Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bortom fotografiska? :confused: Menar du österut? Finns det vaccincentraler där?
Är rätt säker på att det finns en vaccincentral på Slussplan men vet inte om de har covidvaccin, om det är det du ska ta?
Finns även en covidvaccincentral uppe på Katarinavägen 19.

Det är den på Katarinavägen 19 (eniro påstod att den fanns i Borlänge eller någon annanstans) eftersom jag var säker på att den hette Katarinagatan :rofl: Har studerat eniro och google maps och det verkar som man går från slussen busstation men jag kommer bara ihåg att det är ett brant berg och fattar inte hur man ska ta sig upp. Ja, jag har bott på Södermalm en stor del av mitt liv. Ja, jag har hängt på Slussen. Nej, jag fattar inte hur man kommer från t-banan till Katarinavägen. Iaf har jag kommit så långt att jag inte ska ta uppgång Götgatan. Alltid något.

Hmm, ska kanske gå till torget och sedan orientera mig därifrån, inte bussterminalen?

Har jag nämnt att jag har minus lokalsinne?
 
Det är den på Katarinavägen 19 (eniro påstod att den fanns i Borlänge eller någon annanstans) eftersom jag var säker på att den hette Katarinagatan :rofl: Har studerat eniro och google maps och det verkar som man går från slussen busstation men jag kommer bara ihåg att det är ett brant berg och fattar inte hur man ska ta sig upp. Ja, jag har bott på Södermalm en stor del av mitt liv. Ja, jag har hängt på Slussen. Nej, jag fattar inte hur man kommer från t-banan till Katarinavägen. Iaf har jag kommit så långt att jag inte ska ta uppgång Götgatan. Alltid något.

Hmm, ska kanske gå till torget och sedan orientera mig därifrån, inte bussterminalen?

Har jag nämnt att jag har minus lokalsinne?
Ja, från torget (Södermalmstorg/Ryssgården framför vita huset stadsmuseet) går du upp för backen Katarinavägen där bussarna kör upp, tror inte det är långt. Nr 19 är på v sida. Åkte förbi där förra månaden. Werlabs eller hur?

Jag har också noll lokalsinne. När jag flyttat till Sthlm så tog det flera år innan jag fattade att Kulturhuset ligger söder om Sergels torg, så alltid när jag skulle från torget o Drottninggatan söderut så gick jag norrut.
Hade en brevvän från Schweiz förut, när hon besökte Stockholm var det hon som visste hur vi skulle gå på stan. Jag gick fel hela tiden och hon sa ”nej, häråt”. :bag:
 
Senast ändrad:
Lunchpaus i Skuleskogen. Har varit uppe vid slåttsdalsskrevan och sen tagit oss ner till vattnet. Den biten var rätt utmanande och jag är glad över min nyinköpta vandringsstav. Nu ska vi tillbaks längs med vattnet.

16571942874405530064302676626318.jpg
 
Lunchrast på mitt lilla trädgårdskontor. Den där solen som sken så skönt hela förmiddagen verkar dock ha kommit på andra tankar :meh: Ja ja, ute kan man ju sitta ändå och få lite frisk luft om inte annat! :)

Tillägg: Fast nä... nu började vår jazz-granne spela trombon igen med fönstret öppet. Tror jag går in och ger henne en halvtimme att ta sig igenom alla skalorna (ni anar inte hur många skalor som tycks behövas för värma upp en trombon!) så kommer jag ut lagom till att den riktiga musiken börjar :D
 
Tillägg: Fast nä... nu började vår jazz-granne spela trombon igen med fönstret öppet. Tror jag går in och ger henne en halvtimme att ta sig igenom alla skalorna (ni anar inte hur många skalor som tycks behövas för värma upp en trombon!) så kommer jag ut lagom till att den riktiga musiken börjar :D
Tur att 12 åringen hemma spelar althorn. Det brukar inte behövas värmas upp. Inte heller kornetten som hon spelade förut.
 
Haft en lång morgon och förmiddag på jobbet med att föra in prisjusteringar på över 2000 artiklar i affärssystemet, vår vd vet inte riktigt hur man ska använda systemet till sådant utan gör nya prislistor i Word(han förstår inte hur man använder Excel till sådant heller 🙃) där någon 2 gånger per år får sätta sig och knappa in alla prisändringar för att undvika total kollaps i systemet.

Priset 61,53 kr kommer hemsöka mig inatt. :nailbiting:
 
Haft en lång morgon och förmiddag på jobbet med att föra in prisjusteringar på över 2000 artiklar i affärssystemet, vår vd vet inte riktigt hur man ska använda systemet till sådant utan gör nya prislistor i Word(han förstår inte hur man använder Excel till sådant heller 🙃) där någon 2 gånger per år får sätta sig och knappa in alla prisändringar för att undvika total kollaps i systemet.

Priset 61,53 kr kommer hemsöka mig inatt. :nailbiting:

I Word...?

Åh fy fan :crazy: Nu är jag inte någon Excel-älskare men det finns vissa saker det programmet är bra till...
 
Jag sitter fortfarande med min forsta kopp kaffe for dagen och bara vantar pa att Tate ska forklara att NU ar det dags att ga ut pa forsta morgonrundan. :D
I gar eftermiddag gick tate, mycket motvilligt, ner for steg tva i poolen. Det dar med att plurra i, tva ganger, med huvudet forst var tydligen inte alls kul. :angel: (Det ar hunden som standigt ror sig och som ganska ofta snavar pa en slat matta och jag hann helt enkelt inte med.)

Det ser dock positivt ut nu ... han har gatt ner till steg tva ner i poolen och vattnet nar honom till brostet. I dag fortsatter "project fa Tate att gilla poolen".:D Han litar pa mig, sa ingen annan an jag i poolen duger for att han ska vaga sig ner ett steg till.

Princess Diva simmar i cirklar i poolen ... hon ALSKAR verkligen att simma. Sist hon simmade i den har poolen for 6 ar sedan hade hon en leksak som flot, hon "tappade" i den, knuffade ut den sa hon inte nadde, och kastade sig i med varldens magplask.
Det hander fortfarande nu och da, men nu simmar hon mest och ibland kan man se hur bakbenen vibrerar for att hon ar sa trott 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 401
· Visningar
39 245
Senast: Sel
·
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp