Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
På väg till "sommar"stugan i regn och klagande katt i släp, jag hoppas att inte hela tiden som jag är där blir regnig - då hade vi kunnat lika gärna vara kvar i stan :nailbiting::cautious: halva poängen med att åka dit är ju för kattens skull! 😅
20220707_182452.jpg

Mål uppnått 🥰

(Lite kyligt dock 🥶 alltid samma visa, så varmare i stan än på landet 😅)
 
Senast ändrad:
Jag är litegrann på väg att bryta ihop. För lite sömn, för lite mat, för lite semesterkänsla och alldeles för mycket kaos.

Jag fortsätter med mitt rensande och undrar hur jag kan ha fått in så här mycket saker (kläder) i min lilla lägenhet. Undrar ännu mer varför en del saker har följt med flytt efter flytt - eller ens kommit in från början! :crazy: Men jag har i alla fall kunnat stöka undan en del idag både in- och utvändigt, så det kan nog bli bra. Det kommer åtminstone kännas väldigt skönt när jag är klar!

Nu ska jag i alla fall unna mig att slappa i soffan framför Young Royals resten av kvällen.
 
Börjat plocka fram ytterkläder till semestern, åkt och handla regnkläder med dottern, hennes var visst lite små och torra, det har varit alldeles för bra somrar. ;) Sen gjorde vi en ikea vandring också, lite mysigt att ha tid och gå och småprata med varandra. Kom ut med en enda liten grej för 29 kr så nu är det ordning på mina brickor som har drivit mig till vansinne. ;)
Nu har jag fixat med lite jaktprovsplanering och skickat iväg maken för att hämta hem ungen från sommarjobbet, han hade jobbat på för bra så de hade inget mer kvar åt honom i morgon. Men han var rätt nöjd med att komma hem en dag tidigare. :)
 
Var iväg till Apoteket och hämtade min Apodos. Egentligen skulle jag inte behöva ha, måste ändå lägga till 5 mediciner som inte ingår i påsarna...
Har startat igång mitt nya kar, ett 30 liters. Där ska en Betta hane bo, som kommer i nästa vecka.
Ska städa lite akvarium - som vanligt...
 
Ligger i soffan med en förkylning som tycks bryta ut mer och mer.
Men jag är inte förvånad för det har varit ett tufft dygn.
Ute i stallet står shettis med sårskada som varit till Strömsholm 2 ggr på ett dygn. Imorgon spruta penicillin för första gången i mitt liv. Bara varit med när någon gjort innan.

Försöker att bara andas och hålla mig lugn. Behöver ju vila, men har så svårt att slappna av.

Streamingtips på Viaplay/Netflix någon? För halvt hjärndött slötittande.
 
Ligger i soffan med en förkylning som tycks bryta ut mer och mer.
Men jag är inte förvånad för det har varit ett tufft dygn.
Ute i stallet står shettis med sårskada som varit till Strömsholm 2 ggr på ett dygn. Imorgon spruta penicillin för första gången i mitt liv. Bara varit med när någon gjort innan.

Försöker att bara andas och hålla mig lugn. Behöver ju vila, men har så svårt att slappna av.

Streamingtips på Viaplay/Netflix någon? För halvt hjärndött slötittande.
Murdoch Mysteries på viaplay kanske? Rolig deckare som oftast har enstaka mysterier per avsnitt så att man inte behöver följa dem så hårt.
 
Jag kom ju just tillbaka efter min safari efter att ha tagit den 4 dosen. Den har varit tillgänglig ett tag för mig såg jag när jag kollade i Alltid Öppet (Stockholm) appen av en annan anledning. Men diabetes räknas till riskgrupperna tror jag.

Edit: 1 var på sjukhus, den andra var på covidmottagning, den tredje på VC och den fjärde på en speciell liten covidmottagning.
 
Trötter idag; vaknade till i natt av att jag tyckte lillkissen gav mig ett nyp, höll väl antagligen på att klämma honom av misstag, han lägger ju sig så tätt intill 🥰.
Konstaterade att det verkar mycket troligt vara så att jag vant mig vid den torra luften på jobbet men efter en vecka därifrån knotar ögonen en smula och plötsligt blev jag täppt I näsan...😆. Konstaterade också att vi hade en klassisk svensk sommar med hällregn när jag var ute i driven och glatt "sprang" I regnet ut till släpen 😄.
 
Vit häst på travbanan skrämde brun häst på travbanan ;)
Det har vi varit med om förr jag föreslår riddartäcke på alla vita hästar :idea::D
Vita hästar kan skrämma halvblod med
Skulle släppa ut unghästar och fölston när ägaren kom och bad mig om hjälp att fånga in en av unghästarna som dragit med grimma och grimskaft.
Det stod ju en vit häst vid ridhuset 😂😂😂😂
Kan säga att det var lite kaos innan alla hästar var där de skulle.
Vi stängde ju av vägen och släppte ut från stallet.
Mycket frust och piaffer där
 
Vita hästar kan skrämma halvblod med
Skulle släppa ut unghästar och fölston när ägaren kom och bad mig om hjälp att fånga in en av unghästarna som dragit med grimma och grimskaft.
Det stod ju en vit häst vid ridhuset 😂😂😂😂
Kan säga att det var lite kaos innan alla hästar var där de skulle.
Vi stängde ju av vägen och släppte ut från stallet.
Mycket frust och piaffer där
Fjordingar kan också skrämma halvblod kan jag meddela 😇😅.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 388
· Visningar
38 987
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp