Vad gör vi? Del CLVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bokat in fjärde sprutan, totalt glömt bort den, och har gjort en lista på vad som ska bunkras på vägen hem, om jag blir dålig (förhoppnings slår inte biverkningarna till innan jag hunnit hem). Detta har gjorts inför varje spruta och varje gång har det inte varit någonting. Men om jag inte gör det är jag säker på att jag kommer bli liggande på soffan.
 
Åh, försök ta er tid att besöka Loosgruvan! Den är riktigt intressant (även om jag iofs är lite yrkesskadad :o) och det är fint uppe där.
Det gjorde vi. Jag är också yrkesskadad eftersom jag är oorganiskkemist från början och dessutom jobbat med wolframkarbid/kobolt material (som dessutom används vid borrning i berg). Det var helt klart värt ett besök.
 
Äter knäckemacka och väntar på att få gå och sova när jag ätit upp. Jobbig dag, huvudvärk matt och hängig. Fick gå från jobbet en timme tidigare pga att jag inte mådde bra. Det är inget jag gör lättvindigt. Gjorde ett hemmatest för en stund sedan som nu visade negativt så det är inte corona enligt det testet. Känner mig inte förkyld heller så jag tror på testet. Slarvat med maten däremot så är nog det.
 
Äter Polly och njuter av en tom lägenhet samt känslan av att krypa upp nyduschad i soffan efter en kväll i stallet där jag tog god tid på mig och allt skedde på mina villkor (ok, förutom när ponnyn gjorde en klassisk ponny-dykning efter gräset längs med vägen och min högerarm inte hängde med alls 🙄).
 
Dagens rutt. Blev nån milsvandring i hamra nationalpark, riktigt fint med gammal urskog, myrar och små tjärnar. Kobolt gruvan var intressant och guidningen trevlig. Sen blev det lite för mycket bilkörning egentligen. Borde sova nu för planen är att hinna till Skuleskogens södra entré innan alla parkeringsplatser tagit slut i morgon. Sen ska vi vidare till Fredrika, men det är bara ca 2 timmars körning om vi inte hittar några roliga omvägar, sannolikheten för det är dock inte så stor.
1657141293065.png
 
Har för första gången troligen någonsin ringt för att be killen jag träffar åka hit och nattrasta hundarna :( (och snäll som han är så gör han det). Jag är absolut inte frisk nu, men jäklar vad snabbt det gick från att känna sig lite trött till att inte orka lämna sängen. Hade tveklöst feber nyss när jag låg under dubbla täcken, frös och det under ungefär en halvtimme kändes som om händerna höll på att domna bort (sjukt läskig känsla!).

Nu har jag iaf druckit mer vatten och tagit en vätskeersättning. Hundarna är rastade och jag varken fryser eller har problem med händerna. Ska dricka mer vatten och titta på youtube tills jag somnar. Hoppas verkligen att allt känns bättre imorgon. Det var tänkt att jag skulle jobba men eh... nej.
 
Det är lite höstkänsla här nu och har varit senaste dagarna. Riktigt trevligt, nu börjar jag få tillbaka energin! För min skull får det mer än gärna bli höst nu, snön kan vänta till slutet av augusti av praktiska skäl men sen är det fritt fram :up:
Sannolikheten för att det kommer ske är väl tyvärr inte särskilt hög dock... men det hade varit trevligt.

Hästen fick till och med på sig täcke idag, hoppas hon är nöjd med det. Ponnyn är inte lika känslig så han får gå täckeslös, det är inte riktigt täckesväder egentligen.
Hästen fick gå en promenad idag, vi hittade en del potensiellt farliga grejer. Bland annat ett hus och vägsträck (!)... hemska grejer :laugh:
 
Har syrrans Netflix konto på föräldrarnas TV och sjäääälvklart får jag för mig att börja titta på en, för mig ny, serie (umbrella academy) kvällen innan jag ska iväg till sommarstugan där jag inte har tillgång till Netflix.... Smart, perfekt tillfälle 😅:rofl:

I nödfall så får jag fråga om jag får låna kontot via min dator också :angel::D
 
Det var trevligt med bio igen igår (Jurassic Park var helt ok) men det var ett gäng yngre förmågor där som INTE kunde hålla käften så häxan surtant lutade sig halvt över det hånglande paret och sa åt dem att hålla tyst :devil:

Ljudet dämpades men sedan stack de ca en kvart in i filmen O_o Väldigt märkligt det hela (och i mina ögon först enormt respektlöst gentemot oss andra besökare och sedan gentemot deras föräldrar som betalat in dem...).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
69 70 71
Svar
1 408
· Visningar
39 465
Tjatter Det är väl ganska vanligt att gå och nynna eller småsjunga för sig själv på någon melodi. Har ni någon go-to melodi? Olika i olika...
2
Svar
22
· Visningar
622
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 830
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
252
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp