Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad bra! Min lilla Whippish blev rädd på riktigt första gången han hörde ett rådjur skälla sådär. Han började morra på ett sätt jag aldrig hört innan, han lät livsfarlig! Visste inte han hade det i sig. Men han kanske också skulle lära sig om han hörde deras skall oftare. Som du säger är det ett himla ociviliserat läte 😂

Det är mer än en gång en skällande råbock halvt skrämt ihjäl mig när jag varit ute i fält och tagit prover :laugh: De låter verkligen kusligt! :nailbiting:
 
Det är mer än en gång en skällande råbock halvt skrämt ihjäl mig när jag varit ute i fält och tagit prover :laugh: De låter verkligen kusligt! :nailbiting:
Rådjuren anser att min trädgård är deras trädgård.
Mer än en gång har jag blivit grundligt utskälld när jag haft fräckheten att vara i deras trädgård.

Just nu har vi en trid om min mangold. Hade inte möjlighet att rensa ogräs under regnen så det blev ganska överväxt. Rensade och uptäckte att mangolden jag hittade bland naten var nerbetad. Så nu ligger ett kålnät över.
Ärtorna var också nedbetade så nu hänger (återigen) trasor doppade i blodpulver och vatten över stöden.
 
Vet ni....jag har mer eller mindre gått på semester! :banana:Jobbar egentligen idag också men gjorde klart allt igår så tänker bara ha koll på mejlen ifall det dyker in något. Ska ställa laptopen på köksbänken så slipper jag gå upp till kontoret :p

Vi körde in en åker med hö i onsdags så nu har vi allt vinterhö till våra fyra hästar. Igår slog maken våra två stora åkrar som ska säljas så jag ska vända i det nu innan lunch och sen tänkte jag och ungarna åka och plocka några liter jordgubbar :love:
 
Så trist. Jag har inte fått en enda kamratrespons (av 3 st) på min text ännu... :down: Visserligen är deadline ikväll midnatt, men ändå.....

Fick för mig att vi skulle ha fint sommarväder här idag. Än så länge molnigt (kom precis en liten regnskur också) och kyligt... O_o Hoppas att det klarnar upp snart :) !
 
Har precis gjort SVTs valkompass. I regionvalet är det ett parti som stämmer till 96% med hur jag tänker mig saker, så där blir det lätt. Men riksdag och kommun..? Inte lika självklart. Det enda som är självklart är vilka partier jag inte kommer rösta på. Men ja. Som tur är så dröjer det ju lite innan man behöver bestämma sig.
 
Vinkat av bror efter några dagars intensivt umgänge och socialt liv. Jag är inte van! :D

Är trött och känner mig som en blöt fläck. Tack och lov ska jag inte träffa en enda människa idag och bara pyssla hemma och vara med hunden. Få se om min hjärna är på banan igen i eftermiddag.

Men så roligt vi haft!! :love:
 
Semester idag. Gött.
Gårdagen var fantastiskt bra! Han spelade tills strömmen tog slut. De hade laddat med solceller under dagen. Eller kanske bröt de strömmen för att få tyst på honom, han kan tuta på rätt länge om han får hållas.
IMG_20220707_213012.webp


Hade träsmak i baken efter att ha suttit på en liten träbänk i typ fem timmar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 382
· Visningar
38 681
Senast: MJLee
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp