Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kämpar på med sista jobbet för veckan och ser fram emot den tupplur som väntar mig när jag är klar. De senaste tre nätterna har bjudit på undermålig sömn och det börjar kännas i kroppen. Kommer i alla fall att sova i min vanliga säng i natt istället för i tält - vi fick gratis biljetter till en Craft Beer Festival ikväll, biljetter som annars kostar 800 kr styck, så vi ska dit med några vänner och drar och tältar imorgon förmiddag istället. Vädret ser i alla händelser inte strålande ut just ikväll men ska bli pangfint lördag-söndag, så det känns som helt rätt beslut :)
 
sluta-gnll-s-jvla-mycket.jpg


Nu har jag ätit, tagit lite mer insulin för att få ner bs och gosat katt.

tumblr_olwt4hOMmd1qiqcvgo6_r2_250.gifv


Just call me Mary Poppins
 
Har jobbat och slitit i dag, kände mig piggare och tyckte som vanligt det var för kul för att sluta jobba! Fick rätta några "telefonsamtal" till "Telefonrådgivning" och be om diagnos till dem då av läkaren, det är sådant pyssel jag gillar att göra :) Förslog jobba lite extra i helgen så att vi kommer bättre ifatt i diktatlistan i och med att jag var sjuk i går, det föll inte i god jord hos chefen så jag antar vi får vara lite efter på måndag istället. KAN ju kanske bero på min nyliga sjukdomsfrånvaro....

Nu är det helg, ensam sådan, jag har matplanering klar redan, både för i kväll och minst för i morgon, mest troligt även söndag. :)

Och så MÅSTE jag, nu när jag äntligen fått lite mer energi, vattna mina blomster och tomatplantor. Och kanske plantera gullrankan!
 
Målat två timmar på förmiddagen. Hade bra flow! Sen var jag tvungen att köra ngn slags roadtrip till närmaste stad för att handla, gå på systemet och apoteket. Nu har jag provianterat för minst en vecka.
Ateljén på punschverandan funkar bra så jag tror att den kommer få stå kvar med permanent. Just nu sitter jag här ute med ett glas vin och chillar

368C7747-C02A-4F51-B3BD-8C33D9E89257.webp
 
Målat två timmar på förmiddagen. Hade bra flow! Sen var jag tvungen att köra ngn slags roadtrip till närmaste stad för att handla, gå på systemet och apoteket. Nu har jag provianterat för minst en vecka.
Ateljén på punschverandan funkar bra så jag tror att den kommer få stå kvar med permanent. Just nu sitter jag här ute med ett glas vin och chillar

Visa bifogad fil 94745
Vad ROLIGT det måste vara att kunna måla så fint som du gör..... :love:
 
Vad ROLIGT det måste vara att kunna måla så fint som du gör..... :love:

Men tack! ❤️ Började på denna igår så nu sitter jag och funderar på korrigeringar och hur jag ska gå vidare imorgon. Det är ju en lång process med oljemåleri. Samtidigt är det ganska rogivande att måla i skikt och se saker växa fram

Det var lite märkligt ljus på fotot här ser man den bättre som den ser ut nu (den står på tork)

8954FB16-00C8-4D68-AE13-C18A6C698C9F.webp
 
Senast ändrad av en moderator:
Målat två timmar på förmiddagen. Hade bra flow! Sen var jag tvungen att köra ngn slags roadtrip till närmaste stad för att handla, gå på systemet och apoteket. Nu har jag provianterat för minst en vecka.
Ateljén på punschverandan funkar bra så jag tror att den kommer få stå kvar med permanent. Just nu sitter jag här ute med ett glas vin och chillar

Visa bifogad fil 94745
Haha, trodde aldrig jag skulle kommentera just detta angående någon målande men: vad fint du målat de rosiga kinderna!! :D
 
Men tack! ❤️ Började på denna igår så nu sitter jag och funderar på korrigeringar och hur jag ska gå vidare imorgon. Det är ju en lång process med oljemåleri. Samtidigt är det ganska rogivande att måla i skikt och se saker växa fram

Det var lite märkligt ljus på fotot här ser man den bättre som den ser ut nu (den står på tork)

Visa bifogad fil 94747
Känner lite igen mig från skrivandet... En lång process som får växa fram.... :D
 
Målat två timmar på förmiddagen. Hade bra flow! Sen var jag tvungen att köra ngn slags roadtrip till närmaste stad för att handla, gå på systemet och apoteket. Nu har jag provianterat för minst en vecka.
Ateljén på punschverandan funkar bra så jag tror att den kommer få stå kvar med permanent. Just nu sitter jag här ute med ett glas vin och chillar

Visa bifogad fil 94745
Så snygg!
 
Nu har jag städat hela huset, vädrat, bytt sängkläder, dammsugit, slängt ut sopor, tagit en dusch och gett dottern ett oljebad så nu kan det inte finnas någon covid kvar ellerhur? 🤪 :D Skämt åsido, nu är åtminstone allt väldigt fräscht så nu ska vi snart krypa ner i soffan med glass och jordgubbar. Dottern sovit stor del av dagen så hon lär vara vaken ett tag till och mysa med oss i soffan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
67 68 69
Svar
1 376
· Visningar
38 342
Senast: Enya
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 828
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp