnaste vatten..
en av mina förra hundar var så genomgod. Hon hade liksom inte ens försvar i kroppen. Tom uppfödaren tyckte det var en ovanligt bussig hund och kallade henne Hygglo pga det.
Men en sak insåg jag provocerade henne så hon totalt tappade det. En lite bichon som skällde, morrade och hängde sig i kopplet så den höll på att strypas under sina attacker mot folk och djur. Lille Hygglo gav sig på den en gång och vrålade och fräste. Den skulle bara dö. Så fort hon såg den så väcktes något och hon bara avgrundsvrålade. Hon var ju alltid tyst, glad och lite mesig. 🤷‍♀️
Man blir förvånad ibland. 😅
Vi har så mkt djurliv med hjortar, vildsvin, rådjur, rävar, harar etc så nära. Så hundarna är vana och reagerar inte. För de lantisarna är väl bilar och folk konstigare. :laugh:
 
Vad bra! Min lilla Whippish blev rädd på riktigt första gången han hörde ett rådjur skälla sådär. Han började morra på ett sätt jag aldrig hört innan, han lät livsfarlig! Visste inte han hade det i sig. Men han kanske också skulle lära sig om han hörde deras skall oftare. Som du säger är det ett himla ociviliserat läte 😂
Min häst är livrädd för rådjursskall. Han är inte ett dugg rädd för rådjur annars, när han ser dem, men det där skallet är tydligen livsfarligt. Hundskall däremot är inte det minsta läskigt.
 
För att inte tala om hur skrämmande islandshästar är...😁

Prova Paso Finos ... som inte kan trava utan alltid ar i 4-takt. Mer an en hast har skenat med sin ryttare nar vi kommit. :o

Paso Finon i fraga har aldrig haft problem med vita eller nagon annan farg av hastar, hundar, katter ... inte ens bjorn eller vildsvin i Florida brydde han sig i, men att mota sin fosta mini-hast fick honom att helt tappa fattningen ... inte ens det tutande taget, 5 meter bort, var lika skrammande.🙄:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 668
Senast: MJLee
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp