Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skrattar åt min bästa vän, han är så jävla rolig.
Han ringde mig igår för att fråga när jag skulle ha mitt medarbetarsamtal med chefen idag. Jag svarade att det skulle ske vid 9-tiden.
"-Okej, tack, då bokar inte jag några möten vid den tiden. Jag tar med tratten!"
Han har sitt kontor bredvid chefen och kan oftast höra genom väggarna vad som sägs. Vi upptäckte nyligen att med en tratt mot väggen hör man precis vartenda ord 😂 Här får man visst inte ha några hemligheter 😂
 
Även fast jag har tre hästar och är en inbiten hästnörd så köper jag sällan nya saker om det inte är något jag verkligen behöver. Men nu när jag fick sommarbonus från jobbet så har jag unnat mig ett dyrare schabrak och två par ridbyxor 😍 Köpte även en ny sadelgjord, men det behövdes verkligen. Ska spara undan lite av bonusen och öronmärka till ett par vinterridstövlar som jag suktat efter i flera år men som jag tyckt varit för dyra 😅
 
Jag får hålla upp ögonlocken med tändstickor idag. Får inte många knop gjorda - det finns roligare saker att ha för sig än att skriva lämpliga övningar för dom, det, de. Och förbereda för att repetera prepositioner igen. Yay.

Tur att jag har gott om tid på mig för att hinna till vaccinationen. Jag såg slussen och klickade VC. Men nu visar det sig att den är en bit bortom fotografiska, grrrr. Ser inte fram emot att irra runt i Slussen med omnejd med ett stycke google maps och gå vilse i regnet. Funderade på att avboka men det är lika bra att få det gjort.
 
Just kommit tillbaks till jobbet för att faktiskt kunna ösa på de sista timmarna (ok började med att kolla Buke men ändå :p )

Idag vart vi ju på återbesök på kliniken och domen löd att det såg 75-80% bättre ut. Hovis ville vi skulle ta en vecka med gips till och hålla det torrt, torrt, torrt så kan vi i nästa vecka slå på skor. :banana:

Så nu när jga kommer tillbaks från semester kan jag äntligen starta igång ridningen på riktigt :bump::banana::bump::banana::bump:

Blue skötte sig fantastiskt. Hur lättsam som helst. Lite svårt med stop knappen och gör unghästgrejen med att vaddå jag går ju bara? men kunde lugnt ställa tillbaks honom. Stort plus i kanten och lättlastat.

Tror inte jga fick på honom på vågen ordentligt sist han måste haft en hov ute för nu vägde han 520kg och det finns inte en chans att han gått upp 70kg på 1 vecka. Men han har gått upp och börjar bli riktigt fin i kroppen.

Nu är jag på riktigt glatt humör! Tjoho! + semester om några timmar skadar ju inte :D

290754012_1018937102142573_8410450260508794690_n.webp
 
Tur att man numera har tappat tandläkarskräcken samt - helt generellt - har ett hyfsat tålamod :) . I nästan 1 timme och 15 minuter satt jag i tandläkarstolen med munnen på vid gavel.... :nailbiting: Nyutexaminerad tandläkare som tydligen fortfarande behöver extra tid på sig. Helt okej med mig, så länge resultatet blir bra, men samtidigt hade det varit bra att vara förberedd på den extra tiden. Min gamla tandläkare hade fixat samma inom en halvtimme, så jag är liksom inte riktigt van vid detta...
 
Jag får hålla upp ögonlocken med tändstickor idag. Får inte många knop gjorda - det finns roligare saker att ha för sig än att skriva lämpliga övningar för dom, det, de. Och förbereda för att repetera prepositioner igen. Yay.

Tur att jag har gott om tid på mig för att hinna till vaccinationen. Jag såg slussen och klickade VC. Men nu visar det sig att den är en bit bortom fotografiska, grrrr. Ser inte fram emot att irra runt i Slussen med omnejd med ett stycke google maps och gå vilse i regnet. Funderade på att avboka men det är lika bra att få det gjort.
Bortom fotografiska? :confused: Menar du österut? Finns det vaccincentraler där?
Är rätt säker på att det finns en vaccincentral på Slussplan men vet inte om de har covidvaccin, om det är det du ska ta?
Finns även en covidvaccincentral uppe på Katarinavägen 19.
 
Så jävla idiotisk att offret i Visby var just Ing-Marie Wieselgren.
En så viktigt och kompetent person i arbetet mot psykisk ohälsa.
Har lyssnat till henne i Tankar för dagen i radio.

Detta vansinnesdåd berör mig.
Vila i frid
Sorgligt! Hon medverkade i ett program på NRK för några år sedan i kölvattnet av 22 juli attentatet och gav intryck av gedigna kunskaper och empati.

Requiescat in Pace 💜
 
Så jävla idiotisk att offret i Visby var just Ing-Marie Wieselgren.
En så viktigt och kompetent person i arbetet mot psykisk ohälsa.
Har lyssnat till henne i Tankar för dagen i radio.

Detta vansinnesdåd berör mig.
Vila i frid
Verkar ju dessutom som att gärningsmannen riktat sig in mot henne också, jag undrar dock varför :confused: jag känner inte till henne men beskrivningen av hennes arbete lät rätt harmlöst även om viktigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 407
· Visningar
39 429
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp