Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag värmde en kallblodstravare under sadel på en rakbana en gång. Problemet var att det var en shetlandsponny framför oss som han inte vågade passera .... :laugh:
Min skimmel skulle gå en period med en shetlandsponny. Aldrig sett en sån rädd häst innan… Men sen behandlade hon den som hennes husdjur…

En annan gång kom det in en skäck och islandshäst i beteshagen. Det tog 3 dagar innan min skinnel vågade hå nära. Varje gång islänningen kom emot henne sprang hon iväg 😂
 
Fler fynd på lokala köp-sälj! :love:
1657275969037.webp
 
Jag ska försöka lägga ut ett par prylar själv, och sedan eventuellt rensa ur min målerikorg för att göra plats för sänglinne istället. Tror oljefärgerna däri sjungit sin sista sång för flera år sedan, men det finns flera fina penslar som behöver tas om hand.
 
+ @tornblomma
Verkar vara olika beroende på region. Jag har fetma och fick vänta som alla andra på dos tre. Dos fyra ges (här) nu till de som har problem med immunförsvaret.
Japp och fick svar av vc att de öppnar tider den 22/8 för allmänheten så jag var välkommen att boka då och även då hos vaccinationsmottagningar som öppnar då. Det var alltså EXAKT samma inför första vaccineringen egentligen. Fetma sas vara riskgrupp, men min vc hänvisade mig till fas 4 ett halvår senare.... Nu vaccinerades jag då istället via jobbet pga vårdpersonal så jag har tre doser, två av dem pga vårdpersonal.

Skolorna börjar veckan före i augusti, känns ju inte speciellt kul att riskera få covid redan före jag vaccineras för att någon har glömt hur man läser....

Min bror på en annan vc i samma kommun fick sin vaccination eftersom han har diabetes typ 2, men det verkar vara svårt att räkna fetma som riskgrupp även om det tydligt står.
 
Jag jobbade på Solvalla för en evighet sen. Då tog någon in en vit travare i stallarna. Kaoset var ett faktum. Hästar skenade, folk ramlade av, sulkys välte, man körde ner i dike, man körde fast vagnar och tappade handhästar.
Den fick åka tillbaks ut på landet inom någon vecka. 😅
ALLA vet att travare är bruna i varierade nyanser, så en vit häst måste vara en alien-sort, typ ridhäst och dem ska man passa sig för som travare :D

Jättemärkligt faktiskt, har aldrig hört på maken eller upplevt liknande av mina travare :D Min senaste, Akima, tyckte bara att alpackor var obehagliga typer och broar, broar var man tvungen att krypa över! annars var hon den lugnaste och tryggaste hästen som fanns, av alla 24 hästar i stallet var hon alltid lugn och trygg inför ALLT så att ridhästägare ville ha med henne när de tränade sina inför bilar, lastbilar och annat, samt när det skedde något så visste folk att med Akima var det lugnt, hon var som en trygg gammal mormor för hästarna och människor :D :heart Hon skenade aldrig, blev aldrig rädd eller hysterisk och när hon tyckte något var nytt och skumt stannade hon upp, spanade in det och bestämde sig sedan för att det inte var något farligt- och gick vidare i livet. SÅ helt underbart lynne! Min älskade häst!
 
Vad bra! Min lilla Whippish blev rädd på riktigt första gången han hörde ett rådjur skälla sådär. Han började morra på ett sätt jag aldrig hört innan, han lät livsfarlig! Visste inte han hade det i sig. Men han kanske också skulle lära sig om han hörde deras skall oftare. Som du säger är det ett himla ociviliserat läte 😂
Hur reagerar han på rävläte? Det är nog ett läte jag verkligen älskar, men de är också verkligen speciella!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp