Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Väntar på ett litet paket som borde ha kommit i onsdags men som förhoppningsvis kommer idag. Såg postnordbilar en bit härifrån men minns inte riktigt vilka postnummer som hänger ihop på deras rundor så vet inte om det innebär att någon av de bilarna är på väg hitåt eller någonting alls. OM någon av de bilarna är på väg hitåt så borde det ta... en timme kanske innan det kommer brevbärare hit.
 
Har precis gjort SVTs valkompass. I regionvalet är det ett parti som stämmer till 96% med hur jag tänker mig saker, så där blir det lätt. Men riksdag och kommun..? Inte lika självklart. Det enda som är självklart är vilka partier jag inte kommer rösta på. Men ja. Som tur är så dröjer det ju lite innan man behöver bestämma sig.
Tror det var SVTs valkompass jag också gjorde.... garvade rakt ut, de hävdade absolut inte att jag passar in på SD, men det var ett annat lite oväntat parti som jag tycktes passa in bäst på, jämfört med hur jag egentligen har tänkt rösta och hur jag står i frågor. Jag skickade det till en vän och frågade om jag behövde lobotomeras :D Men det var egentligen ingen alls så tydlig som du, utan tror det tydligaste var 56 %.... Men ändå :P
 
Tror det var SVTs valkompass jag också gjorde.... garvade rakt ut, de hävdade absolut inte att jag passar in på SD, men det var ett annat lite oväntat parti som jag tycktes passa in bäst på, jämfört med hur jag egentligen har tänkt rösta och hur jag står i frågor. Jag skickade det till en vän och frågade om jag behövde lobotomeras :D Men det var egentligen ingen alls så tydlig som du, utan tror det tydligaste var 56 %.... Men ändå :P
Det känns som att så fort man hoppar över någon fråga eller svarar något ungefär i mitten, då blir det genast mer osäkert. Om man tycker att något är extremt bra eller extremt dåligt, då blir det bättre resultat :p

Svårt också när man inte kan välja att formulera om frågorna. Typ "Tycker du att vi ska satsa på sak X?" och svarar man då blankt nej, för att man tror att en annan lösning på samma problem skulle vara bättre, då hamnar man direkt bland de partier som tycker att man inte alls ska ens försöka förbättra problemområdet och det är ju ännu mer fel. Där tycker jag det var givande att läsa vad de olika partierna svarat i fritext.
 
Det känns som att så fort man hoppar över någon fråga eller svarar något ungefär i mitten, då blir det genast mer osäkert. Om man tycker att något är extremt bra eller extremt dåligt, då blir det bättre resultat :p

Svårt också när man inte kan välja att formulera om frågorna. Typ "Tycker du att vi ska satsa på sak X?" och svarar man då blankt nej, för att man tror att en annan lösning på samma problem skulle vara bättre, då hamnar man direkt bland de partier som tycker att man inte alls ska ens försöka förbättra problemområdet och det är ju ännu mer fel. Där tycker jag det var givande att läsa vad de olika partierna svarat i fritext.
Jag tänkte precis på det närj ag svarade. Tänkte att jag SÄKERT kommner att placeras i SD-fack för att jag svarade på en fråga tex, men svaren var lite märkliga, jag skulle vilja ha fler möjliga svar eller fler varierade frågor. De kändes ledande på något vis. Nu blev det som tur är inte alls mycket SD i mina svar, men jag skulle önska 0 egentligen
 
Varning för gnällande!

Vaknade pga sockerfall, återigen för lågt för mätaren - jo inskaffande av stickor och en mätare som varnar ska göras. Den här gången kändes det dock betydligt sunkigare än vanligt. Åt sorbet tills det lugnat sig lite och bs var på väg upp, 2.4 Gick och la mig och sov, vaknade just, 17.7.

Dessutom verkar jag för första gången ha nytta av mitt bunkrade. Min vänsterarm gör rejält ont och är stel. Har tagit några ipren och panadol (bugger levern eller njurarna eller vad det nu är de inte är bra för). Känner mig allmänt risig men om det är rekyl eller vaccination vet jag inte.

Nu tänker jag dra mig tillbaka till sängen igen och bada i självömkan.


b5ac6db88716fd964f6591aa909cd1a2.gif
 
Jag tänkte precis på det närj ag svarade. Tänkte att jag SÄKERT kommner att placeras i SD-fack för att jag svarade på en fråga tex, men svaren var lite märkliga, jag skulle vilja ha fler möjliga svar eller fler varierade frågor. De kändes ledande på något vis. Nu blev det som tur är inte alls mycket SD i mina svar, men jag skulle önska 0 egentligen
För mig hamnade de typ i mitten. Å andra sidan hamnade deras M-kompisar som minst lämpliga parti för mig och jag ser dem väl lite som samma just för stunden...
 
Väntar på ett litet paket som borde ha kommit i onsdags men som förhoppningsvis kommer idag. Såg postnordbilar en bit härifrån men minns inte riktigt vilka postnummer som hänger ihop på deras rundor så vet inte om det innebär att någon av de bilarna är på väg hitåt eller någonting alls. OM någon av de bilarna är på väg hitåt så borde det ta... en timme kanske innan det kommer brevbärare hit.
Paketet har kommit :banana:
 
Har precis gjort SVTs valkompass. I regionvalet är det ett parti som stämmer till 96% med hur jag tänker mig saker, så där blir det lätt. Men riksdag och kommun..? Inte lika självklart. Det enda som är självklart är vilka partier jag inte kommer rösta på. Men ja. Som tur är så dröjer det ju lite innan man behöver bestämma sig.

Jag gjorde för säkerhets skull både SVTs och DNs, med förväntade och samma resultat i båda. Samt lyssnade (delvis pinade mig igenom) på alla partiledartalen i Almedalen och årets riksdagsval blir ganska enkelt efter att ha lyssnat på dem också. I år ska jag tjänstgöra som röstmottagare för första gången (på valdagen) så det blir lite speciellt.
 
Gick en bit längs länsvägen och alla lupiner i vägkanten.
Vek in på en byväg med absolut noll lupiner och där fullkomligt bolmade det av olika små och stora fjärilar av en massa olika slag. De små är så kvicka så jag hann inte se mer än att några var sandfjärilar och några blåvingar.

Hata lupiner som dödar allt annat liv :rage:
 
När man pratar med sambon i telefon och samtidigt med lillkissen som jag "kallar" för "tlött" (han sover ju en massa efter att ha farit runt som en virvelvind- ja som en kattunge gör helt enkelt). Sambon: "sluta kalla katten för "tlött" han kommer ju lära sig det istället för sitt namn" 😆. Redan en vecka har han funnits i våra liv 💞 och redan 1 månad sedan vi miste andra hankatten 💔; saknar hans stolta svans- inte minst då han travade upp till huset från sin vanliga runda i lagårn och hans lite tystlåtna och mjuka sätt att svara och ja massa mer såklart ❤. Hoppas och tror han finns med oss för häromdagen tyckte jag precis det lät som en katt drack ur vattenskålen i köket och det var ingen katt där...❤.
 
Nu när jag kom hem från lite week end shopping doftar det nystädat och tvätten är upphängd. Tack Nanne (min städhjälp).

Tid för kaffe och att sätta blommorna i en vas. Hittade rosenbuketter för 50 NOK/stk så jag beviljade mig 3 stk.

Då kan helgen börja, önskar alla en trevlig sådan!💚💙
 
Precis hemkommen från supertrevlig och god lunch på stan. Fick tyvärr, igen, skoskav pga av höga klackar i kombination med remmar. Höll god min men nu pisstofflor på och promenad med vovven i maklig tempo.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 379
· Visningar
38 507
Senast: MJLee
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp